Lover meget bra
Merkelig logikk…
Prisen økes for Playstation i Europa, men ikke i USA.
Virker som resten av verden skal betale for økte tollsatser i USA.
tror dette er en politisk “bevegelse” fra alle parter da vi ser lite overskrifter som viser at de ønsker å unngå tollkrig,noe vi alle vet er så ødeleggende…rare tider
pc`n her hjemme blir kirurgisk oppgradert på systemkravene etter hva spill som kjøres,-gidder ikke å kjøpe ny konsoll for hver utgivelse av Uncharted f.eks…
Oppgraderte maskina her for en liten stund siden. Men holdt meg til å ta hovedkort, cpu og minne. Skjermkortet jeg har klarer fremdeles å levere godt nok. Prisene på nytt er jo helt sinnsykt.
kikket på denne " Ryzen 7 7800X3D"(kjører ekstremt lav strøm & temp. under load)…men prisen øker pga chip-krigen som foregår ute i markedet nå
Prisen er på vei ned mot det den var i starten etter å ha vært oppe i 6000kr.
Kjøpte 9800x3d for 6600 selv.
honourable mentions: Sherlock Holmes Chapter one *hekta
https://store.steampowered.com/app/1137300/Sherlock_Holmes_Chapter_One/
https://store.steampowered.com/app/646570/Slay_the_Spire/
Kult deck building spill som er lett å komme inn i. Nå på salg, 80 kr i stedet for 235 kr. Perfekt å slappe av med!
Holder 16 GB minne for PC-gaming?
https://www.tek.no/nyheter/guide/i/eMxjwg/16-gb-eller-32-gb-minne-for-best-gamingytelse
Holder vel stort sett, men begynner vel komme en del spill som kan utnytte mer nå.
Selv har jeg hatt 32GB siden 2014. Er ikke så dyrt med RAM.
Ram har vel mer å si for selve lastetidene på spill og applikasjoner, og muligheten for å ha mye åpent samtidig.
Kjører selv 64GB RAM, men det er mest fordi jeg bruker det til flysimulator. Disse type spill har alltid vært mer RAM-sultne en andre.
Kommer litt an på hvilken kart som blir lastet inn, men ser noen brukere passerer fort 30 GB minnebruk.
Ville aldri gått for mindre enn 32 nå
Sikkert ingen her som har hørt om/prøvd dette, men vi hadde altså vår egen hjemmesnekra MMO her på berget:
Muligens det beste spillet jeg noen sinne har rørt (ren nostalgi-faktor altså). Mulig det kommer en re-release på Steam i høst. Var en god del nordmenn/skandinavere generelt som stod for mesteparten av populasjonen.
Kjenner en av grunnleggerene fra Darkfall godt, han har fortalt flere artige historier om utviklingen av det. Du kan lese noe av det her: The making of Darkfall – One developer’s perspective – Syntax Meditation
Forresten driver ham fortsatt med spillutvikling, men nå bare som hobby. Det siste spillet han laget ble gitt ut i fjor, for C64 og A500
Ja, hørte tilfeldigvis på Ricki på JavaZone i fjor når han pratet om Commodore-utvikling, men koblet ikke helt hvor jeg hadde sett han før der og da. Senere på kvelden demret det for meg Håper jeg får sjansen til å hilse på han og resten av gjengen en gang i fremtiden. Det er helt vanvittig hva disse karene klarte å bygge, til sammenligning med AAA-studioer med 100x større budsjett og manpower. Et solid stykke norsk håndverk og engineering, som holder seg fortsatt den dag i dag.