Godt å vite hva en IKKE skal installere på pc’n…
Noen som vet om dette operativsystemet er bra?
Personlig har jeg Mint på laptop og Cachy OS på desktop.
Kjører fremdeles Win11 på main desktop-maskina, men installert med custom ISO og tweaket med WinUtil i etterkant.
Eneste grunnen itl at jeg fremdeles har Win11 er DCS (Flightsim).
https://schneegans.de/windows/unattend-generator/
Fin side for å debloate windows installasjonen.
Hørt mye bra om denne, har ikke testet selv enda
gleder meg til deflasjonen innen gamingutstyr starter… 

Etter å ha sett på SC2 i et tiår, så er det godt å komme tilbake til SC:BW.
Noen virkelig bra matcher her:
Har ikke sett denne enda
Videoene finnes på youtube også, men der er det jo reklame, her kan man spole over alt 
@holmes ikke akkurat “rocket science” å kjøre steam-spill.
Ca 60% av windows spillene på Steam kan kjøres “perfectly out of the box” på Linux med Proton.

Har egentlig aldri spilt Magic the Gathering, er for gnien til å kjøpe kort. For en stund tilbake, så installerte jeg MTG:Arena. Du får jo med en haug med boosterpacks og en haug med starter decks. Har stort sett spillt starter-games, så jeg har møtt andre decks på samme nivå. Har så kjøpt meg inn i quick draft for 5000 gull og fra seirene der har jeg fått gems som jeg så kan bruke til å kjøpe season pass som gir veldig bra med kort, draft token osv.
Har jo egentlig nok av wildcards til å bygge med noen bra standard-decks, men må jo egentlig si at det først og fremst er draft som er morsomt. Klarte å komme meg til 6 seire før jeg fikk 3 tap i dag. Bruker draft-helperen MTGA Assistant for å hjelpe med å velge kort/bygge dekk, ellers tar det altfor lang tid å lese alle kortene. Så mye spiller jeg ikke at jeg kan alt utenat.
“Urørt i 40 år…” 
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/QJj44V/sjelden-super-mario-kopi-solgt-for-svimlende-sum

