Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Min dårlige opplevelse var sikkert pga chrome pc skjerm da jeg også opplevde 720p. Men var så å si null input lagg.

*No clue. My Cyberpunk through browser looks like 720p, while on my TV with CCU it looks like 1080p or slightly better. A lot of games are with the same result.

1 Like

Synes ikke det ser så dumt ut i Quality mode i den videoen der. Performance mode med 60fps ser jo crap ut, så bedre å heller kjøre Quality med 30 fps og få bedre oppløsning synes jeg. Tenker å slå til på det tilbudet som @Konamixx tipset om.

P.S - man får også 3 måneder Stadia Pro gratis med Chromebook :slight_smile:

1 Like
1 Like

Bra at de er ydmyke her. Legge seg paddeflat er nok lurt. Spillere har elefant-hukommelse og kan lage mye støy for dette spillet og senere spill fra selskapet på forum f.eks. Konsoll-versjonen til gamle konsoller er en skandale for øyeblikket.

It’s abundantly clear that sacrifices had to be made in order to get Cyberpunk 2077 running on PS4 — but that’s no excuse. On Sony’s base system, the game’s performance is woeful, with both a dire framerate and an egregious amount of pop-in. It’s a bit better on PS4 Pro, but it’s still not good enough. On PS5, via backwards compatibility, it’s a night and day difference thanks to a (relatively) smooth 60 frames-per-second, but the game’s still plagued by bugs, and, worst of all, a consistent crashing issue that shuts the software down every couple of hours, pretty much without fail. Frankly, it’s a disgrace — especially after CD Projekt Red went on record in multiple interviews saying that the console versions of Cyberpunk 2077 would be up to snuff.

Before we dive into the meat of the review, I want to make it perfectly clear that this review was written based entirely on my experience playing on the PlayStation 5. It’s common for games to perform differently depending on platform but very rarely are the differences as huge as they are in Cyberpunk 2077. I’ve briefly played the game on the PlayStation 4, enough to know I didn’t want to play it any further. The game is not playable on the PlayStation 4 Pro, and in my opinion should never have been sold in its current state. Playing on the PlayStation 5 is not without its woes, but there is a diamond in the rough – if you have the patience to stomach it.

Do not buy Cyberpunk 2077 on any other platform based on this review. Hell, if you have yet to buy the game, don’t. Give it a few months to be finished.

CD project red får usedvanlig sterk kritikk her:
https://opencritic.com/news/2000/they-knew-it-was-wrong-cd-projekt-red-deceived-consumers-anyway-

Som sagt å gi ut slike uferdige versjoner av spill til gamle konsoller kan koste mer enn det smaker.

Bonus-systemet knyttet opp mot metacritic (gj.nsitts.karakter )blir endret:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-11/cd-projekt-changes-developer-bonus-structure-after-buggy-release

1 Like

Nå tilbyr de jo nesten ubetinget full refund. Men litt rart at de ikke utsatte spillet igjen. Det burde hatt 2-3måneder mer polish.

Og gå glipp av julesalget? Nei, tror ikke det gitt :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det er jo opplagt det som var grunnen samt Next gen release.

Men de hadde jo 8mill pre orders. Så er litt usikker hvor mye de tjente på å slippe så bugga spill.

På en annen side, har de mye DLCer planlagt og lang levetid så ordner dette seg.

Ja iskald avgjørelse, men også at ekstra bonus hvis metacritic sin gj.snitts.karakter over 90 siden alle fikk bare tilgang på pc-versjonen og ikke gamle konsoller før release. egentlig en stygg sak dette her. Det er nå hypen er størst å gi ut pc før konsoll-versjon hadde man mistet momentum.

OG de sammarbeidet med nvidia slik at MAAAAASSE anmeldere fikk tilgang på siste GPU fra nvidia som reduserer endel av performance issues.

1 Like

Det virker smått uforståelig hva de har brukt tiden på når det kjører så dårlig på last gen. konsoller. Har de bare tenkt PC og hatt konsoller som en after-thought?

Jeg klør meg litt i hodet, ikke pga. bugs, men pga. grafikken. Det finnes så mange spill som ser fantastiske ut på PS4 (inkl. Witcher 3) hvorfor gjør ikke dette det?

2 Likes

Du husker tydligvis ikke Witcher 3 launch :sweat_smile:
Det sagt så er CDPR notorisk for realtivt crappy lanseringer og lang utviklingstid.
Leste en artikkel hvor noen ansatte sa at de kuker rundt i 5 år og cruncher seg i mål.
De burde ansette et par Lead Producsers, for de er elendig på prosjektstyring.

Hør også gameindustrybiz podcasten med M Kasurinene fra Remedy og Alan Wake. Det var også en latterlig lang utvikling, men spillet var bygd på typ 18 mnd. Var bare mye komling med hva spillet skulle være, features/stil/gameplayloop etc.

Hm, jo, du sier noe der. Jeg var ikke “med” på Witcher 3 launch men har fått med meg det også hadde sine problemer. Dette med utviklingstid høres jo også riktig ut - så en video i går hvor de sa reell utviklingstid er ca. 3.5-4 år, ikke 8 år som mange sier (spillet ble annonsert i 2012, men pre-prod. ble ikke startet før i 2016. La oss si de begynte full produksjon i 2017, så har de reellt bare hatt ca. 3 år med utvikling av et så stort spill).

Mange på youtube som lager videoer av typen “What the *** happened?” :sweat_smile:

Har du fått testet det på Stadia @Konamixx ? Er det verdt det?

Jeg tenker at å kuke rundt i 5 år godt kan være det som gjør spillene bra. Hvis du kjører på full production for tidlig, så ender du opp med å låse deg til noen ideer som ikke egentlig fungerer.

Å lage en by er en MYE større jobb enn store uteområder med noen få bygninger kanskje en mindre by med lave bygninger av og til som witcher 3 er et eksempel på. Man må f.eks. bygge høyere med utviklingsverktøyene sine. Så mye av tiden går nok med på å bygge verdenen og ikke optimalisere fikse bugs som naturlig nok blir nedprioritert.

2 Likes

Også kjent som fornuftig prioritering :slight_smile:

Som Konamixx sier, lanseringene til selskapet har ofte masse bugs.

Jeg husker Witcher 1 lanseringen, og hvordan jeg gikk Oslo rundt for å forsøke å kjøpe meg ny cd-spiller til pcen fordi selskapet hadde implementert en form for DRM som ikke fungerte på en stor rekke eldre cd-spillere samt cd-brennere. Så da var det enten å ikke spille det (uaktuelt), eller kjøpe meg en ny. Var vel publisher som hadde bestemt akkurat den delen, men selve spillet hadde enormt med feil også.

Det som er negativt er at selskapet ikke lar anmeldere teste konsollversjoner så folk kan gjøre informerte kjøp. Men eh, jeg spiller på PC så bryr meg ikke veldig mye personlig. Fra ett etisk ståsted er det rimelig… gråsone kan man vel si :slight_smile:

Mass Effect Andromeda. Duke Nukem Forever. Osv.

Mens Minecraft bare utviklet mens folk spilte :slight_smile:

Tror det meste kan fungere hvis prosessen er riktig for selskapet. CD Project Red har alltid hittil hatt en prosess hvor de lager veldig gode RPG men med masse bugs ved lansering. Og så pusser de på dem i 1 år eller mer etter lansering. Sluttresultatet blir veldig bra :slight_smile:

Forøvrig, når det kommer til å fikse ting etter lansering:

2 Likes

Selvfølgelig. Men det handler også om hvordan man kommer dit. Ideelt burde det være et fåtall kreative sjeler som finner ut av hva de skal lage og hvordan de skal lage det, før du begynner større produksjon. Når jeg sier kuking rundt i 5 år er eksemplet mitt Alan Wake, hvor de bygget motor og en verden for Open world, men skrotet alt det etter noen år og gikk for et lineært spill.

1 Like

Jeg er med på tanken, men ankepunktet mitt er ikke mot bugs; at NPCer oppfører seg noe “unormalt” er tålelig. Det jeg reagerer mest på er grafikken. Det er ikke sånn at PS4 ikke kan kjøre grafisk tunge spill. Se på HZD, GOT, TLoU osv. Det er singleplayer spill med nydelig grafikk.

Nå har jeg ikke peiling på spillutvikling men jeg tenker de starter med å utvikle for PC, og så konverterer / porter man spillet til andre platformer etterpå? I så tilfelle, hvorfor ser det så j…
tragisk ut på PS4 / Xbox? Det er det jeg lurer på. Det er jo ikke en bug vel, men rett og slett dårlig porting til konsoll?

Det var igrunn dårlige sammenligninger. Tre 1st party spill som er perfeksjonert for PS4. Husk hvordan HZD så ut ved PC lansering, så ser du hvor vanskelig det er å produsere til flere platformer.
Og ingen av de har samme density som CP2077 tipper jeg.

Utfordringen her er jo at ps4 er noe de må lage til. ikke noe de ønsker. SPillet er jo laget for next gen og pc.