Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg synes det virker litt søkt å bruke gårsdagen som bunn i den kilen? Dersom støtten i kilen legges mot siste bunn er jo gårsdagen et klart brudd ned.

1 Like

Ja, du har rett der. Bruke gårsdagen er mer riktig.

Jeg tror vi kan glemme den kilen, den så overbevisende ut helt til man studerer mer nøye hvordan den er tegnet opp. Jeg klarte ikke gjenskape den hvis jeg er konsekvent med hva man bruker som bunn.

Det som er spennende er om SMA50 holder i dag, det vil si sluttkurs helst over 3.40

2 Likes

ok, da glemmer vi den :slight_smile: prøve å feile.

2 Likes

Driver bare og prøver meg frem selv. Derfor jeg må spørre :blush:

Om man tar utgangspunkt i støtten som er i området 2,85 er det 15,7 % ned dit.
Om man tar bunn i trendkanal som worst case er det ca 30% ned, med forbehold om at det inntreffer neste uke.

Omsetningen er urovekkende høy i dag også. 27 min handel og en omsettning på 13,9 mill.

2 Likes

Får litt flashback til ya dagene, da sank den dag etter dag og vi forsto ikke hvorfor. Men lettelsesrally var like kraftig.

Det gjelder bare å ikke hoppe av på noe stop loss osv, og kjøpe forsiktig da den kan alltid gå litt lavere.

6 Likes

Det er god støtte i området 3-3.20 etter min mening

1 Like

Ja, det tror jeg det blir her også, jeg ser selv etter 2,85.
Selv på det nivået er jeg ikke helt trygg. Ikke fult så optimistisk til det fundamentale grunnet CE utvikling som jeg ser mange her inne er. Vil helst se en stødig økning på Players Online samt en ok salgsutvikling. Derav har jeg enda ikke avgjort hverken antall eller horisont.
Er nok litt redd for at historien skal gjenta seg. Samt at en turbulent sommer og høst i markedet kan skvise ytterligere.

Når det er sagt er nedside potensialet lite på 2,85 med rolig farvann :smiley:

1 Like

Litt avvik under rapporthypen, ellers ser det ut som om kursen følger samtidige spillere.

Gleder meg til F2P weekend :joy:

8 Likes

En nydelig framstilling av -cause and effect-

Er den denne helgen?

Hehe nei det var ment som en spøk

Lettelses rally. Skjønner den går opp opp opp da. Hvor lett er det å få kjøpt seg inn da? Vrient, eller er det som heter å løpe etter toget bare en myte. Synes jeg kan handle 600k aksjer hvis jeg vil stort sett hele dagen jeg, må bare opp noen få øre.

Problemet er å vite når det er faktisk rally på trappene og når noen bare kjører den opp litt og dumper aksjene i fanget ditt.

Men det kommer også an på din psykologi. Jeg personlig liker å kjøpe forsiktig på vei nedover og få et greit snitt ferdig handlet til når oppgangen (forhåpentligvis) kommer.

Ser frem til litt to sifra grønne sifre jeg også :stuck_out_tongue:

PAS kjører aksjen dit de vil ser det ut til. Vanskelig å vite når rallyet kommer og hvor langt ned de pusher denne.

Kjøpt på 3.24 .)

4 Likes

Blodet flyter i gatene

1 Like

Ja jeg kan jo bare irritere meg over at jeg ikke følger min egen TA. Brudd under 4 ga signal om ferden ned til 3 kr. for 15 dager siden…

Brudd 3.8 som flere påpekte var den virkelige bekreftelsen,.

Må inrømme at jeg var for grådig selv, og PAS sin robot lurte meg til å tro den skulle opp.

ikke lett med en giga short heller.

1 Like