Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Kan du ikke bare innrømme at vi skal ned og teste forrige bunn på 3.80 og at 4.20 utløser HSen intradag med close under 4 kr som tegn på komplett formasjon?

Det er i allefall det jeg tror da :slight_smile:

Du var den eneste som så noe bull i de tekniske signalene i helgen, men jeg tror det har med nicket ditt å gjøre.

@nocturne dobbel bunn på undersiden av 4.40 i dag - tenker en liten tur opp i morgen til 4.6 kanskje :slight_smile:

Derfor jeg kjøpte lite, er mer en gamble…

OK. Jeg synes det var en ballsy gamble mtp. at 50-dagers ikke holdt i dag og at 20-dagers beveger seg mot 50-dagers med stormskritt. Men du kan dette bedre enn meg @Irathi.

@Hakon - get ready.

Det du snakker om er halvtimer ikke dager?

1 Like

Goddamn it @holmes - ikke fortell meg @t_h poster intradagscharts på wallen her? Arh…må jeg virkelig gå og lage charts selv? Hrmf… :smile:

1 Like

Hver candlestick er en halvtime.

1 Like

Sier at vi mest sannsynlig skal ned til 4,2.

Den Hode-skulder formasjonen har jeg sagt min mening om. Kan godt hende at kursen bryter ned under 4,2, men jeg tror ikke det skjer.

3 Likes

Jeg bare trekker litt i deg :wink:

Men jeg skjønner ikke hvor du har 4.20 fra. Hvorfor 4.20?

1 Like

Skal legge ut en chart og forklare når jeg er hjemme igjen.

2 Likes

Setter pris på alle innleggene deres her @Bullishproof, @Nocturne og @holmes. Veldig nyttig å få innlegg med litt forskjellig vinkling/tolkning av signalene. :thumbsup:

7 Likes

Om vi ser på chartet til Karl Oscar er det et par ting som er verd å merker seg.
Først og fremst at dette er fra rundt lunsj tider i dag.

1. Evening Star candle stick 5,8 (dags chart)
  2. Brudd ned MACD -sist vi så det var fra topp på 4 og ned til 2,5 (dags chart)
  3. Rsi under 50 (1 times chart)
  4. Brudd WMA 22 - sist vi så dette var brudd ned fra 5,2

Positivt:

1. MA 20 dagers glidende har tatt god av ved tidligere reaksjoner ned ( dags chart)
  2. Rsi over 50 i dags chart
  3. Sterk støtte i området 3,8-4

Noen andre ting som er verd å ta med i vurderingen av neste inngang.
Jeg har tenkt å gå inn på 3,8 men er litt i stuss. Muligens det er mer fornuftig å gå inn med 50% på 3,8 og se ann utviklingen med resterende 50%

Tanker?

2 Likes

Skal ikke evening Star innledes med en hvit
candlestick?

1 Like

Feil tråd? Kan legge den i den generelle Funcom tråden @pdx :slight_smile: Men det handler om at de ønsker å velge en ny fyr inn i styret / ledergruppen. Ingenting å skrive hjem om mao.

1 Like

My thoughts exactly. Tenker det enten blir falskt brudd på vår kjære hode/skulder eller completion som vil ta oss til 3 kr. Det jeg ikke forstår er hvorfor. Fundementalt mener jeg aksjen er fair ved 4 kr. Det tekniske kan vel ikke trumfe dette? Jeg mener, ned til 2.90 rent teknisk gir bare mening rent teknisk :slight_smile:

Takk for oppklaring og overflytting av kommentar :slight_smile:

Hei

Fremdeles noob

Syntes denne traff ganske bra i dag.

Med tanke på at PAS og nordnet solgte mer enn det de kjøpte i dag, samt de var passive rundt 4.4-4.6, så vil det vel være naturlig å tro at de går for kjøp rundt de nederste horisontale linjene i morgen, før oppgang? 4,2 - 3,8 range

Jeg reagerte på det samme, men tenkte ikke noe mer over det. Tok et raskt google bildesøk. Kan ikke se med negativ candle på noe av bildene der. Men, på utviklingen så kan det se ut til å stemme. Skal sjekke litt mer

Denne analysen sier jo vi er langt under fundamental verdi på FUN. Skjønner ikke at det tekniske kan overstyre en så fundamental feilprising? Jeg får en fair value på 5,30, analysen har mål på 6,34

Funcom analyse

1 Like

bearish harami

2 Likes

Dette står god forklart i analysen.

1 Like