Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

The fanboy shitshow er igang.

Akkurat som Sony kunne la 110+ millioner brukere på PS4 stå urørt når de lanserer oppfølgeren til en av de største spillene denne generasjonen.

2 Likes

Helt klart fornuftig å nå en større spillerbase, men spørsmålene om dette på noen måte hemmer potensialet til PS5-versjonen er jo relevant og bør bare dementeres med en gang av utvikleren. Sony har jo ikke Smart Delivery-systemet, og uansett om de hadde det så går det jo bare på teksturer og visuals - er det gameplayelementer som må droppes fordi den eldre generasjonen ikke klarer dra det rundt så kan det jo jo fort en brems på dual system-titler (for både PS og MS altså).

Ser ut som de norske forhandlerne legger seg litt høyere prismessig enn for Xbox - foreløpig 5990 / 4990 på Prisguiden.

ååå der va det heeelt tomt for RTX 3080 kort i Norge. Det tok cirka 30-45 min. Fikk bestilt et Asus Tuf OC hos proshop med litt flaks. Nettsiden var delvis nede opptil flere ganger

1 Like

4 stk på finn.no allerede…

3 Likes

hosann

Går rykter om at samsung sliter med å levere nok chip’er. Kan bli lang ventetid i norge for de som ønsker å kjøpe 3080. Skjer det samme med 3090 ?


Enda en grunn med å vente med å kjøpe PS5 :sweat_smile:

I nesten hele år har Sony og Microsoft – med henholdsvis PlayStation 5 og Xbox Series X/S – knivet om oppmerksomheten vår. Et rykte her, et lite glimt av noe der. Akkurat nok til å pirre nysgjerrigheten, men uten å avsløre noe altfor viktig.

Nå er de to kamphanene kommet til oppløpssiden, og begge parter har vist oss hva de har på hånden. I hvert fall trodde vi det.

I USA vil begge konsollene koste 499 dollar. Her i Norge er det kun Microsoft som har gitt oss en veiledende norsk pris på Series X, som da er på 5499 norske kroner. 499 dollar i USA ble altså til 5499 kroner i Norge. Således tenkte vi jo at PlayStation 5 ville få en tilsvarende prislapp.

Det viser seg at den antagelsen var feil. Torsdag ettermiddag begynte nemlig de norske PlayStation 5-prisene å dukke opp.


Elkjøp med ps5 digital til 4799.

Hvis dette blir standarden framover er det ikke helt heldig for noen :frowning: https://i.redd.it/ye0y7hukwqn51.png

Det der må da bli korrigert. Det er jo smått krise om spillene til XBX er billigere enn PS5.

Satser på at det er en feil - hvis Sony får økt standardprisen til 800 så tar det nok ikke lang tid før de andre følger på, det blir nok neppe korrigert ned.

På den annen side kosta vel spill til NES 599 i 1990 også, så at inflasjonen tar igjen prisene er vel egentlig på høy tid…

https://www.xbox.com/en-US/xbox-all-access/upgrade#overview

I US kan faktisk de som har en XBOX one S/X oppgradere til XBX/S gratis. Det må sies å være et pent tilbud.

Dette har jo folk sagt en stund, kan vel hende man begynner å nå et punkt der det slår til.

Men det er rart med det, teknologi vil jo alltid videre.

Jeg tror kanskje mer på hybrid, at man vil få mer kombo av lokal 3d og streaming av ressurser.

Kjøp Bitcoin, inflasjon er her.

Grafikken er bra nok, men simuleringsevnen, fysikken, størrelse, realismen kan fremdeles bli mye mye bedre. Men ren grafikk begynner man å se skikkelig dimminishing returns på nå.

Ja man skal virkelig myse for å se helt reell bedre grafikk fra ps4 til ps5 som folk fler synes jeg.

Men komplekse environments har man fremdeles MYE å gå på

tomt

elkjøp utsolgt på 123. Det blir nok tilfellet over alt. Spørsmålet er når får de inn flere konsoller etter første batch

Er nok consoler i produksjon og på vei, dette er markedsføring. Sier seg egentlig selv når man er “tom” for forhåndsbestillinger.

Ja, de skulle hatt samme engine som Skyrim fra 2011. Med litt modding og god nok maskin kan man bygge områdene i spillet så komplekse man vil, og det virker forholdsvis optimalisert. Har moddet det i VR nå og får 8k textures og tusenvis av flere trær, busker, gress osv. som får det til å se veldig bra ut. De modderne der er ganske pirkete på detaljer og kan bruke et år av fritiden sin på å lage perfekte 8k bark-textures til trærne :P. Men ja spillet blir 200GB+ stort og 2080-kortet mitt går på høygir, men fett uansett synes jeg. ^^
Har fått det til å se bedre ut og spille bedre enn noe annet spill jeg har funnet for VR hittil.