Edit:
Stanget brutalt oppi bunnen av gammel trendkanal slik det beskrives…
Original:
Interesting turn of events:
Omsatt 55 millioner NOK hittil i dag:
Edit:
Stanget brutalt oppi bunnen av gammel trendkanal slik det beskrives…
Original:
Interesting turn of events:
Omsatt 55 millioner NOK hittil i dag:
Ja, fikk som forventet en test av bruddet (som ikke holdt) og en stygg wick inn i trekanten.
Nå som den ligger under 12.50 regner jeg med dette er den nye motstanden (sorry folks!)
Noen støttenivåer å se på lenger ned:
På den positive siden - fremdeles bullish divergens i RSI
Jeg skjønner hva som menes med at enkelte ser, positiv divergens på rsi her.
Selv så klarer jeg ikke tolke rsi’en her som annet enn negativ. Den har brutt ned så det holder.
Er det slik at dere tolker rsi positivt her inntil man får negativ vinkel på streken? På tross av at den har brutt ned fra mer naturlige punkter å sette trendlinjen. Er ikke 3stk treff på trendlinjen et minimum ?
Spørr for jeg så tidligere i dag at Hocki nevnte samme divergens.
Trist dag! Ser jeg riktig at neste støtte ikke er før 11.50!?
Tror nok vi er nede på 10.56 streken når folk skal realisere tapa sine for å få igjen på skattn😲.
Skjer jo ingenting av interesse ut året.
Og ledelsen er enten vingeklippet eller suger på IR (bortsett fra når de trenger cashpåfyll)
Uansett går det utover aksjonærene kortsiktig.
Men så blir det jo da sannsynligvis en nyttårsrakett også. Vi får ta det vi får👍
Så lenge RSI ikke lager lower low ifht kursen vil du ha divergens. Hvis du ser på kursen 14-17 juni så var RSI på 27 mens kursen var rundt 14 - spol fremover til i dag, så vil du se RSI er høyere (33) mens kursen er lavere (12.32). Dette er divergensen vi ser på - men som jeg skrev tidligere, jeg ville personlig ikke satt penger på det når alt annet ikke taler for kjøp. Jeg liker best når jeg har confluence av minst to indikatorer for en trade (Stochastics RSI / RSI og brudd på formasjon f.eks).
Skjønner, takk for oppklaring
Interessant med andre måter å tolke samme verktøy på.
@Shadowsbane
Tror du er inne på noe vedrørende realisasjon av tap, for så å skape nyttårsrakett i januar. Min hypotese:
Når den først har kommet så langt ned som dette og så deflected negativt mot den gamle opptrenden, så synes jeg og stygt det lukter tapsrealisering før nyttår ja.
Positiv divergens er vel når det settes en lik eller lavere bunn på høyere RSI?
Foreløpig vet vi jo ikke om det er tilfelle før den eventuelt bunner et sted i denne runden.
Tapsrealisering før nyttår er vel mindre utbredt nå som en god del bruker aksjesparekonto? Noe blir det nok, men ikke fullt så mye som det var før.
Det er vel noe av det som er genialt med ask. Realiser tap og avslutt konto= igjen på skatten. Reinvester på ny ask.
Det stemmer, divergensen er ikke bekreftet så lenge RSI fortsetter å trende ned. Den var tydeligere litt tilbake (pre Q3).
Dette er faktisk mer komplisert med ask enn med vanlig aksjekonto, det du kun trenger å realisere tapet for å få igjen på skatten, mens nå må du avslutte hele kontoen.
Sist gang vi hadde ett bunn nivå i rsi var i jula 2018 og var vel rundt 27? Mulig vi skal tangere det på kurs 11,50 slik som chartet til @nocturne viser
Nei jeg har ikke solgt
Den 27. desember 2018 var kursen nede i 11,55 intradag og 11,58 ved close med 1,1m aksjer omsatt. Før det, så må man tilbake til 20. november 2017 hvor kursen var nede i 9,80 intradag med close på 10,65 og 20,7m aksjer omsatt Noen uker etterpå var kursen 16 kr.
I 2017 var også usikkerheten betydelig høyere. Derfor synes jeg det er et merkelig handelsmønster nå når vi vet mer om fremtidsutsiktene og største eiers inntog. Jeg føler meg mer komfortabel som investor i dette selskapet i dag enn jeg gjorde i 2017 og tidligere.
Har vi ikke ett gap ved 13,44 ish som skal tettes?
13,40 til litt over 14 kan man i noen grad si det om ja, når wedgen evt kommer i spill igjen. Men det er langt opp dit.