Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Jeg kan ikke så mye om short salg/kjøp. Har skjønt at det er shorta 1,8 mill aksjer nå. Må det dekkes inn i nær fremtid? Er det noe mulighet for å vite kursen de shorta på? Vil ikke det (om det må dekkes inn på kort tid) skape stor mulighet for stor oppgang på kursen?

Det vi vet er at 1,8mill aksjer var shortet 1. mars. Tror mer har blitt shortet i dagene siden det. Vet ellers lite om når dette oppdateres/om når disse dekkes inn. De som shortet på over 4kr har god gevinst nå, og om de ikke har gjort det allerede vil jeg tro dette dekkes inn snart.

Edit: Som jeg sa, tror mer har blitt shortet: Viser 3mill total short 2. mars. Oppdateres tydeligvis daglig ved nye shorter: 3 075 911 totalt shortet 2. mars: https://ssr.finanstilsynet.no/

Kan ikke si det ser noe særlig bra ut teknisk og jeg tror vi er enda lite stykke unna bunn - rent teknisk. Likevel nærmer RSI seg oversolgt så vi burde få en reaksjon opp ila. neste uke for å teste 50-dagers glidende snitt på rundt 3.40. Etablerer vi over er det test av 20 dagers som nå er på 4.00 kr og sikkert vil være litt lavere om noen dager.

På nedsiden er det sterk støtte på 2.80-2.90. Forøvrig kunne mange unngått en del tap hvis man solgte når MACD ga dødskryss og kursen bikket under 4.00 kr. Jeg håper vi skal ned og teste bunnen slik at 2.80 blir sementert med armert betong :slight_smile:

5 Likes

Her er min vurdering i det korte bildet:
Klar for en trade på mandag :slight_smile:

2 Likes

@TinvesT Kan du ekstrapolere signaler på 30’min tidsrom til handel dagen etter?

Er ikke dette chartet ditt basert på intradagstrading?

Du tenker virkelig den bryter opp mot 50-dagers SMA allerede mandag?

1 Like

Dagen-dagene etter ja, men dette er kun en teknisk vurdering med utgangspunkt i instrumentets tidligere bevegelser.

Ikke begrenset til en dags handel, man må følge signalene. Tar typisk 1-3 dager på 30`min chart i Funcom.
Tekniske signaler gir rom for brudd opp mot MA 50 / topp RSI trend, men er litt konservativ å setter target under MA50, da den stoppet opp før MA 50 på forrige brudd over MA20. La til trendlinjene i RSI jeg mener er utslagsgivende, for når den med størst sannsynlighet bryter ned igjen.

Er det mulig å se samme bilde som en trendkanal isteden for to kiler? Slik:

2 Likes

Absolutt, godt tenkt @Aksjesnila !

Edit: Tok vekk det som var relatert til fallende kile og ikke relatert til trendkanal.

1 Like

Dette er ren teknisk analyse og forteller lite om store short posisjoner som må dekkes inn.

I perioder med store short salg og senere inndekking tar ikke kursen hensyn til TA og faller gjennom en rekke støttenivå og stiger tilsvarende lett gjennom like mange motstand snivå. Tror vi skal opp på mandag her…

1 Like

@Burnside Det tekniske trumfer alt annet når de store er inne å shorter! Det kan du være helt sikker på.
Deres algoritmer er således tekniske genier, sett i forhold til den jevne trader.

2 Likes

Det er jo ikke det jeg mener. Teknisk Analyse og tradisjonelle motstands og støtte nivåer på oppsiden/nedsiden har liten betydning når volumene som selges/dekkes inn blir så massive…

1 Like

Oppdatert etter godt innspill fra @Aksjesnila

Håper den bryter opp til ny LH :wink:

3 Likes

Om denne støttelinja holder kan det bli en fin oppgang fremover, ser lovende ut hittil.

3 Likes

Jeg kjøpte med begge hender på fredagen da jeg ser rask oppgang gjennom , først til 3,85 ca og deretter til 4,40.

At kursen skulle falle så lavt i forhold til fundamentale verdier hadde jeg aldri sett for meg og kan takke short selgerne for denne gavepakken…

5 Likes

Den traff godt på target.
Spennende om den setter ny HL og bryter ned igjennom 3,2

1 Like

Hvis den bryter 3.20 igjen, skal vi ned til 2.80 da?

Ja, det kan tenkes. Er ikke noe signifikant støtte før.

Kan det også være en HS på gang @TinvesT ?

Denne har vi diskutert tidligere @Nocturne, men halslinjen går høyere enn du har tegnet inn.

@Bullishproof var vel den som tegnet opp mest riktig så langt

1 Like

Stemmer det, halslinjen går ved 2.40ish? Kan umulig se for meg 2.80 ryker.
Men ikke akkurat kjøpssignal at den ikke klarte etablere seg over 3.20 nå…