Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Tenker det er en shoulder doktor som ser stjerner pågang jeg!

1 Like

Kan dette stemme??

3 Likes

Dette er mer en teknisk analyse av Funcom som jeg liker :smile:

2 Likes

Nei. Du har tatt høyde for en flat kurve som ikke er stigende. Axa er et premieeksempel på din øverste tegning

Katta spretter…

Men flyr den hele helgen, eller lander den i dag? Hvis den flyr hele helgen vil jeg nesten tro den skal til himmelen i stedenfor i bakken

1 Like

Ingen dead cat bounce her nei, det er nok snakk om Supercat!

5 Likes

Bra trade i det minste fra jeg skrev “kjøp” tidlig i morges. Inn på 4.12 og ut på 4.75.

11 Likes

Mandag ser lovende ut. Får en liten nedgang mot støttelinja, rundt 4,5(fin inngang) for så å gå opp mot 5,2.

12 Likes

OK tippet

10 Likes

For en aksje :smiley: Umulig å ikke like Funcom både som selskap og trading aksje.
Jeg er klar for både rekyl fra 4.5 og hode, skulder, kne og tå.

Må si dagen i dag var en lettelse.:slight_smile:
Forsåvidt også fornøyd med bra timet salg på 4,79(ca 8% av Funcom posisjonen min) og fikk rundt tall i Natto.

1 Like

Selvskryt liker vi. En meget god vurdering @holmes !
Jeg ville ha bekreftet 4.3 før jeg gikk inn i dag. Vi anta at slike treff blir normalen med en Infront aktiv trader plattform.

2 Likes

@Hakon

Skal poste chart senere, er på apoteket - sitter i kø :blush: Men je regner med 4.60 er innafor. Husk vi må ha ned på mandag og helst close under 4.30 og enda bedre, 4.15… :smile:

1 Like

@hakon

Ekstremt mye spennende teknisk med Funcom for tiden, men det viktigste av alt er denne HS’en vi har pratet om i det siste. I dag fikk vi close på 4.60. Ideelt skal skuldrene være ca. like store, men jeg teller denne som “innafor” siden det bare er snakk om 0.15 øre mellom peak på venstre og høyre skulder.

Potensialet for formasjonen ved brudd på halslinjen (noe skjev halslinje fra 4.30-4.15) er diff. mellom hode og halslinje. Altså rundt 3,23 og 2.93, alt ettersom man tenker halslinjen går ved 4.30 eller 4.15.

Det er også interessant å se på MACD, som 30.10 ga såkalt golden cross ved en dobbel bunn (2.80 og 2.95) og satte fart på oppgangen. Denne er i ferd med å snu nå, hvor det korte snittet er i ferd med å touche det lange. Ved krysning vil det oppstå et såkalt “dødskryss”.

RSI er på “normale” 62 - verken oversolgt eller overkjøpt, faktisk :slight_smile:

Mandag får vi fasiten. Husk det er sluttkurs som gjelder. Brudd på halslinjen intradag teller ikke. Så det vi ønsker (eller IKKE ønsker å se, om en sitter inne) er close under 4.30 eller 4.15. Denne halslinjen kan også bli brutt over 2-3 dager, så det er bare å følge med.

2 Likes

Er det sannsynlig rent teknisk at den skal nedover mot 4 tallet på mandag?

Litt vanskelig å bruke TA i en aksje som rykker opp og ned basert på tall,

Den er på 4-tallet nå?

1 Like

Teknisk er det et svakt bearish tilt. Formasjonen er ekstremt bearish om den slår til, men det er absolutt ingen garanti for at den slår til, ref. @holmes sitt innlegg lenger over hvor en tilsvarende HS ikke ble noe av.