Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Norsk bulls har is i magen hehe

[quote]The previous BUY signal was issued on 15.12.2016, 54 days ago, when the stock price was 1.6500. Since then FUNCOM.OL has risen by +225.45%.

Market Outlook The bulls are in full control. The negative sentiment that led to the last bearish pattern has evaporated. Besides, the signal is suggesting to STAY LONG. It is best to follow the signal and continue to hold this security.[/quote]

6 Likes

Mye trading :slight_smile:

1 Like

OK - jeg prøver meg. Teknisk ser Funcom fremdeles vedig bra ut.

• Bratt stigende trend.
  • Kursen ligger over 20, 50 og 100 dagers glidende snitt.
  • Volumet har vært (sky)høyt under oppgangen, noe som forsterker trenden.
  • RSI er på 77, og har enda mer å gå på. Høyeste RSI jeg har sett var 93 (sist topp i RSI diagrammet).

Støttenivåer

Vanskelig å finne støttenivåer med en så bratt oppgang, så forholder meg til sluttkurs de ulike dagene. Åpningskursene vil det også være noe støtte å hente i, for de som følger aksjen tett. Det samme gjelder jo litt runde tall (psykologisk viktig).

Nivåene på nedsiden blir da:
4.87
4.45
4.15
Ellers er det en fin dobbelbunn på 2.85, 2.90 som jeg regner er absolutt nedside pr.d.d.
Følg ellers med på nivåene 5.40-5.50 og 5.10-5.30 - jeg tror aksjen vil ligge i dette beitet i morgen.

Kan også nevne nivåene 5.70-5.80 som motstand på oversiden, samt 6 kr og 6.80(ish).

1 Like

Hva om du ikke finner 2 pkter på støttelinja? Slik som du nevne her at det er bratt
Kanskje mest fornuftig å bruke sluttkurs slik som du nevne

Du kan jo gå 3 år tilbake i tid og se på toppene da. Men jeg synes det blir litt feil pga. emisjon og utvanning / antall aksjer osv. - Likevel, bare for å ha sett på det - vi har brutt ut av en langvarig fallende trend. Det er flere topper som også er forsert, spesielt den like under 3 kr. Derfor mener jeg også i sist innlegg at 2.85, 2.90 er absolutt bunn (dobbel bunn i nyere tid, og topp ved forrige release).

Ellers er det mange små lokale topper og bunner - men ikke noe reell topp før 6.50.
Igjen, jeg stoler ikke på denne analysen og forholder meg til det kortere bildet over.

1 Like

Takk Irathi :smile:

1 Like

Enig, det korte bildet er nok det som gir de sikreste indikasjonene.

Funcom ligger inne i en meget pen trendkanal. Samme med RSI.
Ser vi daglige gode salgstall så går dette av seg selv.

The Trend is your friend. Blir liggende på mine såkalte hårreisende summer som jeg vil inn på :smiley:

1 Like

The Trend is your friend. Blir liggende på mine såkalte hårreisende summer som jeg vil inn på :smiley:

Jeg tror ditt beste bet jf. det jeg skrev i “teknisk analyse” er 4.80ish. Lenger ned enn det ser jeg vanskelig for meg den kommer, men ingenting overrasker meg. Kommer den under 4.80 skal jeg vurdere å doble beholdningen :slight_smile:

Jeg har nå target ned til 3.5 og starter å kjøpe større volum på 4.2

1 Like

Hva baserer du det på ?

Ser ikke helt at den skal gå under 4

Snakk om ett tall lenge nok, og kursen går litt ned, folk blir nervøse og selger og man får en ønsket nedgang for egen inngang!

1 Like

Ja mange ganger er det mest psykologi og ikke det fundamentale

Hvorfor har du target 3,5?
Hvis du har target 3,5 så forstår jeg ikke hvorfor du kjøper stort på 4,2.
Kan du vise til noe teknisk her?

Nå tror jeg det blir nyhetstørke en stund. Ivertfall ikke store kursdrivende nyheter. Nå vil salget avta litt. Trendkanalen sier at vi skal et sted rundt 4. Og den kan fort flyttes videre ned med 80 øre intradag svingninger som vi har sett.

Jeg snakker kun for min egen del og har til ingen hensikt å baisse eller noe som helst! Som Irathi og Evilfreud sier så er 5.80 ferdig suksesspris. 4.8ish er fullt utvannet suksess.

Som sagt ikke hør på meg men tenk dere nøye om vedrørende handler på over 5.
Om Exiles b.lir full jackpot at the box office så har jeg target på 8,- i løpet av året.

I det korte løp så lyser alle varsellampene mine rødt nå. Dere så jo hvor lite kursen gikk mtp siste melding som kom. Dere som har kjøpt over 5,- må nok sitte en stund . Thats it

-https://www.youtube.com/watch?v=Az5ZPk-bpeU

1 Like

Viktig nivå rundt 4.75 hvis vi ser på 1 uke.

Og Intradag 4.83 ish

1 Like

Solgt meg ut nå på morran. Blir for mye svingninger for en fersking, tar med en god gevinst og lærdom, og kjøper meg inn igjen ved evt lavere kurser. Satt tungt inne her da.

6 Likes

Når dere ser på tidligere kurstopper for flere år siden så må dere ta hensyn til emisjoner osv. Poster denne igjen…

Vi ser her at ved 5,37 (close i går) var MCAP = 1,354,287,413 og 1,730,187,413 Fully dilluted.

Rød linje = MCAP,
Grøn linje = MCAP, fully dilluted (mcap + 70mill jebsen konvertible aksjer)

Har ikke laget oversikt over fully dilluted helt tilbake til 2005… det orker jeg ikke…

MCAP er nå på høyde med eller høyere enn under lanseringen av TSW. Kommer an på om du ser på mcap med eller uten full dillution.

3 Likes

@Irathi

Hva synes du om denne?

1 Like