Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Bannerlords ser jo litt fett ut.

1 Like

Mangler man lidt digital adspredelse (enten alene eller til ungerne), kan jeg varmt anbefale Ori and the Will of the Wisps; et spil helt i særklasse hvad angår grafik og lyd, endda med en sværhedsgrad, der kan udfordre de fleste (kan justeres, så de små også kan være med).

Ori and the Will of the Wisps (udgivet marts, 2020, se skærmbilleder) er efterfølgeren til Ori and the Blind Forest (udgivet september, 2017) og begge anbefales på det varmeste til hele familien.

Min frue og jeg har samlet spillet 74 timer i Ori and the Blind Forest og jeg er aktuelt 11 timer inde i Ori and the Will of the Wisps.

Læs mere på https://www.xbox.com/en-US/games/ori-will-of-the-wisps og begge kan i øvrigt findes på Steam.

3 Likes

Salg også :blush:

Sekiro har jeg på radaren. Vil du sammenligne det med Bloodborne? Er det gameplay som er det beste med spillet?

Er du bloodborne fan anbefaler jeg Nioh. Enern var PS+ spill for ikke lenge siden og nioh 2 ble sluppet forrige måned. Knakende gode spill. Litt samme setting som sekiro også.

Its Darksouls! But in asia! :smiley:
Og ja gameplay er en stor del av spillet; men må advare deg - det e griiiiise vanskelig. You will get mad!

1 Like

Jeg liker ikke grisevanskelige spill. Jeg liker konkurransepregede spill best. Altså det kan være vanskelig dersom jeg kan få navnet mitt på en liste som alle kan se. Er det kjempevanskelig og singleplayerspill så gir jeg bare opp og kjøper et nytt.

PC spill. Rollespill eller strategi dersom singleplayer. Foretrekker typen, Overwatch, Smite eller Battlefield som er lagbasert og konkurransepregede.

Har du prøvd Darksouls?

Bare Bloodborne som jeg likte, men min PS4 er blitt ødelagt. Venter på PS5 før jeg kjøper ny. Må holde meg til PC nå.

Ok.
Har ikke prøvd det men sjekket det ut på youtube nå. Ser ganske likt ut som Darksouls og Sekiro, ja!
Alt er på PC, btw.

1 Like

“sherlock holmes crimes and punishments” anbefales :smiley: :+1:

fås gratis hos EpicGames.com i påsken.

1 Like

Ikke tid til å drive dank i påsken :blush:

Ferdig malt siste strøk på rommet.
Venter på gulvet. Kommer rett over påsken. Holder på å trekke nettverk og strøm ned til utsiden av rommet. Kanaler og kontakter kommer i hende rett over påsken og blir montert deretter.
Legger opp CAT6 for å kjøre litt overkill :joy:

6 Likes

@Nocturne Da var jeg ferdig med FF7 remake, og det er det beste spillet jeg har spilt på ps4 uten tvil. Brukte 45 timer med alle side missions osv på normal…Jeg er helt mind blow over hva de har klar å tyne ut av ps4’en(pro) . Helt fantastisk i HDR på oled :heart_eyes: 10\10

4 Likes

Goddamn! Det gikk kjapt! 45 timer, hehe, kommer til å bruke hele sommerferien på det med to barn i hus… :sweat_smile:

Tror du spillet er for drøyt for en 9 åring? Ser det har 16 årsgrense men husker ikke noe drøyt fra orginalen (utenom når Aerith dør kanskje…)

1 Like

Det går helt fint å spille for en 9åring. Er ikke noe blod i spillet, og de banner bare av og til, men thats it. Det er utrolig mange dialoger, videoscener, og kanskje litt tung informasjon for en 9 åring ? Så er det litt komplekst system med oppgradering av gear, og materia kombinasjoner som man¨må finne ut av, men perfekt at dere evt spiller det i lag, og at du hjelper til kan jo være potensielt veldig morsomt tenker jeg :slight_smile:

Når man er ferdig med spillet låses hard mode opp, og man får muligheten til å få spesielt gear og typer materia, og man har en extra boost på experience osv + en secret boss, og flere utfordrende side missons. Så det er utrolig mye spill for pengene ! langt over mine forventninger vertfall, og jeg er spent på fortsettelsen !

Og ja jeg er sykmeldt med prolaps så jeg har zero life :joy:

3 Likes

Høres bra ut! Ja, tenkte å spille det sammen, så får jeg spilt litt mer enn om jeg må spille når ungene er i seng :blush: (Vi spiller FF World sammen, men han synes det er litt barnslig :sweat_smile:).

1 Like

Har ikke spilt det, men stor fan av det orginale, så har et spørsmål. Setter det i spoiler for uskyldige lille @Nocturne. Du må ikke lese denne Noctis

Hva synes du om slutten? Og det faktum at det virker som evt oppfølgere drar spillet i en helt annen retning enn orginalen?

1 Like

Liten spoiler ff7remake

Jeg er litt todelt på hvordan det utspiller seg. Kan være at man får muligheten til å velge hvem som evt dør osv i neste spill ut i fra avgjørelser man tar. På den ene siden hadde jeg helst sett at det var en clean remake. På den andre siden pirrer det nysgjerrigheten på hva de finner på i neste spill🤔 .

2 Likes

Vil anbefale “Outer wilds” helt klart den beste spillopplevelsen jeg har opplevd på lenge.

Beste er så se bare litt av trailer og hoppe rett i spillet.
Du blir kastet inn i et univers hvor du selv må finne ut hva som skjer / hva poenget er. Greit om du er interessert i sci fi, utforsking og puslespill/tankespill.

2 Likes

Har ikke spilt final fantasy på sikkert 15 år, men lastet ned XV… Hva er dommen over det spillet her for de som har spilt det?