Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Skal ned mot 4.40 tror jeg

Norske investorer blir skremt av alt utenom Olje, Fisk og Shipping.

3 Likes

Ser hittil ut som 4,5 intradag, 4 ila noen dager.

2 Likes

Enig. Mulig 4 blir bunnen på noen dager

Det du kaller “skremt” kaller jeg sunn fornuft, da dette er basert på selskapets historikk. Det er logisk å avvente til bekreftelse på suksess ved gjentatte mislykkede produksjoner og andre negative hendelser. For oss tradere er dette igrunn ubetydelig.

1 Like

Hode skulder, kne og tå?

vil påstå det er litt dårlig.

Sunn Norsk Skepsis…også kalt grunnen til at vi har få suksesser målt mot våre naboland hvis vi ser bort fra olje, fisk og shipping.

2 Likes

Next patch , searching for oil and fishing will be introduced - stockmarket calls BULL

2 Likes

Da er vi over i en mer politisk vinklet diskusjon. Nå tenker jeg mer mot skepsis basert på en enkelt aksje historikk, uavhengig av bransje.

Dette blir vel på sidelinjen av rent tekniske ting, men poster nå her likevell. Plukket på 4.64, så for meg 15% fall ville være et stopp for dagen(~4.6), motsatt høydeskrekk for de som har solgt for å kjøpe inn igjen. Er vel en del mulige gode meldinger og indikatorer som kan komme. Antall spillere logget inn, hvorvidt de er på salgstoppen, top 10 spilte i verden, meglerhus, medieomtale osv. Fallet er ikke på bakgrunn av dårlig nytt fra selskapet tross alt.

1 Like

Jeg tror det handler om at norske investorer ikke klarer å prissette et spillselskap som opplever suksess.

5 Likes

Hmm, ja det blir bare litt frustrerende når vi få her inne har fulgt opp Funcom i lang tid nå og har sett at det er store endringer i hvordan de opererer. “hype”-meldinger fra Funcom selv er borte, markedsføringen er gjort på en mye mer kostnadseffektiv måte enn før, kommunikasjonen med spillerne og oppfølgingen av communitiet er av de beste i EA-kategorien så langt, spillet som er blitt levert holder høy standard sammenliknet med markedet og treffer en nisje som har vært etterspurt sterkt helt siden Skyrim kom til markedet som et single player spill. Dette har også blitt kommunisert relativt godt til markedet og det er derfor vi ser rank 1 global sales for spillet på Steam nesten hele tiden den siste uken. Det finnes nesten ingen bullcase jeg har sett som slår det vi ser i virkeligheten nå, og det blir derfor feil etter min mening å basere seg på historiske data fra spillslipp som ikke fulgte forventninger en gang.

1 Like

Etter forrige nedgangsperiode ser jeg deadcatbounces i aksjen selv når de ikke er der :stuck_out_tongue:

Syntes dette viser godt hva folks egentlige oppfatning om verdien av funcom er nå:

Nervøs nervøs nervøs nervøs - PAS PUMP - oi oi oi ! - PAS DUMP - Nervøs Nervøs Nervøs

http://imgur.com/WQzU3v8

2 Likes

PRøver meg på en litt morsom TA her, men det skjuler seg sannhet i den…

http://imgur.com/CqsIC3e

12 Likes

6 Likes

Nei, volum tilsier ikke det.

Mener du at vi skal få en pen høyre skulder på 5 kroner å selge oss ut på?

1 Like

Er det ikke en damepåstranda-formasjon?

25 Likes

Om vi skal tro på “historien” noe jeg ikke gjør så kunne vel dette bildet sett ganske likt ut som situasjonen nå?

Men denne mangler rumpa, så er definitivt ikke en damepåstranda-formasjon.

1 Like