Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

hvis den begynner å jobbe seg ned under 4.50-4.60 så vil jeg si, at ja det er sannsynlig at den i hvert fall beveger seg ned mot 4.15 ish. Kort sikt så er vi inne i en konsolidering mellom 4.60 ish og 4.80. Så brudd opp eller ned derfra er verdt å se på. Etablerer den seg over 4.75 er det bullish.

4 Likes

Jeg er mer optimistisk. Tomme for harware og servere, toppen av steam 2 uker i strekk. Det tekniske kan få kjørt seg på den minste nyhet. Når skal ledelsen kjøpe aksjer f.eks.?

1 Like

Det er vel bare med candlesticks du får disse to hodene? Jeg ser dem f.eks ikke i chartet jeg postet lenger oppe, ei heller det som @Savepig postet (linje-chartet). Jeg har ikke peiling på candlesticks, så forholder meg til linjechart.

@holmes - hva skal tilsi at Funcom skal falle 0.60 øre ila. de neste 2-3 dagene fremfor å stige 0.60 øre? Jeg ser egentlig ikke hva som skal føre til et slikt fall, annet enn at traderne kjører kursen ned for å utløse formasjonen, for å så kjøpe seg inn billig. Fundementalt må det jo en skikkelig dårlig melding til for å sende kursen under 4 igjen?

3 Likes

Jeg forstår ikke hvorfor den var på 3.80. Det er vel poenget med TA :smiley:

Den skal ned en rask dupp på 3.8 så jeg får kjøpt meg inn, må du vite :grin:

1 Like

Hva var på 3.80? Støtten?

Ja, sant det. Samtidig er det også den minste nyhet som potensielt kjører det tekniske også.
Innsidehandler hadde vært fint, da må det vel i tilfelle sendes ut en børsmelding hvor de tømmer seg for innsideinformasjon først. Det kan være alt fra veldig høye salgstall til at Jepsen ønsker å konvertere i aksjer og selge deg ned i markedet.

På lang sikt er det mye som taler for god stemning, mer usikkert i det korte bildet. Det mener jeg å se igjen i chartet også.

3.80 var overshooting, ned forbi støtte på 4.

1 Like

Eller - 3.80 møter 20-dagers glidende snitt og er ganske nær 61.8% fibonacci retracement?

3 Likes

ascending triangle?

4 Likes

Stemmer.

1 Like

Det er også en mindre som dannes nå, tilsvarende fredag.

1 Like

Hva betyr det?
At hvilken retning den bryter vil den fortsette?

Det er vanligvis en bullish formasjon

Nå spør jeg sikkert dumt her, men hvordan avgjør man i TA hvilket tidsvindu man ser på?

Jeg bruker vanligvis 4 dagers for å se an bevegelser intradag, og 30-100 dagers for lengre perspektiv.

2 Likes

Det kommer jo an på hvilken tidshorisont du har? Skal du sitte med aksjen for en intradagstrade eller swingtrade eller gå long? :slight_smile:

Likevel nyttig å se på hele bildet synes jeg, selvom man bare skal swingtrade litt.

@holmes tippe range? Spot on sist :grinning:

Hehe vet ikke jeg. Ping @Nocturne @Irathi

Svenskene tror godt opp på 5-tallet denne uken

Funcom N.V / Nyheter under helgen / Sa ju att vi skulle nå 4.80kr i fredags :wink:
I dag 10:08 IP: L9nVyU52Z
Nu tar vi sikte på 5.40-5.70kr denna vecka.

2 Likes