Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Tror det kan være interessant å ta litt Funcom hvis man ser at X9 bryter opp gjennom X26, samtidig som F26 er over kursen. Da vil det ikke se helt mørkt ut teknisk tenker jeg.

… og skjer det ikke, så er det like greit å bare være inne med 20% av min max. :slight_smile:

2 Likes

Tror mange liker å kjøpe på bunn også. Ikke nødvendigvis vente til alle signaler har materialisert seg.

1 Like

Derfor jeg har valgt 2-timers skyen, den med minst timeframe som ikke har gitt kjøpssignal på veien ned fra 15. Tenker den kan gi kjøpssignal rimelig rett over det som vil være bunnen. Hvis det snur da. :slight_smile:

2 Likes

Noen som prøver å presse ned kursen i Funcom?
image

Jeg klaget litt på dårlig rabatt på en dag som dette, bra folk skjerper seg :slightly_smiling_face:

Spøk til side, er det ikke litt bra at den er såpass sterk med så mange dager med nedgang?

Vil ikke si at det har vært mye nedgang og spore den uka her. Jeg har lagt inn kjøpsordre bittelitt under åpning hver dag, først i dag jeg fikk fylt ordren.

1 Like

Nedgang var kanskje feil ord - men at den ikke dumper under 12 på høyt volum liksom.
Jeg ser ingenting her som roper kjøp for min egen del, men, kan jo komme ting som kan snu dette.

For min del forsøker jeg på noe nytt jeg ikke har prøvd så mye på tidligere, trade på få prosenter og se om det blir noe særlig kroner av det på sikt.

Sitter stille med 85 % av beholdningen, men skal prøve å trade litt hvor jeg kanskje bare drar inn så lite som 400,- på en trade. Håpet er jo at det kan skje mange nok ganger i løpet av en uke til at det blir noen tusenlapper til slutt.

1 Like

Bryter vi første motstand i dag?

image

4 Likes

Interessant!

4 Likes

Brudd på første motstand. Stopp ved “gammel” støtte som jeg egentlig ikke trodde var noe signifikant :face_with_monocle:
image

2 Likes

Hvordan går det med skyen ? :blush:

2 Likes

feil bilde

2-timers skyen, som jeg brukte tidligere har nå X9 = X26 og F26 over kursen og kursen inne i skyen. Det er mao uavklart inntil videre. Av og til litt køddent sånn, at det tar litt tid før kjøpssignalet blir trigget. Poenget med indikatorer som dette er jo å unngå å sitte gjennom lange nedgangstider/konsolideringer, så litt svinn må man regne med :stuck_out_tongue:

Blir gårsdagens første motstand dagens støtte?

image

4 Likes

Mye motstand nå, så klarer vi å komme forbi 13 kan dette bli veldig bra :hugs:

image

Da er det i hvert fall trigget kjøpssignal på ettermiddagen i går, så får vi se om skyen blir brutt i dag (12,89). Dette er fra 2-timers chartet, så skal man trade etter dette, så må man følge med intradag.

2 Likes

Status er at Funcom lå og testet brudd ned under Støtte 2, noe som ville gitt potensielle kursmål på 10.4kr - 11.5kr. Avhengig av hvordan man ser på det. Jeg hadde i hvert fall de nivåene i mine tanker hvis det ble brudd ned fordi folk ble mer og mer pessimistiske og det samtidig var langt fram til neste potensielle triggere av betydning (kanskje helt til E3 hvis man ikke vektlegger conan exiles paid update / season 3 pass høyt, eller chop chop).

Men nå har sist uke gitt bullish engulfing tweezer bottom trend reversal signal (med takk til hugoil som ikke lenger er med oss her på TI). For de som ikke bruker candlesticks så er det altså ett supersvakt høyspekulativt positivt signal. Også kjent som nesten en del av random walk. Men! Det var det positive. Som kanskje enklere kan sees her:

Hva er det negative?

Stadige test av støtte, med lower highs. Selv på relativt bra nyheter (dune, tencent) så gir ikke det noe permanent humørskifte. Jo oftere en støtte eller motstand utfordres, jo større er sjansen for at den brytes.

Hvis det ikke kommer noe nyheter snart av positiv karakter så tenker jeg Funcom skal bryte ned basert på de negative tekniske signalene. Hvis bare det kunne komme noe som har potensialet til å gi trendskifte snart … :slight_smile:

Jeg kan vel også si at jeg tror noe som ser helt rævva ut på game awards fort kan sende kursen ett stykke ned. Det er bare så mange ganger optimistiske folk kan skuffes før de gir faen :slight_smile:

2 Likes

Akkurat, du viser godt der at når kursen gikk til 13 kunne den like godt gått til 15.

Når kursen er 15 selger alle strektegnere. Og da minner jeg om at 70% av ikke profesjonelle investorer taper på trading.

Jeg tror longere de siste 10 årene har garantert gevinst. Men bare 30% av traderne har det. De ikke-profesjonelle da.

2 Likes