Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Microsoft kuker ikke rundt, de har kuppet Shroud fra Amazon

https://mixer.com/shroud

4 Likes

What! Det hadde jeg aldri forventa. Her må det være mengder med penger involvert for å overtale shroud. Han som var blitt så veletablert på twitch nå, peaka i tillegg med over 100 000 subscribers rundt tiden etter Apex launch. Dette er nok ingen lett avgjørelse med 31 000 subscribers og flere millioner followers på twitch. Med blant annet Ninja og Shroud så har Mixer laget litt av et grunnlag. :slight_smile: Nysgjerrig på hvordan dette påvirker viewership og inntekt.

Med tanke på at Ninja mest sannsynlig får mellom 8-10m$/year på en 3 års kontrakt, fra Mixer, så skal vell han gå rundt med det samme fra spons på siden :smile:

Da har endelig 10Chambers ( nye studioet til Ulf mannen bak payday) fått gang på alphaen til neste spillet sitt!. Digg å prøve det igjen!.

image

1 Like

Ubisoft ned 16% i dag. Noen som følger med der?

1 Like

Ouch…

https://finance.yahoo.com/news/ubisoft-plunges-two-recent-games-072408211.html

Denne tråden på Twitter er fin:

Vurderte å shorte ubi idag, siden nyheten kom igårkveld. Men var AFK når børsen åpna.

Tenker det kan bli fint å ta denne over nyttår.

Noen som har planer om å prøve Google Stadia? Frister litt men har ikke bestilt ennå.

https://store.google.com/product/stadia

Pass. Investere masse penger inn i en tjeneste Google sikkert ditcher om et år

2 Likes

Vil anbefale The Outer Worlds på det varmeste! Nydelig verden/grafikk. Interessante historier og personer (jeg er vanligvis ikke så interessert i dette) Maaaange timer gameplay, og faktisk også verdt å spille opp igjenn mtp at du lager din egen historie mer eller mindre

2 Likes

Virker ikke som folk er over the moon mtp. dette nei :slightly_smiling_face:

1 Like

Mistenker jeg er en ganske gjennomsnitts hardcore gamer, og jeg sitter å venter. Orke ikke invetere tid og penger i Noe som “kanskje” eller “sansynlig” blir lagt ned.

Lever tjenesten om et år, kommer jeg kanskje til å prøve den ut. Men ser ikke helt hva den skal levere som er bedre enn det jeg har idag.

LØØP OG KJØØP :laughing:

1 Like

Den siste generasjonen console av denne typen før 2030?

10.000 er en crazy pris for en konsoll.

1 Like

Kan like så godt investere i en PC :see_no_evil:

1 Like

Helt vanlig at man kan forhåndsbestille for en latterlig sum. Var også slik da PS4 kom, kunne forhåndsbestille for 8500 mener jeg på. Tipper prisen for PS5 ved release blir 6 k

Får man betalt tilbake mellomlegget eller noe da? Eller er det kun for å være først i køen?

Vil jo levere grafikk som er mye bedre enn konsoller, for en relativt lav investering (1299kr, da får du også med premium i 3 måneder).
Stadig base har ingen månedlig betalinger og man får 1080p 60fps på «alle» spill for en rimelig penge.
Om man betaler 99kr måneden får man tilgang til 4k, og basicly et psn/xbl abb med gratis spill og rabatter på spill. Google går hardt ut her og leverer noe som jeg synes er spennende.
Jeg er utrolig spent på latency i dette setupet.
Spiller cod på ps4 nå og det er horribelt, fordi ingen i activision vet hvordan man lager netcode lenger. Hele Stadia er jo bygd på at netcoden må være latterlig bra, og det eliminere problemet til spillet, da det blir å kjøre mer som et lokalt spill på serverne til Google, mens inputen kommer fra controlleren. Så om den latencyen er lav vil spill som cod umiddelbart være et bedre alternativ på stadia enn ps4/Xbox.

1 Like

Jepp, det får man tillbaka :+1:t2: