Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

CCleaner og Avast gjør underverk :sweat_smile:

Kjenner til han, sett en del av det han har. Men er mer en “rotorhead” :slightly_smiling_face:. Så sett litt av casmo og en del andre som fokuserer mer på helikopter modulene.

Flyr stort sett AH-64 modulen nå, helt rått i VR :ok_hand::ok_hand:

2 Likes

Hehe, da vil du like de ikke like vellykkede forsøkene hans med LongShot på å nettopp fly ting med rotor.

Skal sjekke ut de du nevnte :+1:

Han er tidligere Apache pilot og instruktør, så en del av innholdet bærer preg av det.

1 Like

Nice ! Hadde selv en 3080, og hadde ikke tenkt å oppgradere, men kunne ikke la vær når det ble 100 % performance økning fra 3080 til 4090 :smiley:

1 Like

Hehe, skjønner. Er selv en “gadget hore” når det kommer til hardware :joy:

Når jeg nå har rotet meg bort i VR så er terskelen lav for å oppgradere for å få så smooth opplevelse så mulig :man_shrugging: :joy:

1 Like

Samme her :joy:

Blir spennende å se hva AMD har å komme med 3.november, men jeg tviler sterkt på at det har noe som overgår 4090 pr.dags dato. Selv om det hadde vært utrolig tøft !

Så nettopp en video fra RedgamingTech hvor man gikk over “kjente” leaks frem til nå, og utifra hva som kom frem der så virket det lovende.

Ble så smått ymtet frempå en dobling i forhold til 6900XT (Med en klype salt) basert på hardware, klokkefrekvens, design (infinity cache), 5 nm arkitektur osv.

Nvidia økte jo sin chache drastisk på 4090 til over 90 mb, mens AMD allerede er der i størrelse, men pga. design og effektivitet på infinity cahche tilsvarte det over 200 mb rå cache :man_shrugging:

Men jeg får bare vente å se.

Hva slags PSU kjører du til 4090 kortet?

Kjører 1000w psu !

6900xt er vel cirka på samme nivå som 3090, og 4090 er 72 % raskere enn 3090 på 4nm prosessor. Blir overrasket om rdna3 blir 100 % raskere enn 6900xt ! Amd selv sier 50 % performance mer men det er pr.watt performance i forhold til rdna2, men hadde vært kult om amd endelig kunne gå forbi Nvidia selv om jeg tviler på at det skjer denne gangen heller. Spesielt interessant er det om de faktisk er raskere, og det i tillegg til at de implenterer DP 2.1 i kortene som ryktene sier. Det ville virkelig satt fyr på gpu markedet. Da vurderer jeg sterkt å legge 4090 til salgs og returnere oled skjermen med 1.4 dp 'a :joy: (selv om dp 1.4 støtter oppskalering til 4k 240hz med DSC

Deler denne her for de som skulle være interessert

Dere som kanskje har mer peiling. Jeg vurderer oppgradering på gamingutstyret. Pleier det å komme gode tilbud på komplett, og tenker da spesielt på de nyeste 4080 og 4090 kortene.

Det er ingen grunn til å kjøpe noe før cyber monday slik jeg ser det. Betyr ikke at tilbudet trenger å komme, men du har i hvert fall en mulighet for det.

1 Like

Nvidia 670-kortet mitt begynte å brenne da jeg kjørte en loka bitcoin miner på pcen uten noen cap på hvor hardt den kjørte grafikk-kortet. Sto røyk opp av PCen og ble ingen Bitcoins, men fikk et 770-kort gratis av Nvidia da. De endret senere den policyen :stuck_out_tongue:

4 Likes

Hei!

Vurderer å kjøpe denne: https://www.komplett.no/product/1219390/gaming/gaming-pc/gaming-pc-stasjonaer/komplett-a270-epic-gaming-pc

Noen som kan anbefale, eller muligens ikke anbefale?

Sett på den samme selv, men den kom på en pris til 55k etter at jeg hadde plukka litt i tilbehør listen :sweat_smile:

Det er mye for en pc. Hva skulle du ha ekstra?

Større strømforsyning, ekstra hardisk, mer minne, større cpu.

1 Like

:nerd_face: :+1:

2 Likes

Nice ! :slight_smile:

3 Likes