Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Hvordan fungerer det? Streamer du spillet til TVen da?

Regner med man må ha en decent linje om du skal streame det i 4k / 120hz? :thinking:

Er usikker men skal teste litt i morgen.
Regner med at det streames over lokal nettverk så vi får se hvor langt 5ghz Wifi nettverk holder.

1 Like

Korrekt. Streames over lokalt nettverk. Kan også streames fra lokal pc til annen husstand/mobil, men da kreves det selvfølgelig god nettlinje begge veier til bedre kvalitet man kjører. Har bare testet lokal stream gjennom 5ghz wifi, og det fungerte veldig bra. Man merker såååvidt at det er litt delay mellom pc og tv(testet outer worlds på 1440p ultra settings til 65“ oled) , men om man kobler til ps4/xbox kontroll så er det enda mindre merkbart i forhold til mus og tastatur(mindre raske bevegelser) Skal sies at jeg er veldig kresen på lagg!

3 Likes

5 ghz wifi er mer enn bra nok for å streame 4k sånn båndbreddemessig. Gitt godt og sterkt signal da selvfølgelig.

Har brukt Geforce Now noen dager - fungerer svært godt i bunn og grunn.

1 Like

Testet å streame Rocket League i går over 5Ghz Wifi, men det var rett og slett for mye input-lagg.

Mye av grunnen til dette tror jeg er på grunn av at jeg brukte Xbox Elite kontroller som er tilkoblet til PC’n via Bluetooth og ikke direkte til Tv’en. Elite kontrolleren er ikke støttet av Samsung, så hvis jeg skal vurdere dette som et alternativ, må jeg skaffe meg en av disse:

  • The Steam Controller
  • Xbox 360 Wireless/Wired
  • Xbox One Wired
  • Logitech F510 / F710

Greit å kjenne til hvis andre ønsker å teste ut Steam-link appen på Samsung tv.

1 Like
1 Like

Da er embargoen for pressen løftet (men fremdeles ikke lov med in-game streaming).

NRK gir den terningkast 6 faktisk… :frowning:

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-cyberpunk-2077-1.15273521

IGN sier det er mye bugs, men det er vel å forvente…

1 Like

flott gjennomsnittskarakter fra metacritic

Legger merke til at gamespot ikke var imponert dog. Gamespot gir det faktisk 7.
Mye bugs. Mulig det er et godt råd å vente noen måneder med å spille det som noen nevner.

1 Like

IGN reveiwern sa rett ut at han var sjalu på de som plukket opp spillet 6mnd fra nå, som ville få en helt annen opplevelse av spillet.
Virker som en UTROLIG mengde bugs har kommet gjennom QA.
Typ:

  • karakteren låst i løpe animasjonen inne i bilen under en hel scriptet kjøretur
  • Cutscenes hvor det snakkes om å se på ting som ikke befinner seg i synsvinkelen til spilleren
  • telefonen ringer under en dialog med en NPC, hvorpå du får to NPC’er som snakker i munnen på hverandre og du ikke får med deg noe.

Skulle nok hatt 3-6mnd til i ovnen dette. Men virker som et utrolig bra sammensatt spill, tiltross for bugs. Tenker da på måten sidequests kan påvirke hovedhistorien og slutten av spillet. Replayability tror jeg er høy her.

Men siden du ikke får tak i PS5 eller XsX før utpå vårparten engang passer det fint. Da får de tid til å patche.

Jeg er notorisk sen med å plukke opp spill.spiller witcher 3 nå på ps4-pro og stor-koser meg. Det er noen fordeler med å vente en stund (jeg er ofte ekstrem da).

  1. Spillet er patchet til det ugjenkjennelige.
  2. Ofte kan dagens maskiner kjøre slike spill lekende lett. lite støy fra vifta f.eks.
1 Like

Litt synd når man gir dårlig terningkast for bugs som man vet blir fikset.

Er kommet en 43gb patch idag/inatt og kommer en større day0/day1 patch også.

1 Like

Ja dette er en interessant problemstilling som reviews-systemet aldri helt har blitt enige om. Skal man anmelde et spill for hvordan det er nå? Hvis mye bugs gi det sterk kritikk og la karakteren speile den opplevelsen. Eller satse på at bugs blir fikset, glemme litt bugsene og gi det en review der man ikke vektlegger bugs noe særlig.

En annet moment er om man skal forandre en kritisk review i ettertid hvis bug-problemet blir borte etter hvert eller om reviewen skal stå for alltid.

1 Like

Ja, litt bugs må man regne med på release @Konamixx ? Som @Evilfreud sier tror og håper jeg Day 1 patchen fikser mesteparten av problemene. Det at du kan spille 3 ulike “versjoner” av storyen, og dermed få ulike slutter betyr at det er mange timer å kaste bort her ja. IGN sa vel også at bare prolog-delen tok 10-15 timer å komme gjennom, mens andre sa de hadde klart hoveddelen på under 50 timer (minus masse side-quests).

Er litt lik deg @Alex når det kommer til å plukke opp nye spill. Pleier som regel å kjøpe de brukt på Finn noen måneder etter release til halv pris. Nå for tiden spiller jeg mest Need for Speed Hot Pursuit Remake som jeg plukka opp på BF-deal :slight_smile:

Nei, det er fullt fortjent. Lite som dreper spillglede like mye som bugs. Så får man helle følge med på recent reviews når man skal kjøpe spill.

2 Likes

I dette tilfellet med gamespot så er det tydelig at disse bugsene var irriterende:

It also bears a mention: Cyberpunk 2077 is phenomenally buggy. I played a pre-release build that was updated during the review period, and there’s a day-one patch planned as well, but the scale of technical issues is too large to reasonably expect immediate fixes. I encountered some kind of bug on every mission I went on, from more common, funnier ones like characters randomly T-posing to several complete crashes. I didn’t notice much of an improvement after the update, either. In a very late-game, very important fight, the game froze on me–twice. I ended up taking a break out of frustration before attempting, and finally succeeding, the third time.


I died once and, upon reloading my last save, found my hacking ability no longer worked, forcing me to roll back to an autosave 10 minutes prior. The list is extensive.

User reviews bruker også å være ganske speilet av bugs.

PC Gamer er heller ikke nådige med kritikken ifht. bugs:

Here’s a condensed list of the issues I saw that I’d call “game-breaking”:

  • Various NPC scripting errors, waiting for a character to initiate dialogue, move to a new location, etc. in order for the mission to progress
  • UI elements don’t disappear without quitting to main menu, eg weapon crosshairs, item pickup notifications, bespoke UI elements from braindance sequences
  • Unable sprint or jump without loading last save
  • Stuck on geometry mid-mission, can’t climb out and forced to reload last save
  • Elevator UI not loading
  • Elevator door not opening
  • Enemies spawning within solid objects and behind impassable surfaces, forcing a reload
  • FOV stuck at zoom level after some cutscenes, forcing a reload
  • Unable to change weapons in inventory without reloading previous save
  • Children spawning in front of a shooting gallery cowering and screaming and also making it impossible to partake in the shooting gallery—V automatically lifts their gun around kids

MEN; jeg tror alle anmelderne har misforstått noe essensielt. Det er en del av spillet!

GameSpot, by Kallie Plagge : " The technical problems not only took me out of the game literally but also led me to question whether certain things throughout the game were intentional. It often took me a moment or two to determine whether a visual glitch was supposed to be happening due to V’s cyberware, which is a major part of the story, or if I needed to reload the game …

There is no spoon? :sweat_smile:

Enig med @christian.

Fullt fortjent. Gir man ut et uferdig produkt får man ta konsekvensene av det.
Day 1 patcher på 50gb er faktisk en helt håpløs ordning, men det er blitt industry standard.
Dog har jeg forståelse for at det kommer bugs med i ferdig versjon når man ser skalaen av spillene som kommer ut idag, og spesielt disse openworld spillene. Men mengden bugs her vitner mer om elendig prosjektstyring under produksjonen.
Det har det vel også vært hintet om tidligere hva gjelder CDPR. Kuker rundt i 5 år før de cruncher 3 år for å få ferdig spillet.

2 Likes

Men spillet ser veldig bra ut likevel og dette blir nok det første spillet jeg kjøper i 2020. Pleier egentlig å kjøpe en 10-20 spill i året, men det har ikke vært noen spill som har klart å dra meg bort fra Overwatch og Path of Exile. Dette spillet klarer det nok en liten stund. Bugs eller ikke. Gameplay er viktigst.