Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

intra dag

Vi har vel alle gjort den feilen @Irathi. Kjøpt 50k med snitt 3.18 nå. Er helt rolig med den. Kjøper 50k til på 3 kr og kanskje 100k til om den kommer ned til 2.80. Da vil jeg ha 200k på 3 kr ca :slight_smile:

4 Likes

Litt noob her, men mener du at de solgte for å prøve å få prisen over 3,20 eller under?

solgte meg ut på 5.50 etter en fantastisk ferd opp fra 3 kroner på kort tid. Etter å ha hatt litt tid til å studere aksjen å markedet har jeg kjøpt 20k på 4,44 20k på 3,80 og 20k på 3,20 kjøper 20k til på 2,80… Mitt lille bidrag til å støtte opp et norsk selskap som jeg mener har en lys framtid!
Desverre begynner jeg å inse at jeg sannsynligvis ikke kommer til å se grønne tall før tidligst Xbox Launch.

1 Like

Beklager, det var litt utydelig skrevet. De solgte oss gjennom 3.20 på vei ned. Så da andre prøvde å få kursen over 3.20 igjen etter å ha duppet godt under så fikk de ekstra 470 000 aksjer rett i fleisen, servert av Morgan Stanley trykket godt ned i halsen på Netfonds. Det tok piffen fra både de og andre. Så da bar det under igjen. Tror noen tenker seg om før de prøver å ta den over igjen. Men mulig DNM prøver seg en siste gang. Går ikke den igjennom heller så tror jeg det kommer en del aksjer i retur nå før kl 16:25

@mrmrme grønne tall i neste kvartalsrapport for Q1 - det er helt sikkert :wink:

1 Like

Jeg gjør noenlunde det samme bare at jeg begynner på 3

Så dere tror ikke den skal ned på 2 tallet altså? på 2,70 ish støtte

Hvorfor er det noen som har så stor interesse av å presse prisen så langt ned? Må jo koste mye penger å selge aksjene så billig i forhold til hva som er kursmål i mange analyser?

Jo, ordrer fra ca 3 og ned til ca 2.85 selv.

1 Like

Der fikk jeg kjøpt et lite lodd til på 3,17…

Liker ikke lavere og lavere og lavere

Ja, denne strategien fungerer i Funcom. Da slipper man å gå all inn for høyt også.

Ingen nevnt, ingen glemt :wink:

Vurderer å trekke ordren på 3.10 og 3.00 - doble eller all inn på 2.80.

1 Like

Hvordan diskutere TA uten støtte i volum - kan dere lage som overskrift på neste tråd. Blir den god så havner den i The Economist

Sitat fra meg i chatten :wink: syns den var så fin at alle må få se den hehe

1 Like

Greia er at når prisen presses nedover så kommer det i hovedsak pga stoploss masse nye salgsordrer på lavere priser. Hvis de presser videre prisen ned vil de ofte kunne kjøpe inn større mengder på lavere pris pga dette. På lang sikt er det nok litt mer usikkert på om dette vil kunne fungere, men på nåværende tidspunkt og med de volumene de operer med så ser det desverre ut til å fungere fint.

Fint om noen av de mer drevne kan kanskje gi en bedre forklaring eller beskrivelse :smile:

1 Like

Bra beskrivelse. Vi har ofte sett det samme fenomenet tidligere. Men ikke i det omfanget av shorting som vi ser nå…

1 Like

Et ørlite lyspunkt før vi tar helg.
Strong buy på 5 min, resten er dog strong sell, opp til Weekly og monthly som også viser Strong buy!

1 Like

Weekly og monthly tviler jeg på er strong sell

2 Likes

Helt rett, endret teksten, takk for korreksjon.

2 Likes

Ser på candlestickene i FUN og kan ikke se det er noe panikksalg? bare vanlig salg antar SL utløst.
Hadde forventet å se et candlestick med lang hale nedover for å indikere at noen kastet kortene.
Er det riktig å forvente det før vi kan si bunn er inne?
Ser jo at den var nedom 3,12 før 3,19 og at det var NON som var flittige til å selge på det nivået. Det som markerte bunn kanskje og panikk ved at mange kastet kortene?

Er ikke noe stress slik jeg ser det, når kursen har gått ned er det de negative estimatene som råder og når kursen går opp er det de positive estimatene som råder. Burde egentlig være omvendt i Funcom om man skal treffe bra på videre utvikling. Jeg velger å se litt lengre frem og vil nesten ta opp lån nå for å kjøpe mere Funcom til 3.20, men jeg har lovet meg selv at jeg aldri skal investere penger jeg ikke kan tape, så det får bli med de aksjene jeg har i dag. Jeg tror vi ser aksjen i 10kr når Xbox launch, Full launch av Steamversjonen og PS-launch kommer over nyttår. Høyeste topp i år tror jeg blir 7kr og laveste bunn 2,5kr.

Når det kommer til TA tror jeg vi skal litt lengre ned nå om nyhetene ikke påvirker kursen mandag. Ned mot 3kr og kanskje 2,8 som mange andre også har snakket om, men det betyr ikke at jeg tror den vil ligge her lenge. Jeg tror 3kr og ned til 2,8 skjer samme dag, og at det blir bunnen fram til Steam summer sale er ferdig og eventuelt skulle vise dårlige tall, noe jeg ikke tror det kommer til å gjøre.

3 Likes