Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Jeg tror nok kanskje Sony kannibaliserer seg selv litt med “digital only”-versjonen her, prisforskjellen er for liten opp til fullversjon og speccen ellers er jo lik så jeg tror de fleste som kjøper maskina vil velge den dyreste. Hos MS blir det nok litt begge deler, og noen vil kanskje tilogmed kjøpe begge for å ha en ekstra maskin på hytta, soverommet osv som ikke trenger like mye visuell oomph. Uansett tror jeg dette “visual fidelity” / hw-specs racet snart stopper opp , og at tjenester som xCloud kommer til å komme sterkt framover fordi mange vil ha muligheten til å spille de samme spillene på farta som de spiller hjemme. Når infrastrukturen bak er god nok til å støtte det så vil du i praksis bare trenge en tynnklient å spille på. De som vil ha det ypperste vil gå for PC Master Race med kontinuerlige oppgraderinger uansett.

Når og hvor er det håp om å kunne finne pre-order her i norge da? Må vi vente til H2 2021, eller er det håp om å skaffe seg en til jul?

Skal jo ha flere tilgjengelig ved lansering enn PS4, så får kanskje før jul.

1 Like

Kult. Keep me posted! For min del så kjenner jeg nå at tilgjengelighet ved lansering vil være et ganske sterkt selling point.

Hvor mange xbox er tilgjengelig ved release ? Sony tilbakeviste jo at de hadde mindre antall konsoller tilgjengelig ved release en antatt

Fanboyalarm :stuck_out_tongue:

Hehe neida. Jeg ser bare ikke argumentene for at xbox skal være så mye bedre på hverken det ene eller andre som det blir fremstilt her :wink: i så tilfelle er det evt flere fanboys her :stuck_out_tongue:

Er det sikkert at dette tilbudet kommer til Norge også? Eventuelt har det kommet noe informasjon om det? Gjelder det begge xbox versjonene? Det høres jo veldig bra ut i all fall :slight_smile:

Xbox All Access er bekreftet å komme til Norge også ja. Se https://www.spill.no/xbox-all-access-kommer-til-norge/

2 Likes

Det står ikke hvilken versjon det gjelder, men det gjelder vel sikkert begge med tilsvarende justert pris. Man bør vel kanskje gå for den stor for å få mer stabil 4k virker det som, uten at jeg har sjekket det i detalj.

Edit : Det står jo at det gjelder begge

Series S rendrer med target 1440p og oppskalerer output til 4K, mens Series X kjører native 4K. Series S takler heller ikke “Xbox One X Enhanced” så den vil være litt mer begrenset.

1 Like

Takk

Jeg tenker at det blir brukt såpass mye at det er verdt å betale litt ekstra for native 4K. Selv om den ser ut som et fjell i forhold til Series S.

Vi får nok se når det begynner å komme litt mer eksklusive titler til begge konsollene utover i 2021, og hvilke verdier som legges i GP / PSPlus etter hvert. God of War og Halo Infinite kommer nok til å flytte en del maskiner iallfall hvis de får gode kritikker. Ellers ser jeg at HZD:TFW kommer til PS4 også, så at det ikke utvikles eksklusivt for PS5 er en liten nedtur. Får håpe de klarer å presse ut bedre visuals fra PS5 uansett, noe a la MS gjør med Smart Delivery.

I forhold til S ser den stor ut ja, men det er jo bare S som er pitteliten… https://external-preview.redd.it/ge79fWzh08cAxyv_SHFxsLautgy_h_ekesdZzRavVLk.jpg?auto=webp&s=9602d3daeb4ebccf01eaa40bd24b6a15d456469c

1 Like

Velger man gode spill så er jo 500 billig. Rundet som nevnt over Last of us 2. Jeg vil jo si det er enorm valuta for pengene. Ikke få timer moro og opplevelser.

1 Like

Jada, bare tuller litt. Personlig har jeg 0 preferanser når det kommer til konsoll, men det blir xbox på meg fordi det er det vennegjengen har :slight_smile:

1 Like

Dette med hvilken plattform man spiller på har fått mindre betydning enn før fordi mange spill lanseres på flere plattformer så det er ganske få eksklusive titler sammenlignet med før. Final fantasy-serien som opprinnelig var kun å finne på ps er nå f.eks. på steam og xbox. Dette er en god utvikling-

1 Like

Spoken like a true old person :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Ser bra ut :slight_smile:

3 Likes

MS
Gamepass
Pris (hovedsaklig basert på finansieringsmodellen de tilbyr)
Kraft

Sony
Eksklusive spill
Marketshare nåværende generasjon

“fasit” :stuck_out_tongue:

Edit: Rimelig sykt å tenke på at PS4’en jeg har stående hjemme pumper ut hele 1,8 TFLOPS, og jeg synes det ser pent ut, mens neste generasjon skal pumpe ut over 10 + SSD og IO forbedringer.