Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Kort vei fra himmel til helvete og motsatt.
Investtech anbefalte vel kjøp dagen før Black Thursday, hvis noen husker den.
Men nå blir vel jeg stempla som baiser forever😂

5 Likes

Teknisk er et verktøy. Ikke fasit :+1:

Teknisk analyse er verktøy for å lure seg selv til å tro at inngang er riktig når man mener det ser fundamentalt riktig for inngang :grinning:

3 Likes

Teknisk så tror jeg vi havner på 4 snart :stuck_out_tongue:

1 Like

@Paddy80 Du gir deg aldri :joy:
TA er ubestridelig et godt verktøy både for investering og trading.

Men, her er det et MEN. Det er ikke for alle, som alt annet. Du bør respektere andres meninger om TA og slutte å spre galle på Teknisk analyse tråder :muscle:

1 Like

gappet fra 2,94 - 3,14 tettet nå ser det ut til?

1 Like

Om den snuser på 3.2 i dag kan vi se at oxford dekker inn og ting blir eksplosivt på ordentlig.

1 Like

Det er kanskje derfor jeg skriver det jeg skriver, fordi teknisk analyse er ganske mye mer verdt hvis han duden fra Pareto kommer med den enn en random dude. Jeg er av oppfatning av at TA i stor drives av massesuggesjon.

Og hva om TA triumfer det fundamentale for noen, som feks å selge før 2.80 fordi dette var en motstand som ikke ble brutt ved ett par anledninger.

Som @larsen sier så har jeg ikke som mål å bli populær i denne sammenhengen, men da får vi utnevne en ekspert på området, hvor feks @Bullishproof står for hovedanalysene, vi følger hans spådom og jeg får rett i min antakelse.

Eneste faren her er at for mange følger det fundamentale når noen få prøver å følge en teknisk spådom, da kan disse få sitte igjen med svarteper.

Jeg har sagt mange ganger at TA trolig funker bedre i selskaper med stor omsetning normalt sett og som langt mindre nyhetsdrevet enn Funcom, spesielt før 2 lanseringer

4 Likes

Som du ser av tittelen: “Funcom - Teknisk Analyse” Er dette en tråd om TA i funcom. Har du ikke noe konstruktivt å komme med relatert til dette, ber jeg deg om å holde dine generelle meninger om emnet, for deg selv. Dette blir for dumt @Paddy80

4 Likes

Ligger støtten på 2.70?

Ifølge investtech ja

Nuvel, kjøpte på 2.62, solgte på 3.01. Solgte litt for tidlig ihht. planen om å selge på 3.20, men men. Så så jeg for meg en korreksjon ned til 2.85. Der er vi nå. Samme om TA er placebo, så lenge det virker kan man tjene penger på det.

3 Likes

9 Likes

Hvordan kan noen operere med 2.70 som bunn mens andre 2.80? Forskjellig tolkning?

Jepp, aksjen har snudd på begge de to nivåene. Mao, hvis den ikke snur på 2,80, så kan den godt snu på 2,70. Vil si at støtten på 2,80 er dem klareste.

Nydelig innhenting i dag! Herlig å få lastet opp på denne korreksjonen.
Tilbake til All in 100% funcom :wink:

8 Likes

Grattis. Prøvde på det samme her. La inn en ordre på 2.90 da RT var 2.91…men så stakk den…Traderen meg er derfor litt irritert mens “long in funcom” meg er som deg svært fornøyd med innhentingen :joy:

2 Likes

Tendenser til brudd opp, men vil gjerne se at den holder seg hvit hele timen og gjerne litt økende volum

At det er fredag jobber vel litt imot oss, på den annen side er det kanskje forventninger til streamen.

5 Likes

synes det er morsomt med roboter som kjøper 5 aksjer, det blir det mye volum av :joy:

7 og 14 juli var blå, så vi satser på det samme i dag, fredag 21 juli.

2 Likes