Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

13,51 > 13,00, så du er ikke dum allikevel! :wink:

TA er absolutt ikke ufeilbarlig, det gjelder bare å flere wins en losses. 100% trenger man ikke for å tjene penger.

2 Likes

Solgte selv en del rett under 13, for å avvente de store bevegelsene i usa. Vanskelig å forutse et hopp på 14,5% dagen etter uten news, men kudos til alle som såg den komme :wink:

3 Likes

Var vel ingen som så den komme, MEN når vi er så tett på store nyheter. Som med stor sannsynlighet vil være kursdrivende, gjelder det å kjenne sin besøkelsestid.
Har man en traderpott, trad med hele eller deler av denne. men sørg for å ha nok aksjer i bunn.
Får si litt som Cagey sier noen ganger på HO. Viss det att det att kursen begynner å røre på seg nå kommer som en overraskelse på dere. Ja da har dere fulgt for dårlig med i Tekinvestor timene som handlet om FUNCOM :wink:

5 Likes

Likevel så syns jeg det er forkastelig og stupid, hvis man skal bruke det ordet, og kalle folks handlinger som stupid som å selge ut noe under 13 slik som @pytt gjorde. Forbanna Arroganse spør du meg.

2 Likes

Kaller en spade for en spade.

Jeg mener det var åpenlyst et bra bet å kjøpe funcom under 13 kr.

1 Like

Noen treffer alltid, slapp :wink:
Litt av grunnen til at eg svarte, planen var å avvente noen dager i tilfelle alt skulle lengre ned. Idiotisk, eg veit. Burde sett det hoppet opp komme :slight_smile:

3 Likes

Syns du bør holde deg for god til det, du har utrolig mye flott å komme med og jeg syns du er en fantastisk bidragsyter her men den der må du dra en annen plass med

Edit Da mente jeg ordet som ble brukt

1 Like

Modig av deg syns jeg. Stå på

Sorry, jeg kaller salg under 13 for stupid.

Så får det være opp til deg om du tar deg nær av det.

1 Like

Er dette virkelig en ting å krangle om? HODL, så får dere gevinst $$$$

1 Like

@Slappenfjert

Skille mellom handling og person, til @Irathi forsvar var ikke dette myntet på noen
Reaksjonen din er derimot det :slight_smile:

Vi har alle forskjellig tolkning av selskapet, TA og macro for ikke snakke om egen grense for å sove godt om natten. SL kommer i mange varianter, Psykisk stopp loss på 2.6 er helt innafor slik jeg ser det.

3 Likes

For noen var det idioti å selge på gamle 3.2 til 2.6. For andre var det idioti å sitte med ned til 2 igjen :slight_smile:

4 Likes

jeg var en av de som sa at det var lurt å selge på 3.2 ish og nevnte fallende topp i RSI - solgte selv der.

så gikk den til 3.35 og de fleste mente vi skulle til himmelen.

jeg ventet og begynte å kjøpe igjen på veg ned.

Så gikk den til 12,01 (2.4) på lintradag low og mange mente det var smart å selge pga usa osv…

Jeg kunne helt klart kjøpt mindre da vi falt ned fra 3 til 2.7ish - men jeg trodde selv at 2.6 var bunn. At vi skulle helt til 2.4 klarte jeg ikke forutse.

Første handelen er 04.10.17 S 2.190, neste er kjøp 15.12.17 2,190 (var helt nede i 1,96 i mellomtiden)
Capture

Beholdningen min i dag er 15x av det jeg hadde da vi var på 2.190… Det er så mye mer sikker jeg er på funcom caset etter emisjonen :slight_smile:

4 Likes

Det er jo morsomt å idioterklære folk som solgte 65 øre billigere enn deg selv. :grin:

Anyway, jeg setter pris på at du poster handlene dine. Illustrerer det jeg sa om at man ikke trenger 100% treff.

2 Likes

Som sagt, jeg hadde mye mer enn jeg var komfortabel med uansett hvor bull jeg var på funcom :slight_smile: Tradingpotten var sprengt, den skulle ut igjen.

1 Like

Perfekt rebound fra støtten fra toppen av skyen:


Om 2-4 dager, så får vi kjøpsignal ved at X9 krysser opp gjennom X26 hvis kursen holder seg over skyen. Det blir i såfall det mest bullishe signalet som kan komme fra skyen, ettersom alle indikatorene da sier “kjøp”.

… så er bare spørsmålet hva som skjer de neste dagene. :wink:

5 Likes

I kortsiktigt bilde gjelder denna rangen:

  • 14.80 = noen % opp
  • 14.50 = noen % ned

4 Likes

Under skyen @Christian.

Hva tenker du @TinvesT?

@Frodoen extreeeemt låg omsättning. alla väntar på feature list osv

1 Like

Jeg tenker at denne 3 dager gamle TA-en fortsatt er relevant:
image
Mao, støtte på ca 14kr, hvis den ikke holder, støtte på ca 13,20.

… Burde ikke ha kjøpt på 14,80 her om dagen, men ventet til det snudde, men sånn går nå dagan. Har egentlig tenkt å sitte til aksjen bryter motstanden på 16,50, så ser jeg hva som skjer etter det. Hvis vi ikke får bruddet, så har jeg og Funcom bommet stort med planene sine for 2018. :wink:

3 Likes