Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Med tanke på hva Funcom skal rett etter presentasjonen over q4 tror jeg desverre ikke at vi får noe særlig info om CE og fremover nå i morgen.

Funcom snakker om CE til spillerne og avslører ikke store spillnyheter i et rom fullt av 50 åringer.

De henviser til steamspy for salgstall eller tredje parts analyseverktøy. Jeg tror ikke vi får det heller. Så derfor solgte jeg også ca 2/5 av beholdningen fredag.

Tror det blir en kjedelig presentasjon. Håper jeg tar feil :slight_smile:

5 Likes

Det kan godt hende de kommer med indikasjon om hvilket kvartal xbox versjonen kommer i, men ikke noe dato.

2 Likes

Har de god fremdrift kan de faktisk komme med dato. Jeg håper uansett på mer update p både ps4 og xbox

Som @anon91440261 skriver:

Funcom snakker om CE til spillerne og avslører ikke store spillnyheter i et rom fullt av 50 åringer.

De vil vel heller kjøre den nyheten for seg selv?

Ja det er en følge av Funcom 2.0 selv om de aldri har snakket noe særlig om spillertall og inntjening i hvert enkelt spill. Og ikke ser ut til å endre seg der.

Tipper denne presentasjonen blir like kjedelig som den siste. Muligens xbox dato/vindu samt andre litt mer generelle ting.

Hva skulle de presentert resten av uka hvis de kom med alt på q4 presentasjonen?

2 Likes

Synes Funcom har plikt til å gi todelt informasjon, spillerene må vite hva som kommer for att Funcom ikke skal miste det trøkket som er nå på CE og Investorene fortjener å få vite mest mulig for å kunne ta riktige valg fremover. Uten villige investorer hadde ikke Funcom eksistert i dag. Hvordan emisjonen ble gjort snakker vi ikke om lenger.
Det går så bra i Funcom om dagen att de like godt kan fortelle om det, de trenger ikke gå rundt grøten med hemmelighetskremmeri lenger.
Blir skuffet viss vi ikke får vite noe om X-box releasen. Det er neste store trigger og kan umulig være veldig langt unna. Håper på slutten av Mars tror i alle fall påsketider er innafor.
Viktig å få det ut til ferietiden.
Edit: ikke mye teknisk i denne men men.

2 Likes

Beklager at jeg startet denne diskusjonen i feil tråd.

Jeg syns det er litt merkelig at Funcom mener de gir konkurrentene verdifull informasjon om de oppgir spillertallene. Jeg trodde hemmeligheten lå i hvordan de lager spillet og ideene deres. Salgstall gir ikke konkurrentene noe. Ei heller betalingsmodeller. Full åpenhet er aksjonærvennlig. Men det betyr jo ingenting. Vi får nok nada

Jeg tror det var noen som limte inn en mail der det sto at Q4 presentasjonen vil gi informasjon om spillets “performance” så noe tall får vi nok.

2 Likes

Det er Funcoms plikt slik jeg ser det å til “enhver” tid oppdatere selskapets aksjonærer om tingenes tilstand slik at det ikke kommer store overraskelser. Synes de har vært greie på dette punktet. De burde kanskje høyne målet når det første snart er nådd. På bakgrunn av hva som er skjedd så ønsker vi å satse på å lage ett spill i topp 5 i sjangeren nå da de økonomiske forutsetninger tillater dette. Dette skal vi gjøre slik og slik, med de og de lanseringene. Det gjør jo ikke noe om de er litt fremoverlente nå da de har lyktes? De bør skape ett ønske hos aksjonærene om å eie selskapet

Da er det vel ikke en allmenn plikt lenger :stuck_out_tongue: Jeg ønsker å se et så negativt og traurig Funcom som mulig, sånn at alle andre ikke skjønner hvor bra de gjør det før Q1 kommer ut ^^

Her kan du nok ta det helt med ro, Hegnar har nok både den brede kosten og svartmalingen klar ifm Q4
Ser ikke vekk fra at vi vil se tildels kraftige fall i kursen om de holder tilbake på CE informasjon og guiding. Men normalt sett har q presentasjoner et friskt innslag av forventninger til kommende kvartaler, så det blir spennende å se kursutviklingen kommende uke. Blir nærmest som å sitte over CE launch dette :slight_smile:

For å spore inn igjen…

Kilde: https://www.investing.com/equities/funcom-technical

Tror vi fortsetter opptrenden om vi skal snakke ukentlig :slight_smile:

3 Likes

Horisonten Jepsen følger det der :smiley:

1 Like

6 Likes

9 Likes

Neh, ser ut som det bare blir bergogdalbane som vanlig

3 Likes

Omsetningen er ekstremt høy

1 Like

vi er omtrent i gulvet på den stigende trenden nå.

3 Likes

Jepp

2 Likes