Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcoms nye retning/spill? (intelligence)

Vi trenger en tråd spesifikt for spekulasjoner på hva som beveger seg bak kulissene. Jeg fant MYE uhyre interessant chat fra en tidligere Funcom utvikler fra USA som nå jobber for Play station. Mange av komentarene bare timer gamle… Les det…

EDIT:

Trying to play Star Citizen with an Oculus Rift was seriously barf worthy because of how all those movements affect your equilibrium. :stuck_out_tongue:

1 Like

De har søkt etter folk for å jobbe med next gen

Det står to ting… Det snakkes om at LMO er det som skal selges (dette individet virker veldig informert) og det blir gjentatt igjen at Bylos er i jobb med noe nytt. Det snakkes mye om Anarchy Online, AO 2 nevnes… Dette er ikke uvesentlig info…

Er du sint? Forstår ikke postene dine.

[–]Jaynen00Freelancer 32 points 12 hours ago*

I worked for Funcom, I lived in Oslo Norway for about 3 yrs while working on the game even though I am american. I was the primary designer of the melee combat and some other things. You can still find pictures/videos of me doing interviews of the game around. I also worked on a third person shooter MMO called Defiance which was partnered with the TV show of the same name and currently work for Playstation.

The girl with the Samurai sword. Mei Ling?

Also, I didn’t know that about TSW, makes me more than a little frustrated that they swapped. Also I never understood why they took the perfect gritty atmosphere with a little bit of humor, and polished it so much. It’s supposed to be horror, and I think it originally had a more horrifying vision, based on a little rdb spelunking i may or may not have done. I was going on holiday, and I wanted the tsw lore journal with me to read when I got bored, so I found and extracted the text files from rdb, and noticed that there were dozens of documents about in game topics, written in a way that made it clear they were early drafts, pre-buzzing, and I have to say I enjoyed those immensely. I also remember little changes like the items you equipped used to be called chakras, and there was this interface that looked like the human body, but with sockets where all the chakras are, so you slot a focus that fits into the crown chakra for example, but this supposedly confused people, so they changed it to talismans, which is much more dull, and the early pvp system that actually had impact on how you could use agartha was not fun according to playtesters, but they went on to do something seemingly less fun. So there were very strange decisions being made there, yeah. I’ve heard some blame it on Ragnar Tørnquist, but it sounds more like decisions that people holding the pursestrings would make. After Ragnar left the company, many players were bummed out because they mistakenly thought he did everything himself. Joel Bylos was quite a capable game director for it, but now he’s working on some supposedly secret project, and the lego thing has tanked the company so far that they’re trying to either do a merger, or to sell it off. :\

Jeg tror det er mange som synes flere av tekstene i den tråden er interessant… Og det snakkes om mye mer enn AO og AO2

Anarchy Online og Anarchy Online 2 er nevnt i flere poster. Dette er en tråd for å samle hints and clues… Det blir jo bare trist om du skal torpedere det… Blå ball utsagn i StarBreeze tråden får jo leve fritt og i beste velgående… Hvorfor er det farlig for deg at Noen gjør det samme om Funcom…

Jeg har 50 000 lodd i Funcom og jeg forbeholder meg retten til å si jeg tror at det kan gå til helvette men at det også er en spennende oppside… om ikke annet på boble/nextgame hype basis.

Blir veldig skuffa hvis neste spill er AO2… håper de har fått en avtale med en kjent IP som også skal være den nye strategien som er kommunisert flere ganger.

1 Like

Vet ikke… jeg blir happy om det blir noe av det Mechwar greiene CFO nevte i 2012. Det kunne vært AO IP relatert… Om de kaller det AO2 eller noe annet betyr mindre…

Etter mottakelsen til LMO og hvordan LEGO har promotert LMO nå ved relaunch så blir jeg medt skeptisk om de forsøker LEGO igjen…

Nettopp… Handler ikke om Funcom… Men ett parr velinformerte freelancere diskuterer friskt og er innom Funcom og skriver flere A4 sider om dem og ting som er forbausende nytt…

Syntes det var interessant. Sikker på at Kronn og andre og som vurderer Funcom-lotto og synes det er interessant… Det vi imidlertid ikke synes er interessant er nok en Funcom tråd om Onns…

Dine bemerkninger er notert… move on eller bidra… Kom gjerne med rykter om at det ikke er noe neste prosjekt eller at de i stedet skal lage en ny LEGO flopp… Men slutt med personangrepene dine.

For å svare på et annet spm. Hvorfor en egen tråd?.. Jo for å holde luftige konspirasjonsteorier litt utenfor de realitetene vi kjenner. Du burde prøve det for StarBreeze… eller evt. Bare rename tråden dere allerede har til Luftige spekulasjoner om StarBreeze… :stuck_out_tongue:

1 Like

hele denne tråen virker veldig muffins.

2 Likes

Mars i år var tidspunktet det kom noe offisielt om dette med Joe Bylos…

Men finner ikke et eneste clue på hva de holder på med. De bør vel egentlig snarest dele det med sine aksjonærer siden situasjonen er nokså prekær?

6 Likes

Jeg kom og frem til at kapital trengs, men det var for en uke siden da ASC meldingen kom :stuck_out_tongue: … Back on topic… Tråden er svært spesifikk… Hvem har noe intel om hva Funcom utvikler evt. ikke utvikler nå? Past det inn her for felles spekulering.

Sjekk denne youtuben (1:30ish)… Funcom, the end or a new beginning. Tror den bekrefter ganske godt hva jeg sa…:

Funcoms rapport i 3Q 2012 sier litt om et nytt spill:
“Funcom has signed a letter of intent with a major gaming company for a license involving a strong brand, fitting very well with the strategy for the Company going forward.”

Edit:
I rapporten for 4Q skriver Funcom at de ikke går videre med dette. Tabbe?
"In 4Q12 Funcom signed a letter of intent with a major gaming company for a license involving a strong brand. However, the Company decided that its immediate focus should be on completing the restructuring process as well as the projects currently on hand and the development of its new Mobile and Online services departments. Therefore,
the company will not proceed beyond the letter of intent. "

Men det kommer i alle fall frem at de har flere prosjekter enn Lego…eller?

3 Likes

Hadde vert fint om Funcom kunne gjort som dei sa i fjor, gi ut 1-2 lavbudsjett spill i året.
uansett, så hadde vert veldig fint om Funcom kunne meddelt markedet hva som planlegges fremover.
For en plan må det da være ?.

1 Like