Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcoms nye retning/spill? (intelligence)

Det kan være det spillet de har gått tilbake til og begynt å jobbe med eller et helt annet.

For min del liker jeg veldig godt at Gordon snapper opp diskusjoner som nevner Funcom på diverse forum. Kan jo være at noen slipper ‘guarden’ og nevner noe de ikke skulle sagt.

Jeg også søker rundt og Googler litt av og til, men har ikke funnet noe om det nye prosjektet.

4 Likes

Nettopp. Dette er tråden hvor vi dumper alt vi finner vedr. et evt. nytt spill og diskuterer det… (Hvis folk synes det er en god ide…)…

Vi kan vel bare fortsette i Funcom småprat tråden med haus, realtime kurser og generell propaganda fra andre spill utviklere :stuck_out_tongue:

Jebsen har jo ingen garantier for at han en dag får igjen pengene sine.
Her burde jo Funcom fått sanert deler av gjelda, utvikle en god ide om nytt spill og få med 1-2 nye investorer ( bør være mulig med en god plan ), med nyheten om dette ville det også være mulig å sette en emi, og innhente mer kapital.
På den måten vil også Jebsen få igjen sine verdier dersom Funcom da ville lykkes, i form av at aksjekursen ville komme til å stige igjen.
Lykkes dem ikke, har han fortsatt ikke tapt mer en tapet pr nå er likevel.
Han har også en stor potensiel oppside i sin investering i Funcom, dersom det holdes flytende.

At Funcom fikk forlenget sine lånebetingelser, tror eg skyldes at det er plan nå, så er det spennende å se når vi får vite mer om planen.

Jebsen har såpass mye på spill selv i Funcom, at han nærmest ikke har råd til å ikke sørge for at Funcom får leve videre.

Synst det er en bra ide å ha en egen tråd for å " synse " på fremtiden til Funcom.

Bylos har sluttet med TSW, og begynt på noe nytt uten å si hva det er. Tipper det er et nytt spill.

At de ikke har penger er ikke så viktig, de må ha noe å kunne vise fram til evt nye investorer.

2 Likes

Stemmer, Bylos uttalte at han skulle over på et nytt og meget spennende prosjekt da han sluttet som TSW’S game director.

Fortsetter diskusjonen fra Funcoms nye retning/spill? (inteligence):

Fant diskusjon.no om Funcom gjennom søk i Yahoo special Finance… Her er det er haug folk som tydeligvis vet en god del om FUNCOM. Tre titler blir nevnt… (Og det trenger ikke være annet enn oppspinn) , men Midgard og Anarchy Online 2 er nevnt… Midgard kunne være reuse av mye fra Conan?

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1678019

Midgard* er såvidt jeg vet et gammelt, skrinlagt prosjekt. AO2 er nok rimelig usannsynlig, hvorfor ellers har de ellers brukt 7-8 år på å oppgradere AO til ny grafikkmotor? Som nevnt over, så mangler også AO2 en kjent IP å støtte seg på, noe som innebærer at evt spill krever massiv markedsføring for å lykkes. Ikke noe Funcom har muskler til.

*Fant litt info her, ser ut til at Midgard er fra 2001-2002

1 Like

Funcom har ikke mange ansatte igjen nå. De fleste jobber med nytt innhold til TSW og vedlikehold av spillene som gir inntekter. Det er vel bare Lego-teamet for PC igjen som er ledige. Mobil/Tablet-programmering osv. var vel satt ut til et annet firma mener jeg å huske. Det er synd de ikke har denne kompetansen inhouse. Da kunne de fokusert mer på mindre spill til IOS/Android.

Jeg antar at Funcom ikke påbegynner et nytt spill før de har fått inn penger til videreutvikling. Usikker på hvor mye cash de sitter på for øyeblikket. Blir uansett spennende å få en status om et par uker.

2 Likes

Firmaet er dødt hvis de ikke klarer å få ut et spill til, så jo jeg tror de har begynt på noe. Mest sannsynlig med veldig få ansatte og mer på konsept/prototypestadiet enn full utvikling.

Utenom det, så er jeg helt enig i det du skriver. Ser for meg at Lego-teamet har fått tatt litt sommerferie samtidig som de runder av med litt bugfixing osv. Hva de skal jobbe med videre er nok ganske åpent. Som det ser ut nå, så ser det ganske dødfødt ut å jobbe noe særlig videre med LMO?

3 Likes

bare tullinger på diskusjon.no da + at det er større aktivitet der en her bare uten kilder :video_game:

Vell… Jeg visste ikke at Funcom eier gammel midgardkode… Så litt må nå enkelte vite?

1 Like

Link til deg: http://www.dinside.no/32308/funcom-kansellerer-midgard

edit;

@Gordon

4 Likes

Lang og god artikkel fra mars 2014, med alt fra Økokrim til Conan på Xbox:

Noen høydepunkter:

1. “But we’re in a very positive situation where our biggest creditor is also our biggest owner. He’s been with us since 1997.”
  2. “…we hope to launch a game or two a year, in the future. If we can execute on that strategy, we’ll be in a very good position in a couple of years.”
  3. “I was told I was crazy for thinking the company would survive if I cut 75 per cent of the staff, but we had to. It’s remarkable that we did survive, but now I think that we’re much better aligned to meet the current market and much more able to adapt to market changes more quickly.”
  4. “…you can put a game out, see what works and add more, keep investing, instead of having that huge, upfront $50-$100 million and just crossing your fingers and hoping that it works. That model killed so many great studios.”
  5. “When we started the LEGO minifigure project in September 2012 with just four people, it took them six weeks to build a client which was up and running with a few minifigs running around, fighting. It was simple, but it had chat, server connection, billing, customer services, everything.”
  6. Om LMO: “What we’re making to make it run on iPads, Android and hopefully Xbox One and PlayStation 4 in the future…”
  7. “We had a working 360 version of Conan running for quite some time,” adds Larssen, pre-empting my next question. “We, along with some other MMO companies, were in discussions with Microsoft about how to do that - but it never happened for any of us. The set-up was too limited to be able to constantly update and add patches or new content. They had a very rigorous set-up that was very difficult for a live online game to successfully thrive under.”
  8. "We think that revenues will still decline until the launch of LEGO, that’s our prediction. Now we’ve done all the restructuring, operating costs will be stable. "

Med denne artikkelen og den nye strategien til Funcom i tankene, kan jeg ikke skjønne at LEGO-spillet har tatt så lang tid å lage, uten at det har blitt laget noe annet ved siden av.

1 Like

Skulle jo tro at de har jobbet med andre ting i år iallfall men det er jo FC så man vet jo aldri…

2 Likes

Dette er artisten som etter alt å dømme jobber på FUNCOMs nye spill vedr. characters…

spennende… ser ut til vi kan få fantasy eller AO2 bare ved å se på dette…

http://witchingbones.deviantart.com/gallery/

Bare nei. Deviant gallery har et tonn med bilder av witchingbone. Tror du Funcom ansatte designeren for å gjøre det hun allerede har vist hun er god til, eller tror du de bare valgte henne på pure F… Hun skal kanskje designe LEGO ? :stuck_out_tongue:

@Onns har faktisk et poeng her

Så du tror at Funcom ansetter en designer som jobber med andre ting enn det de faktisk skal lage? Det er ikke slik det funker…