Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Konsoller er gode på noen ting. Først og fremst å hindre gode PC spill som utnytter plattformen fra å bli utviklet fordi publisher krever at spillet først og fremst skal lages for konsollenes hardwarebegrensninger.

Det er helt åpenbart at Cyberpunk 2077 ikke har akseptabel standard for forrige generasjon konsoller. Det burde de ha gjort klart ved lansering ved å la anmeldere teste konsollversjonene også.

Man har nok prioritert hardt pc-versjonen og ikke hatt så mye fokus på konsoll tipper jeg. Vi husker alle hvilken skandale konsoll var for Conan Exiles f.eks. Kan være andre team som gjør portinga. Conan Exiles var early access. Og dette spillet (CP2077) kunne nok med fordel hatt den merkelappen på gamle konsoller for øyeblikket…

1 Like

Markedet er for stort til at man ikke kan gi ut på gamle konsoller også. Er det ikke solgt 150 millioner konsoller på xbox one og ps4? Kom til og med en switch versjon av witcher 3. 50 millioner solgte switch-konsoller der og.

3 Likes

Hvis det ble utviklet for next gen burde de vært transparente og sagt det. Ikke regelrett lyge :sweat_smile:

Mulig CEO’s utgangspunkt var at de ikke kjørte at all :sweat_smile:

1 Like

De lyger ikke, de nevner det bare ikke :wink:

Speaking earlier this week on Wednesday (and transcribed by Seeking Alpha), Kaciński said that Cyberpunk 2077’s performance on the base PS4 and Xbox One consoles is “surprisingly good, I would say, for such a huge world.” The CEO went on to say that although the performance on these base consoles is lower than their “pro” counterparts (the PS4 Pro and Xbox One X), it’s still surprisingly good

Vil si dette er ren løgn.

2 Likes

Lol
1 Like

Synes denne karen her har et poeng:

https://www.resetera.com/threads/cdpr-shareholder-q-a-sony-ms-certified-cp2077-because-they-were-counting-game-would-be-fixed-for-launch.344704/

Det er i flere ledd det egentlig har sviktet “litt”. Man kan jo lure på hva sertifiseringsprosess egentlig betyr. Åpne spillet og lukke det igjen? :grinning:

1 Like

Det er en fordel at man kan fikse spill post-launch. I gamle dager var spillet man fikk, spillet man fikk. Jeg husker tiden hvor man leste om spill i Nintendo magasinet og gledet seg, bare for å oppleve crap når man endelig fikk det (jeg ser på deg Double Dragon 3!) - men ja, testingen av dette spillet…

QA regimet kan ikke ha vært veldig strengt. De sier selv at det var veldig lite ekstern testing av spillet pga. Covid. Mesteparten av testingen ble gjort internt. Hør ca. 6 min ut i denne:

  • og @Evilfreud, de sier rett ut at spillet ikke er optimalisert for next gen enda. Så å si at spillet er laget for next gen blir bare feil.

(Ca. 27:40 i lydklippet over her):

«Could you have released the game without the old gen version if it was not acceptable”?

“The game runs on next gen but there is no next gen release. It’s not like we had a next gen version in our hands and decided to keep it on the shelves. But, next gen players will get a free update”.

Nærme og jeg siterer fra Q og A:
MN:

Actually, the game is playable right now; that may be an important thing to state because it’s not like the game does not launch or is unplayable; I fully understand that the experience is far from satisfactory for a lot of people –and we do acknowledge that –but “not playable” sounds like it doesn’t launch at all, which is not the case.

:grinning:

2 Likes

Noen som har fått testet CB2077 på pc? Er det sååå bugget som folk vil ha det til? Jeg syns det virker fett, men har ikke fått tid til å sette meg ned med det enda

Funker bra her, ikke opplevd noe tull

1 Like

549kr som er prisen på prisjakt/komplett, fant vi noe bedre?

469 på Stadia, inkl Chromecast ultra og Controller
Virker som dealen er utsolgt nå.


G2a.com

g2a burde styres unna. Scamsite. Er vel få sider publishers/utviklere hater så mye som den.

1 Like

Generelt bør man styre unna sånne keysites. Med mindre man vil støtte en grå industri som er bygget på tyveri og bøll.

1 Like

Jeg fikk den for 499 på Power men gadd ikke å hente spillet. Det var til PS4 tho’ - men var samme pris for PC og XBOX for en uke siden. Stadia dealen gjelder enda, men minus kontroll og CCU som @Konamixx sier (du får basically 100 kr avslag på første kjøp i Stadia).


Damn CDPR er i ferd med å brenne all goodwill de har opparbeidet seg gjennom årene i løpet av en uke.
2 Likes