Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Jepp Sony blir nok vesentlig mye større denne gangen også, men tror xbox minsker gapet litt, siden de har valget å ikke lansere en gimpet konsoll denne gangen :sweat_smile:

2 Likes

Når alt kommer til alt er det ekslusive spill som selger konsoller. Tror Sony vil fortsette å regjere her, men hadde bare vært sunt om microsoft tok litt innpå ja

2 Likes

Ikke akkurat imponerende fra Xbox?! Spillene fra obsidian så kule ut. Halo infinite så ut som en dårlig ripoff fra flere spill (blant annet doom) nesten ingen av spillene var fra gameplay footage? Forza blir sikkert bra. Fable blir bra, Avowed ser lovendes ut, men totalt sett en skuffende presentasjon av de 25 spillene de presenterte? Tetris effect som exclusive :crazy_face::joy:

Hvorfor skal jeg kjøpe xbox x når jeg kan spille de beste spillene deres på pc med enda bedre grafikk og fps?

Ser ut som en remake…

Her er 12 terraflops på xbox x vs 1,8 på ps4 :rofl:



@Konamixx

2 Likes

MS sin strategi er ikke å få folk til å kjøpe Xbox x. Om du spiller på PC, Xbox series x eller Xbox one betyr ett fett for de. Deres fokus er gamepass. Derav ingen fokus på eksklusive spill for deres del. Var en bra artikkel på gameindustry.biz. Det er ingen console warz lenger, fordi de tre store har helt forskjellige strategi. MS har sagt at deres største konkurrent er Google, ikke Sony, og det er ikke fordi Sony er ræva, men de har totalt forskjellig strategi.

4 Likes

Som forventet. 4k native og 60 fps er kjempebra. 2080 ti til 13 000kr klarer 4k med raytracing @ cirka 50 fps på snitt

60 fps stabilt på konsoll oppleves mye mer smooth enn på pc, og jeg spiller som regel i beste kvalitet på ps4 pro @30 fps uten at det plager meg, så 60 fps i native 4k blir awesome (ps4 pro har bare oppskalert 4k)

2 Likes

Endelig kreves det å spille før man kan gi review.

1080ti på kjempetilbud nå. Litt raskere enn 2080 til rundt 8k

I heite.

Vil det funke å sette dette kortet i i5 pcen jeg kjøpte for noen år siden eller blir det bare bortkastet?

Hvilken i5 prosessor?

Hmm, ikke helt sikker faktisk.

5500 kanskje?

Dette som er grunnen til supertilbud?

https://www.tomshardware.com › …
Nettresultater
Right Now Is a Terrible Time to Buy a Graphics Card | Tom’s Hardware

Ja det kommer nye kort snart, og prisen på 2070,2080 osv kommer nok til å falle litt, men 5500 kr er nok uansett et godt kjøp

Står uansett at varen er utgått… i5 er bottleneck deluxe.

Personlig hadde jeg aldri brukt 5500kr på et 1080ti kort nå. Vi snakker om kort som ble lansert i 2017. Både AMD og Nvidia er på trappene for nylanseringer. Hadde avventet til disse treffer markedet.

Kommer jo mye an på hvordan prisen blir på de nye kortene. 1080ti er fortsatt er et meget kraftig kort. Kommer jo også an på om en skal spille i 1080/1440p eller 4k

Ja, men fremdeles ikke betalt 5500kr for kortet.

Da kan men heller vente på 3000 serien eller AMD sine og se hva ytelsen på xx60/xx70 kortene havner på.

Ofte legger xx80 seg på tidligere xx80Ti nivå, mens xx70 havner på tidligere xx80 nivå osv.

I teorien kan da 3070/3060Ti muligens komme ganske nærme 1080Ti ytelsesmessig, eventuelt se hva AMD sine kort til rundt 5000-6000 vil yte, da disse ofte har hatt meget gode “value for money” forhold. Og man sitter med siste teknologi og funksjoner.

Ja jeg heller i utgangspunktet mest mot å gå for ny pc en gang ut på vinteren

2 Likes

Gode poeng. Det har vel ikke kommet noen specs i det hele tatt. Bare en masse rykter foreløpig. Er veldig spent på amd navi kortene mtp både pris og ytelse. Blir oppgradering fra 1080ti og 1440p til 4k i vinter. Begynner å bli grei pris på 4k skjermer med 120 hz+