Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Første bugget kom med en eneste gang i går. Klarte ikkje launche spillet. :sleeping: :sleeping: :sleeping:

Har testet validating files på steam, og reinstallere drivere. Håper det fungerer nå

1 Like

Right boys, skal se om jeg får meg noen gode deals over nyåret så nå skal det handles PC og skjerm snart.

Jeg skal ikke ha større skjerm en 27" med 2560x1440 res. Noen som har gode anbefalinger?

Siden jeg ikke er interessert i 4K eller skal ha noe større skjerm, hva mener folk om specs på PC’en? Kan jeg nøye meg meg Geforce 1660, eller er det fortsatt verdt å sikte seg inn på de nye 3060 kortene?

Ca budsjett og hva skal den brukes til?

Gaming!

Men jeg er en oldschool gamer og ikke noe PUBG, fortnite Call of duty eller slikt. Er en gammel wow’er og liker fantasy RPG spill. Skyrim, Fallout, witcher osv.

Jeg har egentlig tenkt å holde meg under 20 000, tror ikke jeg trenger noe top end stuff… Akkurat nå ser jeg på en HP Pavillion med Ryzen 7 og Geforce 2060 Super. Ser ut som en god middle of the range spec med et kort som har gode resultater når det har vært testet på Cyberpunk FPS at 2560x1440 ultra.

Ka du tru?

Hvis du er litt teknisk oppegående ville jeg bygd maskinen selv.

Men sånn generelt høres det ok ut. Spørsmålet er hvordan komponentene rundt er bygd opp, og om det er muligheter for oppgraderinger senere.

Hvor mye ram, hva slags 2060, strømforsyning, SSD eller M2 SSD, osv.

PS: 3060 kortene er nesten priset det samme som 2060.

Kjøp nyeste versjon av gpu om mulig. F.eks rtx 3060 ti er perfekt til en 27 “ og 1440p gaming

2060 super @ ultra settings i 1440p tipper jeg du får rundt 20-25 fps i cyberpunk. Vet det har rundt 55 fps på medium settings

Ville gått for specs noe ala denne skjermen med høy hz og gsync

Og en av de nyere amd prosessorene

https://www.komplett.no/configure/1172349/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-ryzen-7-5800x

Eller 5600x evt

En uhøytidelig undersøkelse fra IGN

og review konkluderer med

Tror dette må være en av de mest negative tekniske reviewene jeg har lest på ign.
https://www.ign.com/articles/cyberpunk-2077-for-xbox-one-and-playstation-4-review

1 Like

Akkurat den skjermen jeg har sett på og vurderer sterkt!

3060 kortet virker ganske mye dyrere når den kommer i en package deal, så kanskje best å bygge selv. Har gjordt det før, men er lenge siden! tenkte det kanskje var like greit å bare kjøpe en ferdig bygd dekstop med garantier og slikt inkludert…

Hvis man skal bygge selv er det best å kjøpe komponenter på Komplett? Er det noen andre butikker folk har gode erfaringer med?

Jeg kjøpte fra komplett og netonnet nå sist. Bruk prisjakt!

Er veldig enkelt å bygge pc hvis man har evnen til å puste med magen og ha stødige hender. :slight_smile:

Del gjerne handleliste fra komplett, så kan du få feedback på om det ser balansert ut.

Til og med Supermann bygger pc :smiley:

Har sett den før :smiley: Jeg har jo også “nesten” like store muskler som han så kanskje jeg skal gjøre det samme!

Nå er jo Bitcoin snart over 20K også så kanskje bare å kline til med top end stuff!! :smiley:

1 Like

De tjener ganske grovt på ferdigbygde pc’er ja. Ingen problem å bygge en selv :+1: litt artig og lærerikt er det også :smile:

Multicom smir mens jernet er varmt ja :joy:

1 Like

Da er første gratis spill av Epic sitt juleslipp ute :

3 Likes

Knallspill!

1 Like

Oisann. Dette har vel aldri skjedd før. Hvor langt ned skal CDPR idag?
2 Likes

Føler endel kampanjemaskiner er gunstige å kjøpe ferdig.

Er jo typisk 9500 for i5, 16 gb ram, SSD, 2060 Super++. Ikke lett å få de delene med kabinett og OS for slike penger…

Står denne patchen skal fikse “major issues” - men hvilke? :sweat_smile:

Flott og de er også medansvarlig for denne skandalen. Spillet skulle aldri ha gått igjennom sertifieringsprosessen, men blitt stoppet der.

1 Like

image

Sony fjerner faktisk spillet fra den digitale butikken sin:
https://www.gamer.no/artikler/sony-fjerner-cyberpunk-2077-fra-playstation-butikken/504507

Det er ikke kun refusjon.
Spm er om denne skandalen er så alvorlig at noen må gå i CD Project? Spennende å se.

2 Likes