Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Savepig. Th. Irathi og dere andre analytikere eksperter.
Fikk vi en bearish candlestick idag?

En evening star?

1 Like

Jeg får i allefall støtte rundt 4,40-43, regner med at vi kan få en rekyl opp der i fra, men den som lever får se…

2 Likes

Evening star = Kvit - Kvit - Svart?
Vi har Svart-svart-svart

Jeg er med på den :joy:

1 Like

Ser ut som en gladæhoppaav-formasjon :joy::joy: ser om den går litt mer ned, så tar man en ny inngang hvis alt ser bra ut enda. Har jo troa på at den her skal oppover, men synes det var greit å sikre gevinst.

2 Likes

I svingen?:blush:

2 Likes

Hoppa av i skuldra i høyre sving :joy::+1:

1 Like

Ser du også har tegnet en mulig HS formasjon… @Irathi ?

1 Like

Skulderen kommer ikke til å være på 5. Se bilde:

Halslinja i en hs formasjon på 4,30?

Noen som har en seriøs analyse ?
@Savepig

Blir dere enige her ?

Skal vi opp eller ned i morgen ?

Jeg tror som nevnt på at støtte 4,40_4,43 holder og rekyl opp…

1 Like

4.4 eller 4 tror jeg. Solgte litt rundt 5 som jeg kunne tenke meg å kjøpe tilbake nedover.

Du vil ikke se en halslinje før den vender opp herfra og så ned igjen. Høyre skulder og bunn er ikke komplett.Det er helt i tråd med det @holmes skriver med støttenivåene.

Jeg tror denne HS-formasjonen vil bli en realitet når jeg ser trading mønsteret for meg.

Spådom:
Det blir ned fra start i morgen med test av 4.40ish, muligens 4.20 intradag.

Kjøperne kommer tilbake, men der er nervøse og er på jakt etter en god trade. De kjører den opp i pluss. Den closer i pluss.

Fredag åpner den videre opp men det er ikke lenger like stort volum eller iver om å få den opp over 5 kr. Mange brant seg her og vil ikke gjenta feilen. En del selger også med break even. Aksjen ender ned.

Resultat? Høyre skulder / halslinje komplett.

Dette er ut fra et rent teknisk perspektiv. Vær obs om dere observerer dette mønsteret. Brudd over 4.75-4.85 vil annulere dette.

2 Likes

Som jeg skrev tidligere her kan dere ikke bare se på formasjoner(som heller ikke er realisert) uten å ta volum i betraktning. Dette er ikke starten på en hode-skulder formasjon, og vil heller aldri bli det.

5 Likes

Vil det ikke vært lurt å kjøpe i forkant av sluttauksjonen fredag? Vil antageligvis få en salgsboost igjen i helgen og trolig ny peak i antall spillere online som vil sende aksjen opp fra mandagsmorgenen? For en trade lizm

Det gjelder jo å være litt i forkant og se hva som potensielt KAN skje. Hva er poenget med å se en bekreftelse på en HS? Da er det jo for sent?

Forøvrig enig med volumet, det har jeg ikke sjekket, men det antar jeg var lavere i dag enn på vei opp siden du skriver det?

Jeg håper du har rett. Ønsker aksjen lenger opp!

Hva mener du, du selger på brudd ned fra halslinjen før den faller videre

Jo, men det er en del % før det. Så jeg tenker: OK, jeg observer at det KAN dannes en HS her. (Sier kan for det er mye mulig at denne nedgangen i dag bare er en helt naturlig korreksjon i det store bildet). Da er jeg føre var og sjekker hva som skal til for å danne formasjonen jf. beskrivelse av handelsmønsteret et par poster over her.

Går disse antakelsene inn, selger jeg lenge før høyre skulder er fullført.

Men det er som @Bullishproof sier mtp. formasjoner. Enkelte tekniske-nerder vil jo både ha bekreftelse på ditt og datt. Jeg er mye mer pragmatisk ifht. TA. TA er ikke religion for meg men nyttig verktøy ifht. kjøp / salg. (Dermed ikke sagt jeg bruker det etter boken, har mye å lære…)