Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

1 Like

Jeg begynner seriøst å bli gammel… Følte jeg fikk hodepine og epileptisk anfall av å se combat videoen til Godfall. Hvis “pøs-på-med-lys-effekter-for-å-imponere” er trenden for den nye konsollgenerasjonen, blir jeg nok værende på nåværende generasjon :sweat_smile:

Helt enig. Godfall ser veldig meeh ut

1 Like

PS 5 all digital til 399USD. Det var micdrop fra Sony. Insane value.

1 Like

Ja lineupen dems var jo heller shitdårlig… …

Så tror ikke 399 hjelper.

God of War Ragnarok i 2021 blir nok å selge mange maskiner, men de mangler en skikkelig killer launch title, akkurat som MS.

Men den er kompatibel med PS4 right?

Så hvis jeg ikke har PS4 fra før, så kjøper jeg jo femmeren

Begge har ræva lineup til lansering, men fullverdig ps5 100USD billigere enn XSX er heftig. Blir dog litt rævkjørt på valuta i GBP, bare 50gbp forskjell der, but still.

Gamepass er jo den store selgeren for xbox etter at de fikk inn EA sin katalog der.

Jepp. Hadde trodd Sony hadde et ess i ermet. Xbox gikk jo tidlig ut og sa at de ikke lagde rene next gen spill de første årene, og at det ikke var fokus,men vil tro de fleste trodde Sony hadde noe snadder på lur. Den PS plus dealen var også veldig meh, da de fleste med PS plus allerede eier alle de spillene.
Men prisen, den er faktisk relativt rå, specs tatt i betraktning.

Ja de har slått til på det eneste de kan, pris. Så blir det spennnede å se hvem som vinner krigen.

1 Like

Har ikke fulgt med, men er det bakoverkompatibilitet på noe vis?

Ja, begge konsoller er bakoverkompatibel.

Tror nok Sony vinner krigen om antall solgte konsoller, men det bryr nok ikke MS seg all verden om. Gamepass er fremtiden deres, og den ser forferdelig lys ut.
Svirret rykter her om dagen om mulig Gamepass på Nintendo Switch. Det hadde vært litt av en bombe.

Tydelig at Sony satser hardt på å ta markedsandeler i amerika og andre markeder hvor MS har litt bedre footing, mens de gir totalt blaffen i Europa, hvor de stort sett har hatt monopol den siste generasjonen.

1 Like

Er gamepass kjøpt på pc også tilgjengelig på xbox? Det kunne faktisk tippet meg over til microsoft

Og det kan deles på flere familiemedlemmer?

1 Like

Skal være 1 gamepass uansett platform med mindre jeg har missforstått.

Gamepass ultimate er iværtfall både pc og Xbox. Samt android på xcloud. Feteste dealen i gaming.

Glemte jo helt at MS kjører 24 mnd rentefri nedbetaling på konsollene, som da inkluderer gamepass. MS vinner faktisk pris også. Tipper den PS plus dealen var en «brenner på dass» sak de slang sammen den siste uken.

Ja den 24måneder saken gir ganske bra rabatt.

Vannvittig prising. Priser seg 1000 kr lavere enn ved ps4 launch. Demon souls som launch tittel er enormt. Ps plus dealen er fint plaster på såret mtp ellers lite launch titler, men demon souls og spiderman er store. Så kommer vel cyberpunk, og ratchet and clank rett etter launch . Ser frem til oddworld som kommer senere i år også!

1 Like

Tydelig at Sony taper enormt på konsollen når man ser prisingen av spillene. Et halvt år gamepass for et first party Sony spill.