Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

@iHHelg
La inn litt info tekst i chartet vedrørende hva jeg ser, ref gårsdagens forespørsel :slight_smile:

4 Likes

Hei,
Kan du utdype hva mener du her?

Ursäkta om det är dum fråga, men hur mycket påverkar en stor short position den tekniska analysen?

Alltså, idag såg vi ju att Funcom dök upp i shortregistret på finanstillsynet, jag tänker ju att de måste köpa tillbaka dessa aktier någon gång också. Kan uppgången bli mer aggresiv än väntat när den väl kommer? Detsamma gäller väl åt andra hållet antar jag.

Det gjelder det meste. En god trade skal gjøre vondt i begynnelsen

5 Likes

At når en aksje siger langt ned fra det du kaller overkjøpte tekniske verdier og fallet flater ut så ligger den og bouncer ned på en flat linje på rsi-chartet. Var en grunn til at RSI sto sist i den setningen, den er spekulativ før du har sett det mønsteret faktisk tegne seg,

Funcom er jo fremdeles et godt stykke unna å være teknisk oversolgt.

2 Likes

Er ikke det en stigende trend med høyere topper og bunner i rsi chartet?

3 bunner og 3 topper

1 Like

Fiffig. Men du har jo rett:

2 Likes

Om den der slår til, så erklærer eg dykk for kule. @holmes @Savepig

2 Likes

Du har for mange aksjer i Funcom. :wink:

2 Likes

Burde lagt denne under TA Generelt, men svarer her. Håper det går greit :slight_smile:

Ok, det ble klippet ut av sammenhengen, den er grei.
Jeg plukket den ut da jeg selv mener det er diskutabel hvorvidt dagens RSI er lav og at lav RSI er med å skape støtte.
Aksjer kan falle mye selv etter brud på 30.

Godt med duskusjoner rundt ta. Her er det mye å lære fra hverandre.

RSI er ut i fra siste studier hensiktsmessig å bruke som en momentum indikator framfor og i tillegg til slik man tradisjonelt sett har tolket RSI. ( overkjøpt/oversolgt)

Her er link: http://www.investtech.no/main/market.php?CountryID=1&p=staticPage&fn=wpArticle&tbReport=artSignalStatRsi21Nordic2015&lang=NOR

Her er Oppsummering fra Investtech sin RSI forskning:

Oppsummering

Vi har studert 24210 tilfeller der RSI 21 krysset over 70-grensen og 15508 tilfeller der RSI 21 krysset under 30-grensen. Vi har brukt 19 år med børskurser fra Norge og 12 for de øvrige landene. Dataene er fordelt med rundt 30 % fra Norge, 45 % fra Sverige, 15 % fra Danmark og 10 % fra Finland.

Resultatene er konsistente i de fire markedene, og viser at aksjer som har fått høy RSI, over det kritiske 70-nivået, har fortsatt å stige framover. Samtidig har aksjer med lav RSI, under det kritiske 30-nivået, fortsatt å gjøre det svakere enn børsen framover.

Resultatene er stikk i strid med vanlig bruk av RSI, der man selger en aksje som har steget mye, ut fra tanken om at denne er overkjøpt og skal få en reaksjon tilbake. Resultatene indikerer at RSI egner seg godt som en momentumindikator, ved at den identifiserer aksjer med høyt momentum, og at man ved å kjøpe disse, vil få en statistisk avkastning langt over gjennomsnittlig børsavkastning.

5 Likes

Er det ok å anta at RSI I dette tilfellet kan være ein svært god indikator, sidan det fundamentale er sterkt i aksjen? Altså, eit selskap som ser ut til å gå konkurs selger man seg ut av uansett RSI. Eit selskap som finner opp Kruttet 2.0 kjøper du kanskje på RSI 80?

=
Funcom som blir grusa på frykt kan snu på RSI?

Slik ser investtech sitt RSI chart på Funcom, på lang sikt.
Merker meg at de bruker RSI 90, derfor litt usikker på om det blir riktig å bruke RSI 14 slik som vist i Chartet over her. RSI 50 her vil jeg anta er et meget godt kjøp i Funcom.

Ok, to selvmotsigelse angående TA :slight_smile: Lærer litt etterhvert.
Jeg får på Fibonacci retrasement at vi skal opp til 3,70 og kanskje derifra og nedover til 3?
Dette er fra dagshartet.

https://beta.tekinvestor.no/
Får også at vi er på bunn av en fallende trendkanal og en kile som kan sende oss opp igjen til 4?
Den siste candlesticken er også bullish reversal?
Slettet grafen da den ikke ga mening.

2 Likes

Vedrørende siste candlestick, vurdering fra NorskBulls: No Pattern

1 Like

Enig, men når man ser på majoriteten av bullish wedge i linken under så tar de med Low og High candlestick.
Er det noe fasit på dette?

https://www.google.no/search?q=bearish+wedge&espv=2&biw=1309&bih=726&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjHjKql8LjSAhXE2ywKHfV-Ck4Q_AUIBigB#tbm=isch&q=bullish+wedge&*

1 Like

Så det nå. blir ikke store endringen om jeg tar med low&high

Er den mer riktig enn fibonacci retrasement? Den får jeg til skal snu på 3,70 og falle til 3,20
Tror de som er short må dekke seg inn, men er det sannsynlig med over 4 i morgen eller over helgen?
Jeg er amatør på TA så usikker på om min tolkning er noe riktig.

09.02.17 var ganske lav, er den jeg stusset på.
Men jeg vet ikke med sikkerhet hva som blir riktig.

1 Like

Jeg er også usikker, prøvde å tegne opp, men fikk ikke til. Trenger flere bunner for å konkludere.

Tegningen så veldig overbevisende ut ved første øyekast da

1 Like

Får friske penger snart, men kommer til å se an litt hva jeg gjør i det korte bildet. Tenk å kunne banke inn par hundre tusen på under 3?!. Mulighet for å hente inn litt igjen kommer kanskje til uken, men det bør være litt info med saft og juice. Synes handelen lukter vondt, men det er en del av gamet.