Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Jeg antar latency vil suge hvis man ikke bor i nærheten av datasentrene til Google.

Men realistisk sett: latency suger allerede hvis du har spill installert lokalt på PC og spiller på servere som er lokalisert langt unna. Single player spill er noe annerledes, men veldig mange singel player spill har ikke ekstreme krav til latency. Det er multiplayer hvor dette er viktig, og det er her jeg antar at løsningen kan være interessant.

Jeg er nemlig usikker på om det er vesentlig forskjell på å spille lokalt mot en server langt borte, og å spille gjennom en skyløsning som er lokalisert rett i nærheten av serverne du spiller mot.

For å si det på en annen måte, dette er en måte for selskapet å ikke bare konkurrere om spillere, men også om skyløsninger / hosting i gaming markedet (for de kan selvsagt drifte både servere for spillere, og serverne til spillselskapet som du spiller mot).

For min del er dette i utgangspunktet bare en grunn til å ikke kjøre neste generasjon konsoller. Jeg kan “spare opp” gode spill som er eksklusive for konsoller i en periode, og så kjøre ett 3 måneder testabonnement og spille gjennom konsolleksklusive spill, uten å måtte kjøpe og sette opp disse konsollene i stua.

Erfaringen min tilsier at jeg bruker konsoller mest de første årene, og så sanker de mest støv deretter mens jeg går tilbake til PC. Hvis jeg kan kun ha PC, og så streame konsollspill, så er jeg egentlig happy.

Kjøper det dog selvsagt ikke ved lansering.

Joda, men Google er mildt sagt ikke førstemann til bordet her.

Og jeg stiller store spørsmål ved Google sin vilje og evne til å være kompetitive på dette

Har akkurat samme erfaring selv ! Gamer mest på PC selv, men når playstation 5 kommer neste år, og ryktene om at Sony har kjøpt 1 måned ekslusivitet til GTA 6 så blir det nok innkjøp av desse 2. Det er igjen en genistrek av Sony om dette stemmer. Noe jeg tror det gjør !

…Minecraft??:thinking:

Er det så overraskende da?

Det er jo et dritt spill?

Fatter ikke hvorfor ikke folk har fått øynene opp for The Last of us,Uncharted serien…Tomb Raider serien(nyeste spillene)

Folk sover i timen…:man_shrugging:

Både The Last of us og Uncharted spillene er jo Playstation exclusive, så de blir jo uansett diskvalifisert av det.

Det er også hard konkurranse i det segmentet, og kjøperne vil bli fordelt over mange spill.

Er spent på prisingen. Sony er kjent for å prise aggressivt (de tapte endel pr. solgte PS3), og jeg tipper og håper under 6k ved launch.

Mener PS4 kostet opp mot 5k ved launch?
Mener jeg fikk den for rundt 4.5k på nett.
Er historikken noe å gå etter så kan det lønne seg å vente 6-12 mnd. etter launch. Da er fort prisen droppet 50% :wink:

1 Like

Vel, kan anbefale EU4… ser ut som jeg er en litt over gjennomsnittet engasjert strategispiller. Blitt lite etter jeg begynte på studier da. Nå venter jeg på 2020 updaten i eu og. Blir vel MW3 til jul på ps4 her, så får vi prøvd ut det fra en unggutt som har fulgt serien fra cod 2. Skal sies jeg falt fra på black ops spillene da.

1 Like

Ps4 var 5k ved launch ja. Tipper 6 k for ps5 ved launch. Ps3 kostet 4k ved launch. Her er prishistorikk for ps4

1 Like

Har spillt altfor mange runder med dette:

Veldig morsomt spill, ting blir aldri helt likt og kort setup/teardown tid, så mesteparten av tiden blir brukt til å spill. Kjapt å lære bort, tar tid å mestre. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Noen som spiller CoH2 her?

Helt uenig med deg i at det er et bra spill, jeg synes det er alt for lite interaktivt. Jeg er dog fullt klar over at at jeg tar feil :stuck_out_tongue: Og det blir jo ranket veldig høyt på bgg av en grunn :slight_smile:

Jeg synes spill som Blood rage, Rising sun, Great western trail og Brass er laaaaangt bedre spill. Men artig at noen andre spiller brettspill også! :slight_smile:

2 Likes

Interaksjonen er på en måte indirekte, det er jo kamp om awards og milestones og mye strategi som ligger i når spillet blir avsluttet.

I og for seg enig i det, men det føles for meg mer som engine building, jeg foretrekker litt mer direkte interaksjon.

Men jeg har faktisk spilt det noen kvelder med kona, og det er imponerende i seg selv å få dratt henne vekk bloggerne og skal vi danse :wink:

1 Like

Wow det var litt av et kupp av 505!! Sånn lager man publishingavtaler!

2 Likes

Mektig imponert over 505 faktisk.

Men det har vel blitt en budkrig og de har vunnet.

Det er Blizzcon nå, og jeg er litt sent ute men ser på åpningsseremonien.

Diablo IV: Hype + CGI + Gameplay + Spillbar demo på Blizzcon.

Jeg syntes det er interessant at selskapet velger å samle opp såpass mye samtidig. De kunne fint valgt å spre informasjonen, men kjører på med reveal + cgi + gameplay video + spillbar demo samtidig.

Dette minner meg litt om hva Riot Games valgte å gjøre når de annonserte “hva vi har drevet med i det siste.” De annonserte en rekke prosjekter samtidig. “Se på alt vi driver med samtidig” på en måte.

Eneste de manglet var selvfølgelig den viktigste informasjonen - lanseringsdato. Det hadde skapt absolutt maks hype samtidig. Men det kommer vel i løpet av neste året en gang (senest på neste blizzcon skulle jeg tro, om ikke før).

Det virker som om kampen om oppmerksomhet er større enn noen gang, så utviklere velger å legge ut mye interessant informasjon samtidig om prosjektene sine.

Redigert:
https://www.twitch.tv/videos/502690373

Gameplay video fra streamer også, de lar folk streame mens de spiller demoen. Tydeligvis er det ferdig nok til at markedsføringen kan begynne og de vil vise fram hva de har.

3 Likes

Oooh, digger grafikken, minner mye om Diablo 2 som virkelig hadde den beste stemningen av alle spillene

2 Likes

Förbeställde Star Wars Jedi: Fallen Order igår. Har sett jäkligt mycket fram mot det! Får hoppas jag inte skruvat upp förväntningarna för mycket bara :grin::wink:

2 Likes