Da har jeg solgt 20% av beholdningen. Ut på 6 kr etter inngang på 4.65. I fjor ble kursen kjørt i været de 2 siste handelsdagene før Gig skulle inn i hovedindeksen. Ser ikke ut som det samme skjer denne gang. Godt fornøyd med gevinsten
Gratulerer, viktig å sikre.
Vannsklig å vite hvilken veg kursen går, eg hadde jo target på 6 til sommeren, selv om eg solgte tidligere.
Eg tror å selge på nivåene nå, kan være en grei pris å få
Takk for det Kronn. Jeg har solgt ut 1/3 nå. Siste ordren på 6.08-09. Har ventet på at det skal komme en dag med litt rally tendenser før den faller tilbake. Rsi har ligget oppunder 80 siste dagene. Spørs hva som blir meldt i månedsrapport. Sjelden at det gjør særlig utslag på kursen. Du skulle beholdt aksjene dine litt lenger. Lett å være etterpåklok. Du så sikkert bedre muligheter der og da. Spent på hvor kursen er utpå høsten
Nå skal det selges aksjer
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170601.OBI.20170601S150
sell on news?
Ikke nødvendigvis, kan være kvalitets investorer som kommer inn, spent på prisen.
Selv med salg fra Reed, så vil han øke eierandelelen sin gjennom tildeling av nye aksjer.
Mangen av aksjene er også som en betaling, da det har vert lite cash betaling gjennom dealen med NIO / Gig og guts ble kjøpt, da ble det brukt aksjer med lock up, det er denne lock up avtalen som nå utgår.
Spennende med pris, og mye bedre på denne måten enn at 50mill alsjer skulle blitt solgt over børs.
Kjøper inngår også en lock up på 6mnd, menst resterende beholdning til selgere, inngår en ny lock up til 2019, noe som igjen er ett godt tegn
“Det opplyses at som et signal for deres langsiktige forpliktelse har Optimizer Invest, Robin Reed og Ben Clemes alle gått med på å forlenge lock-up-perioden med GIG for resterende aksjer. I tillegg har de selgende aksjonærene inngått avtale med Carnegie, som er hyret inn, for en lock-up-avtale for deres resterende aksjer i en periode på seks måneder.”
Var det ikke Carnegie som startet dekning på aksjen? Tilfeldig?
Dekningen til Car, henger nok sammen med oppdraget, det tror eg vi kan se på så veldig sannsynlig
Man kan vel si at det var utrolig bra timing ?
“To support the Company’s target of broadening
the institutional shareholder base, and increase the free
float and stimulate liquidity in the Company’s shares, GIGs
board of directors has decided to consent to an exemption
from the applicable lock-up restrictions to facilitate for a
structured sale of shares.
”
Har de ikke kjørt tilsvarende stunt tidligere ?
Spillselskap hentet 380 mill.
Spillselskapet Gaming Innovation Group har hentet 378 millioner kroner i en emisjon av 70.000 aksjer til kurs 5,40 kroner per aksje etter børsslutt torsdag, ifølge en melding. Det tilsvarer 8,55 prosent av selskapet.
Her er det kir som er feil, hvor har du denne fra ?
Gig har ikke hentet 380mnok med en emisjon på 70 000
Men insidere har solgt aksjer sikkert for denne summen, pluss at det kommer ett hav av earn out aksjer i sommer
The percentages have been calculated based on 818,556,266 issued
shares in GIG. In June 2017, the Company will issue 77,100,000 earn-
out shares.
Kan vi tolke det som negativt eller positivt, eller igjen vil det komme an på evt investorer som kommer inn?
Jeg tror GIG er det eneste selskap jeg kjenner til som har et så “fleksibelt” forhold til lock up og dette er andre gangen dette skjer.
Synst man skal være obs på at det kommer 77millioner nye aksjer, så kommer vi ikle bort fra at det hele er ett stort inside salg
Jo, de skall tilldelas nya aktier men det hade de väl gjort oavsett om de hade sålt nu eller inte?
Det hadde det
En relativt sweet deal de har skaffat sig, RR & Co.
Ja det er gull for dei, og flere av aksjene er jo som betaling fra tidligere oppkjøp, er jo naturlig at det åpnet tidspunkt ønskes cash.
Noen av aksjene er også motsatt som betaling for lån gitt i oppstarten, så flere her tok risiko i oppstart med å låne ut private midler,
Naturlig at det høstes gevinster.
Men spent på hvordan markedet tar det