Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gaming Innovation Group (GIG)

“I promise you will be wowed”. Er spent på hva som ligger i “wowed”. Når man forhåndsannonserer som dette, så kan fort fallhøyden bli stor. Det bør absolutt være noe mer enn kule powerpoint-effekter, for å si det sånn. :thinking:

3 Likes

Ja det blir spennende å se hva som kommer i Stockholm. Det kan godt være at det vil være en “rå” presentasjon og demoer/visualiering av hele økosystemet til GIG som viser hvor stort og genialt dette er og hvor mye dette etterhvert vil kunne generere av cash igjennom de forskjellige kanaler.
Jeg håper også en endelig avtale med HR blir meldt før CMD dagen og at omfanget av denne også vil vil bli presentert på CMD😉

2 Likes

For tidlig ja, heldigvis liten post. Lar den stå.

Er vel litt verdensøkonomien også som tar sitt siste dagene

Tænker om der kan være fonde som er bundet til investeringer i Norge, men som har ventet med at sælge ud i håb om at kursen ville rette sig - og samtidig kan svenske fonde der alene handler svenske aktier ikke påbegynde deres opkøb i GIG?
Mit bud er at disse to faktorer er af en hvis betydning for den fortsatte nedtur, og at vi først ser en vending når de norske fonde har solgt sig helt ud, og dernæst først lidt senere ser stigningen når de svenske finde begynder deres opkøb.
Samlet tror jeg vi ser en fortsat nedtur/salgspres et stykke tid endnu, men at det langsomt aftager frem mod årsskiftet, og at vi efter noteringen i Stockholm begynder at se pæne stigninger igen.
Den aktuelle kurs er derfor ikke et reelt billede af markedets værdiansættelse af GIG, men et forbigående fænomen affødt af flere faktorer, herunder særligt skiftet til Sverige.

Du er nok inne på noe her, men jeg tror dog at de fleste fond er ute av aksjen sålangt. Tror nok reguleringene i Norge (VPN) og samtidige nyheter om flytting til Sverige gjorde avgjørelsen enkel for fondene der.

Ellers tror jeg også mange småaksjonærer er skremt ut mtp flytting til Sverige da de ikke har aning om hva dette innebærer for deres aksjer. Sett at det er mange på forskjellige fora som tror aksjene deres blir tvangssolgt.

2 Likes

Det går til helvette dette, har snittet litt ned idag, men man skulle vel igrun bare tatt tapet for så å komt seg videre i livet…skjer da !?

Ikke godt å si Kronn, men jeg nekter å gi opp. Aldri hatt flere aksjer i selskapet, og har et ganske stort urealisert tap her og nå. Større risiko enn jeg normalt setter pris på, men tror det går veien til slutt👍

1 Like

Hvordan er inntektene / finansene til GIG?

Ser de er priset - for eksempel - 650 millioner høyere enn Funcom.

Edit: Lette frem Q-rapporter selv her, dere skal få slippe! Aksjen fremstår ikke veldig dyr nå, for å si det slik.

1 Like

Dette er de guider for 2018 full year. Revenues EUR 149-152m, EBITDA EUR 16-18m

2 Likes

Overbevist om at det er flyttingen til Sverige som fortsatt spøker for oss. Noen som på død og liv ikke skal sitte med utenlandske aksjer som enda ikke er tomme.

Har lagt aksjene i den aller dypeste skuffen. Har håp og tro om at dette blir bra på lang sikt, men skal innrømme at det begynner å gjøre litt ondt nå :sweat_smile:

1 Like

litt vondt? Jeg blør👀! Men jeg er overbevist om at GIG kommer til å levere varene fremover, så da er det bare å la de ligge i skuffen og ta de frem når rødfargen har skiftet til blå igjen

2 Likes

Noen som har kunnskap å dele angående flytting til ny børs? Skjer det nokså smertefritt for oss dødelige som eier aksjer?

Nei dessverre, men mener å erindre at selskapet opplyste om at vi skulle få full informasjon om dette før flyttingen skjer.

1 Like

Da jeg snakket med min megler i sparebank1 fikk jeg til svar at det eneste som skjedde var at jeg måtte betale 1500kr i året for tilgang til handel på den svenske børsen. Evt kjøp -og salgsordre måtte legges inn per tlf. Det var eneste endringen rent praktisk.

Snakket med @Evilfreud om dette for lenge siden (han husker det sikkert ikke), og gjennom Pareto eller DNB så fungerte dette som normalt/tilgangen på utenlandske børser var inkludert?

Rådet mitt er uansett, sjekk opp med din egen bank/megler. Sånn jeg forstår det innebærer det lite bekymring rundt dette.

3 Likes

Hei,

Dersom et selskap planlegger å avvikle notering på en børs og bli tatt opp på en annen, så vil det komme informasjon rundt dette til alle aksjonærer.

Alternativt følg med på www.newsweb.no

Vennlig hilsen


DNB Bank ASA

2 Likes

Kan ikkje forstå at en flytting ut skal klare å presse kursen ned, da det samtidig ansees og være en stor trigger å få notering i sverge.
Aasen kjøpte flere titalsmillioner aksjer over 4, men hobbysparerene spyr ut i frykt av svenskenoteringen, eg forstår ikkje. Det er jo ikke sånn man ikke kan selge aksjene sine selv om dei blir svenske.

Det eg lurer mest på, er hva noteringen i sverge kommer til og ha slags kostnad, for det vil vel være en kostdnad tilknyttet dette på eg god del to sifret millioner ?

2 Likes

2-cifret omkostning? Til hvad konkret?

Pluss div tilretteleggere, rådgivere, advokater.

4 Likes

Bare gled dere til neste q rapport, eg har spilt på rizk.com nå på morrakvisten, det gikk ikke akkurat min vei for å si det sånn :roll_eyes:

4 Likes