Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Samme med lengre glidende snitt indikatorer.

Glidende snitt her tolker jeg både som potensielt positiv med 20 dager som nærmer seg golden på 50.
Mens 20 og 50 har gitt dødskryss gjennom 100 dagers, ikke veldig positivt.

Skjermbilde 2017-02-11 kl. 20.34.48

Hva tror dere om mandagen hvis salget fortsetter som nå? Nå tjener FUN penger.
Går vel ikke så langt ned som på fredag kanskje?
Kanskje den åpner på 4,70?

Hvis du tar deg noen minutter og leser fra litt lengre oppi tråden… Så vil du finne svar på det meste :slight_smile:
Kort og godt slik jeg har skjønt det; Stenger vi under 4.2 bør man bli redd for dypdykk, ellers går det nok muligens “bra” med litt nedgang.

Stenge under 4,2 gjør vi ikke. fear value er over 5 kroner hvis salget nå holder seg.
Er ute etter billigere inngang jeg :slight_smile: gjerne på nivået jeg kjøpte på.
Kanskje den kommer en tur ned på 4,10 igjen.

Får du ikke med price ranges i det første chartet? Er det tilfelding at du har tegnet en større HS formasjon i det første chartet? :slight_smile:

Er ikke 50 i ferd med å bryte gjennom 20 også i det andre chartet?

Var et uheldig utklipp der ser jeg, beklager.
Det er riktig som du sier.

Det er også etablert en potensiell hs i OSEBX, så våre mistanker om dette i funcom er styrket.

Funcom hadde også “potensiell” HS i januar

2 Likes

Synes ikke det ser ut som dager i chartet ditt? Hvilken tidsenhet er det? halvtime?

Det blir i såfall 10 og 25 timer har gitt dødskryss gjennom 50 timer

1 Like

Ser du på dager så er det jo nettopp veldig pen støtte på SMA20

1 Like

Ja, regner med denne skal testes igjen @holmes

Det er fullt mulig. Så lenge 4 ikke punkteres ser det ganske greit ut teknisk synes jeg.

1 Like

Den kan diskuteres. Det er ikke alle hs som er like tydelig og selv de mest tydelige kan gå videre. Er en del forutsetninger som skal være på plass før en formasjon går fra under utvikling til en faktisk hs. Dette regner jeg med du vet fra før @holmes

Jeg skjønner ikke denne motstanden til synspunkter som ikke er super bull. Enten det gjelder salgstall eller ta.

Begge beveger seg i negativ retning på kort sikt i Funcom. Salgstall. Volum. Rsi. Glidende snitt .Du skal hente gevinst om et par år og sitter på et relativt høyt snitt så alle dupper burde du ta i mot med glede.

Det er for mye følelser til å diskutere dette, utelukkende på fakta.

1 Like

Jeg forstår ikke helt hva du mener? Jeg har selv argumentert for fall fra 5 til 4kroner basert på TA, og kritisert selskapet for hvordan de har håndtert serversituasjonen. Jeg er interessert i både bear og bull argumenter. Er det noe konkret du reagerer på som jeg har skrevet?

7 Likes

Nei, ikke spisset mot dine innspill aleine, det er mer en betraktning av totalen i alle tråder Funcom blir diskutert.

Det er lett for å bli misforstått og det er ganske tydelig at det er mye følelser i sving. Det er jo i og forseg bra, men det hemmer en objektiv analyse.

Jeg synes det er ganske unison enighet om litt usikkerhet på kort sikt, men at aksjen ikke er alt for dyrt priset på lang sikt. Stiller meg bak dette. Men ja jeg ser mest oppside på sikt, men er det høy sannsynlighet for fall basert på det tekniske kan jeg selge litt for å forsøke plukke på lavere kurser. F.eks etablert brudd ned forbi 4 vil være negativt slik jeg tolker chartet. Derfor tvilte jeg også litt med kjøp på intradagsdippen 3.80, men tok først på vei opp 3.95 og 4.35.

3 Likes

Teknisk negativ på kort sikt får du stå for selv, da dette også blir en subjektiv vurdering. Mange av dine bemerkninger er jeg sterkt uenig i:

  1. Hode-Skulder: Dette er bare tull, det vi har hittil er en topp høyere enn den andre, det å si at det kan dannes en skulder i fremtiden blir for svakt grunnlag til å foreta noen som helst vurdering. Utvikling i volum avbekrefter allerede nå at en Hode-Skulder formasjon kan forekomme.

  2. Rsi er bearish? Vennligst forklar her. Baserer du dette på at rsi er fallende, når har isåfall det alene vært et bearish tegn?

  3. Samme som punkt 2, bare bytt it rsi med volum.

7 Likes

@Bullishproof
Jeg sitter ikke på fasit, jeg tolker chartet og håper på objektive innspill.
Presiserer at dette er på kort sikt, kommende uke.

  1. Økende volum på salg bekrefter denne ved brudd ned.

  2. Rsi brudd under 50 er negativt i min bok. Reagerte litt opp igjen, men trendkanalen er bearish.

  3. Fallende volum, hvor toppene som skiller seg ut er røde, negativt.

Hvordan leser du dette chartet @Bullishproof ?

Skjermbilde 2017-02-12 kl. 19.29.58

Hvordan visste du at dette ikke bare var ett lite hopp opp til 3.95 før ytterligere nedgang?

Min take:

Close 4,6 på fredag ble såpass høyt at det er litt ukomfortabelt å være skråsikker på at den ikke dipper i morgen, men jeg heller mot å være mest positiv, selv om det er litt “midt på treeet”.

RSI er kommet godt ned,

Laster opp…

Laster opp…

Dette skrev du også når jeg spottet denne formasjonen tidligere i uken når hodet var på plass men høyre skulder manglet.

Slik det ser ut for meg er vi nesten ferdig med å danne høyre skulder nå. Vi mangler bare fall i en eller to dager og brudd på 4 kr (+-).

Det jeg sliter med er hva som skal til for å realisere formasjonen. Selv om Funcom kan sprette en krone opp eller ned intradag, mener jeg det bør vær nok støtte på 4 kr og 3.80 til å stoppe fallet. Kan det tenkes at melding om at Jebsen konverterer eller liknende er det som vil utløse fallet?

Eller vil HSen som @t_h nevner i hovedindeksen dra med seg aksjer som har gått mye ned i dragsuget? Blir en spennende uke… :slight_smile: