Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gameflip – ebay for digital goods (flp)

Jeg ser ikke helt hva gameflip tilfører markedet som steam markedplace ikke allerede har

2 Likes

Takk for grundig tips og gjennomgang!

2 Likes

Da synes jeg du skal lese tråden en gang til. Jeg tar for meg noen av konkurrentene. Tok ikke med Steam fordi de ikke er i krypto pr. i dag og fordi man, såvidt jeg vet, ikke kan kjøpe aksjer i Valve.

Utsagnet ditt blir som å si du ikke ser hva Facebook market place tilbyr som ikke Ebay alt tilbyr. Det er plass til flere aktører, og Gameflip har en fungerende platform med over 2 millioner brukere.

Tingen er de største spillene med markedplace økonomi er på steam. Så hvorfor skal da beukerene reise ut av steam sitt trygge økosystem for å handle virtuelle varer som allerede finnes på markedplace.

1 Like

Les hva jeg skriver da, de har en eksisterende platform med en brukerbase på over 2 millioner allerede. Dette er ikke et prosjekt på idé stadiet, de omsetter allerede for flere millioner i måneden… :roll_eyes:

«The existing Gameflip marketplace, operating since 2014, has over 2 million gamers and handles millions of dollars in transactions every month».

Jeg gidder ikke gjenta hvilken value proposition de tilbyr. Det står i den første posten - men her har du kvartalsvis vekst de siste to årene fra whitepaper :wink:

image

2 Likes

Personlig har jeg gode erfsringer med HitBTC. Har ikke brukt mye men ingen problemer så langt, og oversiktlig side. Just sayin :slight_smile:

Bra skrevet, har et par spørsmål.

“Ved hjelp av smart contracts på Ethereum plattformen kan både selger og kjøper føle seg trygge ved å benytte tjenesten til Gameflip”

Jeg forstår ikke hvorfor/hvordan man skal bruke crypto til dette; itemene befinner seg per i dag på selgers game-account. Gameflip kan ikke tvinge selger til å gi vekk korrekt item selv om de benytter Krypto, for det mangler en direkte link til itemene. Mao selger må uansett personlig gå inn og sende/droppe/overføre itemet. Per i dag gir altså Krypto ingen ekstra sikkerhet?

Med dagens kobling mot itemet ville det sikreste være at selger overførte items til en gameflip konto, som så solgte den på vegne av selger. Altså et sentralt mellomledd begge parter kan stole på.

Det du skriver forteller meg dog at dette ikke er måten de ønsker å løse det på.

Så videre sier de at de vil gi tokens til utviklere for at de skal ha dette markedet i tankene. Det tror jeg er en dårlig business plan fordi;

Hvorfor lager ikke utvikler bare et in-game auction house for ekte penger? Så kan de ta hele auksjonsgebyret selv?

Dette testet Blizzard ut med Diablo 3 og da fant de fort ut at det ødela spillet når items ble for lett tilgjengelig med ekte penger. Så det ble fjernet etter et par måneder.

Og selv i et økosystem der utvikler gir avkall på en del av fortjenesten og koder inn dirke link mellom crypto og eierskap til in game items, hva er det som gjør at verdien på coinen skal gå opp? Dette høres jo ut som et system som er tjent med at verdien på token er stabil i forhold til USD. Slik at det kun er for å automatisere handel?

Har flere bekymringer også, hvem kontrollerer supply cap? Hvilken garanti har jeg for at ikke gameflip printer flere og flere coins uten å oppgi det? Hva skjer med verdien på coinen dersom spillutvikler bestemmer seg for å floode markedet med items?

Har mere og, men 02:00

1 Like

Gode spørsmål @irathi, skal svare så godt jeg kan (mye av det du spør om er beskrevet i whitepaper, så anbefaler du leser den!)

Jeg forstår ikke hvorfor/hvordan man skal bruke crypto til dette; itemene befinner seg per i dag på selgers game-account.

Fra whitepaper:

The Ethereum blockchain will serve as the backbone for FLIP. We have chosen Ethereum because of its flexibility and wide spread adoption. Gamers can easily send digital goods and FLIP to each other, as long as both the sender and the recipient have an Ethereum compatible wallet. Game publishers can incorporate this function – for gamers to securely transfer digital goods outside of the game – with minimal integration efforts. The blockchain will act as a multi-game database, securely storing all digital goods and FLIP and tracking who owns them.

Varene ligger altså på blockchain i likhet med flip token. Begge deler er knyttet opp mot ETH wallet til brukeren.

image

MEN; dette er langsiktig plan. Foreløpig kjører de nok en off-chain handel mens selve transaksjonen blir gjort opp on chain. Dette for å redusere latency og fees som de skriver i whitepaper:

The initial implementation will most likely take the form of a semi-centralized hybrid on-chain and off-chain transaction service, or a partial blockchain implementation described on our road map. At the core, the transactions using FLIP will be settled on the Ethereum blockchain. However, prior to the settlement, the Gameflip platform may still provide the needed service to (1) improve user experience by reducing latency and (2) avoid network fees when transacting between users. 5.1. The “Trusted Providers” The Ethereum blockchain solves a lot of the “trust” issues by making transact.

Så videre sier de at de vil gi tokens til utviklere for at de skal ha dette markedet i tankene. Det tror jeg er en dårlig business plan fordi; Hvorfor lager ikke utvikler bare et in-game auction house for ekte penger? Så kan de ta hele auksjonsgebyret selv?

Ingen in-game marketplaces lar deg ikke veksle digitale penger tilbake til Fiat så vidt jeg vet. Du kan selge items for å få digitale coins, men hva skal du med dem om du er lei spillet? Hvis meg gjerne et spill som lar deg veksle tilbake til Fiat, det vet jeg ikke om. Utviklerne får jo et %-vis gebyr pr. transaksjon av FLIP, så for dem er det jo bare en ekstra revenue stream. De kan jo fremdeles ha en in game shop? Ser ikke problemet her.

Husk FLIP er en krypto, du kan kjøpe ETH OG BTC for flip (de tradingparene som finnes pr i dag). Det er også tenkt på lang sikt at du skal kunne veksle direkte i FLIP-kontoen din (fra FLIP til USD). Og du kan bytte digitale varer på tvers av spill. Hvorfor være låst inne med dine digitale items i et spill når du likegodt kan selge dem for flips og kjøpe noe annet?

Hva er det som gjør at verdien på coinen skal gå opp? Dette høres jo ut som et system som er tjent med at verdien på token er stabil i forhold til USD. Slik at det kun er for å automatisere handel?

Det jeg tror er potensielle triggere er beskrevet i den første tråden. Nevner kort: flip integration i GF platformen, Flip wallet, partneravtaler, exchange listings m.m. Selv om den skulle holde seg 1:1 mot USD så er det (med dagens kurs) over 500% opp. Men som alt i krypto så er dette et bet. Det finnes selvfølgelig risiko for at den faller til 0.

Har flere bekymringer også, hvem kontrollerer supply cap? Hvilken garanti har jeg for at ikke gameflip printer flere og flere coins uten å oppgi det? Hva skjer med verdien på coinen dersom spillutvikler bestemmer seg for å floode markedet med items?

Supply er capped. Det kommer ikke flere tokens. Du har ingen garanti selvfølgelig, men er du på jakt etter garantier bør du ikke innvestere i krypto, og absolutt ikke i altcoins som denne :smile:

Diablo 3.

Du betalte for items andre personer solgte i USD, selger mottok USD, aldri en annen coin eller lignende. USD for items. Alle transaksjoner skjedde over auction huset til blizzard slik at du var garantert at itemet du kjøpte var det du fikk, for det skjedde automatisk.

Dette førte til hyper inflasjon av in game currency, for det var jo ingen som ville selge for in game currency lengre. Folk brukte også alt for mye tid på auction huset til å lete etter det “perfekte” itemet som ga litt mer dmg, litt mer hp osv.

Så fullstendig ødelagt in game currency + folk sluttet å spille for å finne items, men ble opptatt av å sitte på auctionhouse gjorde at Blizzard fjernet det helt.

En ledger som er distribuert og som krever konsensus gir meg den garantien.

De trenger ikke blockhain for å løse det de skriver…

Jeg mente du har ingen garanti for at de ikke printer flere flip tokens eller at coinen skal stige i verdi. Jeg har gjort min due dilligence, ser absolutt potensialet i denne og har innvestert deretter. Helt fair om ikke andre ser det samme som meg :slight_smile:

:+1:

Når man operer i uregulerte markeder må man vite hvilke kanaler man får god info fra.
Sthar er fin å ha i Telegram gruppen og har tett kontakt med teamet som VC investor.

Legg merke til: larger MMO companies, partnership with major exchange og major e-sports league.

FLIP

Kursen reagerer også fint :slight_smile:

Gameflip%20(Mobile)

@Evilfreud @Christian @Irathi @Hakon

4 Likes

Hva heter telegramgruppen? Finner bare to på kinesisk

Hemmelig broder. Skal sende deg invite - er du i TEK ICO gruppa på Telegram? :slight_smile:

ole thomas thommesen . og ja

1 Like

Den er ikke hemmelig, se nederst i første innlegg i denne tråden.

Edit: du fant den :slight_smile:

Det skjer mye i kulissene her tror jeg… få på litt mer volum her nå så kommer den inn på Coinmarket cap. De jobber også om listing på en større exchange (jeg tipper KuCoin).

Siste nytt fra CEO’en.

image

@Nocturne da har jeg omsider fått tatt meg et lodd jeg også. Snittkurs på ca. 0.00013 ETH.
Blir spennende å følge med på hva som skjer her :slight_smile:

Velkommen ombord! Da har du lavere snitt enn meg! Jeg har veldig tro på denne. Flip token implementeres i platformen ila. denne måneden og så regner jeg med vi også skal få noe news om partnere… :wink:

Håper dette blir gull for dere!
Tenkte å kjøre meg inn her ved å selge noe Nano med overskudd, men weeeell…

1 Like