Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Typisk overskya vær, må over 14 for blå himmel :slight_smile:

Ja, her er det mer, men det har ingen ting i denne tråden å gjøre og har vært diskutert en hel masse i etterkant av presentasjon. Dritt lei nedsnødde kommentarer og slike konklusjoner. Ta det i en av de andre trådenen hvor det hører hjemme.

Å, den var definitivt negativ. Lavere omsetning, lavere resultat, høyere cashburn, både YoY og opp mot forrige kvartal.
Men ja ingen nyheter var også mindre positivt.

1 Like

Burde ha tenkt litt mer på dette og faktisk kommet meg ut på nesten 14, ble ut på 13,9 med halvparten av det jeg kjøpte i dag. Synes det er litt tidlig for brudd opp forbi 14. Jaja, sånn det blir når man starter en trade utfra fundamentale spekulasjoner…

EDIT ser vel egentlig ut som en intradagsvimpel, jaja, greit å sitte med 50% for potensielt 50-70 øre til :stuck_out_tongue:

EDIT2 denne vimpelen har et pen volum brudd på 14 (har bare ikke realtime via investing), spørsmålet er om den nå fortsetter videre opp? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hadde samme tanke, 14 blir en nøtt, så lempa ut halvparten på 13,99.
Edit: Bra volum nå, så det kan godt være 14.4 er in range…

1 Like

Över MA200 på 14.52 så kan de gå fort upp

1 Like

image

4 Likes

Har vært jævelig masse fakeouts rundt toppen av skyen :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tidlig å konkludere med at det er fasit?

Ja det er litt for tidlig.

Jeg sitter med MASSE krutt som jeg vil slenge inn her hvis den overbeviser oppover. Kan bli et nydelig legg.

5 Likes

close over skyen! O holy night

Morgendagen blir ekstremt viktig. Håper ikke Trump legger en tariff på spill fra Kina.

2 Likes

Enig med du, morgendagen er veldig spennende.

Sjekk hvordan kursen nå kan skyte over nedtrenden så det koker etter, og også VELDIG kort opp til 200 dagers snitt.

2 Likes

Ett par litt kompliserte bilder:

For min del så håper jeg at 15.3 - 15.75 skal utfordres de neste ukene. En etablering over 16kr er gull, da jeg antar veien i så fall er kort til 18kr. Men først? Først får vi se om 14kr holder. Det er på ingen måte sikkert.

Det mest positive i dag var at det ikke så ut til å være noen sterk motstand under 14kr.

Jeg tolker derfor alt annet enn snarlig nedgang som positivt. Men snarlig nedgang er selvfølgelig en mulighet hvis det ikke finnes kjøpere her.

Jeg tror egentlig ikke at 16kr brytes før etter at vi har fått positive nyheter, men vanskelig å si. Primært er håpet mitt, siden jeg er investert per dags dato, at kursen etablerer seg over 14kr og at det så kommer ett push opp mot 15.75kr i løpet av noen uker.

Jeg tenker det blir noen interessante og volatile uker framover, så får vi se hvor vi ender opp.

7 Likes

Litt saftige nyheter hadde definitivt ikke skadet.

Jeg tenker at vi utgangspunkt er lavt nå ifht mye og hvor vi kunne vært, men at det trengs nyheter for å endre oppfatning til flere. Jeg tenker at tradisjonelt sett har oppgang på 2-3 kroner fra bunnen før nyhet resultert i sell on news på nyheter, men det kan ha endret seg, det vil tiden vise. Jeg tror det avhenger av hvor feit nyheten er når den kommer :+1::crossed_fingers:

image

2 Likes

Nei, du kan så si. Jeg er enig med analysen din, tror brudd på den fallende trendlinjen som har fungert som motstand over veldig lang tid vil være veldig bull i min bok. Det er omsatt en god del aksjer også rundt de nivåene du nevner (14.90-16 kr), så det blir en spennende uke her :crossed_fingers:

De av dere som kan formasjoner vet hva jeg har tegnet opp her :wink:

3 Likes

bilde

W(Edge)ord!

1 Like

No flag, no TA! That’s the rules…I’ve just made up.

1 Like

Sorry, try this :raised_hand:

https://school.stockcharts.com/doku.php?id=chart_analysis:chart_patterns:descending_triangle_continuation