Personlig tror jeg - ut fra div. indikatorer - at sannsynligheten for test av støtte under eller i nærheten av 12 er større enn brudd opp over 13 men jeg avventer en av delene, er vel 60/40 give or take.
Hvilke indikatorer er det du ser på da? Jeg leter etter inngang med traderpotten min og har lagt kjøp like nord for 12.
Vel, se f.eks på Stochastics RSI på daily, (nederste chart) den er i ferd med å indikere moment til nedsiden (ikke bekreftet enda, men linjene er i ferd med å krysse).
ÄNTLIGEN ska vi upp!
Vil vel ikke akkurat si den har skreket oversolgt på noe tidspunkt, men den gjør nå et lite forsøk på å tegne en bunnformasjon ihvertfall.
Kvarter:
Tycker RSI är bottenskrapat precis som kurs
Må være på lavere timeframes du ser på?
Man skriver vel naturlig nok om den time framen som passer ens posisjon å kommunisere? Så følger en vel de andre timeframene også men om en av de peker motsatt enn ens posisjon så holder man vel kjeft om det til man er klar? Er det ikke sånn det funker?
Litt som med FA.
Jeg så bare på daily chart til @Savepig over her at RSI ser ut til å ligge på 40, noe som objektivt sett ikke er oversolgt - så bare lurte på hvilken timeframe han ser på når han kommer med påstanden
Og når man så på ordrebalansen i Funcom ned mot den siste bunnen, så var det aldri på noe tidspunkt snakk om noen kapitulering, det fantes alltid veldig mye ordrer på kjøpssiden, det var bare at selgersiden var ganske så ivrig og drev prisen ned.
Jeg lurer på om det var dette som holdt RSI såpass høyt oppe at den på mitt chart aldri falt ned i oversolgt på dagchartet.
Weekly-trendlinjen står på spill denne uken også:
(Har lånt støtte og motstandsnivåer av @anon80503862).
nok en gang. Satser på at kul CE-footage ikveld drar oss over close 12.9 imorgen.
Synes ikke Investtech bommer så mye her. Nivåene jeg ser på er 12.80-13.00 på oppsiden og 12.60-12.40 (ish) på nedsiden. Jeg tenker egentlig ikke vi skal bryte noen av disse i dag men på mandag.
Bryter vi under 12.40 i dag så tenker jeg den skal under 12. Min hypotese er falling wedge. Kan tenkes at den trenger et touch til på nedsiden for å kunne bryte opp.
Åpner helt flatt så umulig å si enda.
Litt morsomt å leke med indikatorer. F.eks kan man bruke en enkel MA og se hvordan denne fungerer som en slags motstand - her 12 dg. MA som den brøt gjennom 23.10 og har ikke vært over siden:
En av mine indikatorer indikerer trendskift på gårdsdagens sluttkurs, så får man se hvordan kursen går videre i løpet av dagen…
Investtech sin mellomlang sikt er på ca 6 mnd, tolker egentlig investtech sine analyser er for lange trender for meg å utnytte, men enig at den er negativ hvis man operer i dette spennet. Da bør man vente til den bryter opp av den øverste streken der på 14-15. Aksjen var nok negativ i januar på 11 kroner også, men gikk opp til 18 i mars. Så hvis du bruker investtech sine analyser vill du f.eks gått glipp av den oppturen.
Linjen holdt ikke. Men 12,5 holdt.
Target for trianglen er vel ca 14 ved brudd opp, om jeg tolker den riktig, eller 11 ved ned @Nocturne?
Er på mobil så får ikke sett selv, men slik jeg ser ditt chart har du 12.10 på bunn og 13.60 som topp. Det er 1.50 kr (13.6-12.1). Target blir da 10.60 til nedsiden (12.10-1.50), eller 15.10 til oppsiden (13.6+1.50).
Blir lett å se hvilken vei det går om volum kommer inn (kan jo også bare bryte ut sidelengs av trekanten).