Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Innovation Group (GIG)

Ja, helt klart! Helt naturligt att det skulle komma, och kanske i synnerhet nu när kursen står där den gör. Blir intressant att se öppningen

Neppe, jeg har etter mange år i aksje-markedet sett en del eksempler på dette og jeg er overbevist om at en del (mange???) analyser blir laget fordi noen vil selge seg ned/ut. Noen ganger er det ganske åpenbart, andre ganger ikke. Det er også lett å vippe en analyse til å bli enda bedre med å skru på noen tall.

2 Likes

Gig fortsetter i samme spor, trykket aksjer an mas, beriker ledelsen og deres kompiser, øker riktignok omsetningen, men ikke mer igjen på bunnlinja, mens resten av aksjonærene tar i mot og aksepterer.

Jeg syntes aksjen var dyr på 2 kroner, nå… ??? Crazy… hva er det jeg ikke ser her?

Edit: i tillegg er det mange 100.000 flere aksjer enn det var på kurs 2. Mcap er svimlende…

1 Like

Dette er årets frekkeste børsmelding
Her er det noen som har det fryktelig travelt med å kvitte seg med aksjer. Selg alt!

Thor Chr. Jensen Thor Chr. Jensen FØLG MEG
Publisert: 02.06.2017 — 10:56 Oppdatert: 02.06.2017 — 10:56
Les hele avisen
En gruppe primærinnsidere i gamblingselskapet Gaming Innovation Group (GIG) har i dag flagget et salg av 70 millioner GIG-aksjer til kurs 5,40 kroner, til sammen 378 millioner kroner. Aksjene som er solgt utgjør 8,55 prosent av samlet antall aksjer i selskapet.

Følg utviklingen på Oslo Børs på DN Investor.

Børsmeldingene sendt ut i går og i dag er en studie i frekkhet.

Les børsmeldingen her

GIG-styret har nemlig bestemt seg for å oppheve bindingstiden som har hindret flere av styrets medlemmer i å selge GIG-aksjer.

Les også: Spillgründer casher inn over 40 millioner
«For å støtte selskapets mål om å utvide basen med institusjonelle investorer, øke fri flyt i aksjen og stimulere likviditeten i selskapets aksjer, har styret i GIG bestemt seg for å godta et unntak av den gjeldende lock-up-begrensningen for å legge til rette for et strukturert salg av aksjer,» skriver styret i en børsmelding.

Les også: Gaming Innovation Group? Det er gambling det.
Det høres så veldig pent ut. Her er det institusjonelle investorer, økt fri flyt og likviditet i skjønn forening. Strukturert høres også veldig fornemt ut, men skreller vi bort den pene staffasjen er det er jo et ganske enkelt innsidesalg vi snakker om her, med de åpenbare salgssignaler det medfører.

Faktum er nok heller som følger. GIG-aksjen har så langt i år nesten doblet seg i kurs, primærinnsiderne ser at dette kan ikke vare og her gjelder det å få solgt aksjer fortere enn svint, men fillern vi er forhindret av lockup’en som forbyr oss å selge aksjer. Samtidig vet alle at innsidesalg gir et meget sterkt salgssignal. Derfor gjelder det å koke sammen en plausibel forklaring på hvorfor man selger akkurat nå.

Blant innsiderne som selger er styremedlemmene Andre Lavold og Henrik Persson Ekdahl via sitt selskap Optimizer Invest, konsernsjef Robin Reed og Ben Clemes, sjef for datterselskapet iGaming Cloud.

Frekkheten når sitt herlige toppunkt i avsnittet der aksjonærene lovpriser sin langsiktige tro på selskapet.

«Som et signal på deres langsiktige forpliktelser (commitment, red.anm.) overfor selskapet har Optimizer Invest, Robin Reed og Ben Clemes alle blitt enige om å utvide sine lockup-avtaler med selskapet for alle gjenværende aksjer inkludert earn-out-aksjer frem til 31. mars 2019.»

Man vet jo ikke om man skal le eller gråte.

Les også: Lavt spill i Gaming Innovation Group
Primærinnsiderne som nettopp har unntatt seg selv fra lockup-bestemmelsene lover å forlenge lockup’en på de gjenværende aksjene. Men hva i himmelens navn er det som forhindrer styrets medlemmer fra nok en gang å unnta seg selv fra lock-up-bestemmelsene. Utsagnet har absolutt ingen verdi og vitner om en frekkhetens nådegave.

Noe frekkere enn dette har vi ikke sett siden februar 2011 da konsernsjef Lars Nilsen i boligbyggeselskapet BWG Homes solgte halvparten av sine aksjer i selskapet.

«Vi har tro på at BWG vil fortsette å utmerke seg og skape verdier for sine eiere, samt at selskapet er i starten på en positiv syklus. Med denne bakgrunn føler vi tidspunktet er riktig med hensyn til at nye aksjonærer skal få en positiv reise,» skrev Nilsen.

Positiv reise! Det er jo helt fantastisk. Det hører med historien at de som kjøpte Nilsens aksjer tapte masse penger.

Gårsdagens børsmelding fra GIG inneholder også andre frekke høydepunkter.

«På anmodning fra investorer har en gruppe aksjonærer initiert en prosess for å undersøke muligheten for å selge opp til 50 millioner aksjer i GIG.»

Budskapet man prøver å formidle er altså at det er ikke GIG-styrets medlemmer som egentlig ønsket å selge aksjer nå. Man måtte bare gjøre det fordi det var et så sterkt krav fra investorer.

DN Ekspress

Styremedlemmene i GIG tror åpenbart de kan si hva som helst, og få folk til å tro på det.

GIG-aksjen har en markedsverdi på egenkapitalen på 4,5 milliarder kroner. Det er en meget luftig prising av et selskap som gikk med underskudd i første kvartal.

6 Likes

Den artikkelen hadde eg blitt sur for, om eg eigde aksjer, nå likte eg den :+1:

@kula Grattis med en meget godt timet utgang rundt 6kr

2 Likes

Du har rätt i det du skriver, men å andra sidan så har marknaden kännt till den här dealen länge. Det var denna som var droppen för min del som aktionär. När jag fick kännskap om den och läste upp mig lite så vinstsäkrade jag relativt snabbt…

Jag tycker företaget i sig självt känns bra och kan ha en väldig potential i framtiden. Men på det sätt de agerar nu så gröper man ur företaget innan det får chans att bygga upp sig. Möjligt att det går bra på sikt, men de här sakerna har garaterat satt “en demper” på potentialen på kort-/medellång sikt.

Men jag hoppas jag tar fel för de som är med på resan! :slight_smile:

Takker for det @Kronn​:slight_smile: Solgte resten i går formiddag :slight_smile:Godt å være ute med solid gevinst å penga på konto. Nå er det bare å vente på nye muligheter.

1 Like

Tror det vil være mulig med kjøp under kr 5

Det kan du nok få rett i. Vært nede på 5.24 og mange som tydeligvis vil ut. Kommer jo flere aksjer ut i markedet så tror vi skal ned litt til.

Gig brandene faller kraftig på alexa

Ikke sjekket jeg. Men at vi ser kurser under 5 kr igjen er det nok stor sjans for. Tror det er lurt å avvente før en eventuelt vurderer ny inngang her.

Eg blir upopulær blandt venner på Gig nå, men det får så være.

Eg limer inn ett skriver eg postet på HO nå :

Beklager ett litt sleivete spark igårkveld, etter noen pils en lørdagskveld.
Normalt sett, ville eg bare beklaget, og latt det være med det, men eg velger denne gangen å heller poengtere sleivsparket mitt.
Det må kunne være takhøyde for også å komme med utsagn som ikke er bull, så lenge det er begrunnet.

Alle brandene som Gig har, opplevde en eventyrlig vekst i q1, og betit brandene ble implementert i Gig,

Kaboo, Thrills og Superlenny responderte umiddelbart med kraftig vekst

Eg bruker alexa til å se på nettrafikk, det danner sikkert ikke ett korrekt bilde, men trendene er nok noe vi kan bruke

Alle brandene bortsett fra Superlenny, opplever nå en massiv nedgang i trafikk, det vil si at det er mindre potensielle kunder innom, og at sannsynligvis så dropper eksisterende kunder ut.
Likevel vet vi fra tidligere at innskuddene vertaff en periode økte i størrelse, så det er mulig at en nedgang kan balanseres med økte innskudd fra dei som er igjen.

Se på B2C i presentasjonen, her ligger det. Grafer og tabeller, som vi kan bruke, uten eg kommenterer dem her, hver enkelt gjør opp sine tanker likevel.

Se på side 6-12 i presentasjonen her

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=GIG_Q1_2017_presentation.pdf&attId=161984

Men verdt og merke seg, er at tallene på besøk i perioden, var rekord høye

Ser vi på, Rizk som hadde en toppnotering på ca plasser 31-32000, så er plasseringen nå nede på plass nr 56k

http://www.alexa.com/siteinfo/rizk.com

Ser vi på guts, så er det de samme bilde, fra en topp rundt 70, så er tallet nå 132

http://www.alexa.com/siteinfo/guts.com

Kaboo med samme mønster

http://www.alexa.com/siteinfo/kaboo.com

Menst Superlenny, som nevnt i innledningen, holder seg bra

http://www.alexa.com/siteinfo/superlenny.com

Betspin er uansett uvenstlig

Konklusjonen må da bli at rekordhøy revenue i q1, neppe blir etterlevd i q2

Eg beklager å komme denne utdypningen, men vi har som nevnt tidligere, ulik agenda, eg vil så klart tilbake i Gig, billigst mulig.

Litt senere idag, vil eg se litt på q rapporten og i hvor mangen kvartal vi kan forvente at Gig har cash, sett bort fra bond.
Økt topplinje, betyr som kjent ikke økt bunnlinje, noe eg har poengtert gjennom flere år, også når eg har vert eier av aksjer

Som sagt, eg håper vi kan ha takhøyde for også denne siden, eg vil ikke miste godt " kameratskap" pga at vi tidvis har en ulik oppfatning av utviklingen

5 Likes

Det er da ingenting å beklage @Kronn. Er de vennene dine så hårsåre så er det di som har et problem. Helt enig med deg at det må være takhøyde for at en kan komme med et mer balansert innlegg som du har gjort. Uten at noen skal skal bli sure av den grunn. Er jo nettopp det som er viktig å få frem mest mulig ìnfo om selskapet, positiv som negativ. Synes innlegget ditt er flott skrevet Kronn. Det hadde jeg også gjort om jeg var inne. Stå på og ikke bry deg om at de ble sure! Alle forum trenger innlegg av denne sorten!

3 Likes

Eg registrer st spådommene mine fra HO, foreløpig ser ut til og inntreffe

1 Like

Det ser slik ut @Kronn☺

Eg lurer litt på hvem NRD selgeren er, har solgt mye siste dagene.

Ser forøvrig at Aasen ikke lengre stor oppført som primærinnsider, med mindre eg har oversett noe

Regner med de fleste har fått det med seg, men er en rimelig bra live stream der Robin Reed svarer på spørsmål fra aksjonærer i Norske Aksjer gruppen på facebook.

Noen som har en oppsummering ?
Ser kursen gikk fra 5kr og ned da streamen startet

Har ikke fått fulgt med i dag @Kronn. Spent på hva det ble snakket og om det kom opp noe nytt.

Spørsmålet er hvor langt ned mot 4 vi får plukke Gig