Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Dette studioet med den jobben de gjorde med witcher-serien og ikke minst etterarbeidet, gog med fjerning av kopi-beskyttelse, etc etc gjorde at de har en ektrem tillit hos svært mange spillere. De våger også mer enn andre i bransjen. Dette får de betalt for.

Tror også denne tilliten gjør at man godtar lettere en del bugs i de første ukene, spillerne vet at det vil bli fikset. Tror ingen beta kan fange opp alle problemene og derfor er slike litt rocky releaser nødvendig for å få et spill helt ferdig innenfor en rimelig tidsramme. Så de 1.spillerne har egentlig betalt for å være beta-testere nesten. Jeg tipper om 1 år er tilstanden til spillet “helt” perfekt for de som klarer å vente.

1 Like

Det er ganske sykt, men de hadde 8mill kopier pre order… så det er ikke så rart.

Her er en fin video over status på konsoll
https://www.youtube.com/watch?v=XvJhWGjSeSs

Utviklerne var nok utmerket godt klar over hvor “ille” det var før release. Det er nok derfor ingen fikk teste spillet på konsoll før release. Årsaken til at det ble utgitt på gamle konsoller nå er selvfølgelig at svært mange eier disse konsollene og svært få har de nye. Som et plaster på såret får man da gratis (hvis man allerede eier spillet på gamle konsoller) en next gen upgrade versjon hvis man kjøper de nye konsollene.

1 Like

Jeg er nok en av dem som venter på en full-blown PS5 versjon, da regner jeg med spillet har luket ut mange av barnesykdommene som rapporteres, og grafikken vil være utmerket og tilpasset next gen.

Siden du er på PRO, det er ikke rare forbedringen over PS4 base versjonen i følge denne:

Jeg vurderte faktisk å kjøpe en brukt PRO hvis det var mye bedre men det ser ikke slik ut… :sweat_smile:

1 Like

Kjøpt deg heller en XBOX Series S da, så kan du spille med meg :slight_smile:. Sikkert billigere enn brukt PS4pro

Selv ps5-versjonen er plaget med crash rapportert av flere litt uti spillet. Blir ifølge denne kilden i videoen over værre med tida. crash hver 1.5 time hos en. Bare å vente.

Men å gi ut en såpass dårlig gammel konsollversjon kan koste mer enn det smaker hvis de ikke får til dramatisk forbedringer i løpet av noen uker.

1 Like

om grafikken på eldre konsoller: “reminds me of the witcher 3 nintendo switch port” :smile:

1 Like

Det finnes heldigvis en drøss med titler til PS4 som enda gir masse spillglede til PS5 blir tilgjengelig :sweat_smile:

Er du fornøyd med Series S? Bør man ikke forvente 4k @ 60 fps som minimum på en next gen konsoll?

For meg er det uforståelig at spillet kan se så Crappy ut på Ps4 når du har spill som HZD, God of War og TLoU2. Til og med RDR2 som kom ut for to år siden ser jo milevis bedre ut, og er kanskje det beste spillet å sammenligne med mtp. scope?

2 Likes

Holder i massevis enda. Det er vel også mer som en Gamepass maskin for meg frem til PS5 blir lettere tilgjengelig, og kommer i en normal størrelse variant.
QOL forbedringene som kommer med SSD er mer enn verd det. Kostbar er den heller ikke, og jeg kunne spasere rett inn i den lokale Elkjøpen å plukke den opp.

1 Like

Kjøpte meg inn igjen over to dager, men aaaltfor tidlig. Med 15min delay på kursen hos Degiro så får jeg liksom ikke helt taket på det. :sweat_smile:

Spiller selv Cyberpunk på Series X, og til tross for bugs er det helt mindblowing hva de har fått til.

1 Like

Hvorfor kjøper du ikke bare CDprojectred trackeren fra Avanza?

Ser det går ned idag og. Trodde melding om 100% recoup på 1 dag ville gjøre underverker.

1 Like

Aner ikke hva tracker innebærer. :joy: Har holdt meg unna alt av warrants og sånne superrisky greier.

Edit: Prøvde å kjøpe, men fikk ikke lov til å kjøpe med zerokonto. Da er det ikke verdt styret for min del.

1 Like

Husker funcoms Joel Bylos fortalte om utfordringene med å lage en by (SWL har tokyo-lignende by) vs ørken f.eks. og det er MYE mer tidkrevende å lage en by som ser fin ut enn åpne landskaper der ørken nok er det billigste. Og også enklere å få opp hastigheten i ørken.

3 Likes

Er spillet så bra altså? Gameplayet bra? Hva med feats/skills oppgraderinger og slikt? Kult?

Jeg spiller det litt som da jeg testa GTA5 for første gang; beveger meg mest rundt som en turist i kvartalene nær starten bare for å studere detaljer og titter på ting. Har allerede rotet meg vekk et par ganger. Skillsystemet virker robust og det er mye oppgraderinger og crafting man kan leke seg med. Spiller på hard, så jeg kommer uansett til å ta meg god tid med det spillet her i vinter. En hel del merkelige bugs og glitches med grafikken ødelegger ikke så mye for min del, for jeg vet at dette er noe de uansett kommer til å fikse over tid.

3 Likes

Ser mange skryter av hvordan cyberpunk kjører på stadia, samt at de kjører tilbud nå, så jeg slo til.

479kr for CP2077, stadia controller og chromecast ultra må kalles en bra deal. Ingen mnd kostnad for stadia om du spiller et spill du eier heller.

2 Likes

Fikk du mail om Chromecast + kontroll etter kjøpet ?

Testet stadia 1 time, refundet da det ikke ble så høy kvalitet som håpet. Forventer minst å ligge stabilt på 1080p, men lite input lagg.

Var nintendo64 look på geforce now hvertfall :sweat_smile:

1 Like

Ja fikk melding om chromecast etter et par dager. Hadde tenkt å skaffe meg en chromecast så var greit tilbud sånn sett. Koster vel fort 800kr for en sånn.

3 Likes

Dette var knalldeal, hva synes du om oppløsning / input lag? Tenker også å slå til her mens jeg venter på PS5… :sweat_smile:

1 Like