Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Takk for at du deler Holmes! Interessant signal. Babyen faller, lett å huske :wink:
Her er det mye å lære for min del. Candle stick signaler er spennende saker. Montro hvor stor del av det proffe markedet som støtter seg på disse.

Dette med “Stay Bull” blir litt det samme som det jeg postet på inside funcom i går, de opererer med relativt lang horisont på anbefalingene. Ellers kan det tenkes at Norsk bull og Investtech ville gitt andre signaler rundt bruddet ned fra 5,8 f.eks. Det er 2 kr fra topp 5,8 til bunn 3,8 -i overkant av 33% av verdien i selskapet. Her er det mye penger å tjene/tape.

Spørsmålet for meg blir, når gir de overnevnte salgs anbefaling / hvor mye har da kursen falt fra topp til anbefalingen kommer. Vanskelig å si, men noe sier meg at tapet kan bli urimelig stort.

Jeg har heldig vis tid til å følge posisjonene mine tett.

https://beta.tekinvestor.no/t/inside-funcom/1552/225?source_topic_id=97&source_topic_id=97

Det som er viktig å huske er at dette ikke aktiveres og utløser salgssignal før den får en bearish candle stick og stenger under confirmation level.

“The confirmation level is defined as the last close or the midpoint of the first white body, whichever is lower. Prices should cross below this level for confirmation.”

Blir vel 4.40

2 Likes

Jeg er rimelig trygg på at vi ender under dette nivået i morgen. Det store spørsmålet mitt er når den fanges opp - 4.15, 4.00, 3.80 eller lavere? Grunnen til at jeg sier den skal ned er at folk tolker steam tallene mer negativt enn det de behøver å være, kombinert med at CE har falt fra 1.plass.

Isolert sett vet vi dette har mindre å si da CE ikke kunne ligge på toppen i flere måneder. Men de som ikke kan spillbransjen trodde kanskje dette. I tillegg til baissing fra media om mcap på 1 mrd osv. så bugner det for en fair prising på et lavere nivå.

Jeg er veldig bull til caset på lengre sikt, mener aksjen fint kan doble seg når vi får vite mer om pipe og launch dato for Xbox, men frem til da er det mer usikkert. Håper virkelig ikke de utsetter xbox release for kursen sin del. Lanserer de denne tidligere enn antatt, vil kursen ekslodere opp på nytt.

(Beklager fundementale tanker i en teknisk tråd).

3 Likes

Dipper er vel bra, så kan man laste opp?

2 Likes

Absolutt @holmes - tror det er flere som har lyst å laste opp :slight_smile:

2 Likes

Jepp! Salget første måned er jo også blitt brukt til å estimerte salget første år, så enhver endring opp eller ned for veldig store utslag i sånne modeller. Svakheten i disse er jo gjerne at de ikke tar høyde for når på året de er lansert.

2 Likes

Hei! Har du link til denne analysen av Karl Oscar? Er den ny?

Bla ned til gårsdagens tweets: https://twitter.com/karlostrom

Den øverste tweeten er verd å få med seg i dag også @Nocturne

1 Like

Hva tenker dere om dagen i dag? Dere skrev at dere er trygge på at den skal ned og stenge under confirmation level, gjelder det fortsatt?

funker ikke

1 Like

Når ble noe garantert i funcom? :slight_smile:

Det peker ned i charts, liten reaksjon opp i starten tipper jeg, overrasket om den åpner slik det ligger ann til 4,5. Tar ordrene førbørs med en klype salt.

Jeg tror vi skal opp og teste 4,9. Snittkjøpte på 4,53 i går. Salgstallene på Steamspy påvirker muligens?

Sorry, endret til “trygg på”.

Hvis den går opp til 4,8-4,9 ish eller høyere vurderer jeg å selge i dag, for å laste inn igjen på et lavere nivå. Høres dette ut som en god strategi? Kan jo banne på at det kommer gode nyheter da men

Ser ut til at jeg tok feil på starten iallefall, får se utover dagen

Kom deg på chatten @Martins - der vi diskuterer kursen løpende :slight_smile:
Anyway, jeg tror ikke 4.20 er bunnen i dag. Vi skal lenger ned - kanskje under 4, kanskje den snur før.

1 Like

Blir sånn ut av Funcom og inn i Gig dag for tradere dag idag

1 Like

Støtte på 200 (halvtimer)? Ref 9. feb

Ja takk for den din kukfan!

:slight_smile:

2 Likes