Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Lette på gaming reglene igjen for å roe ned ungdommen ?

1 Like

Short AMD?

Designfeil på vapour chamber. Påvirker ALLE AMD kort og partnerkort som følger standarddesign.

1 Like

Opphavet til den artikkelen er trukket tilbake :sweat_smile:

2 Likes

Hei, dere som har PS5, er dere fornøyde? Er det verdt det?

Blir ikke brukt av ungene. Har PS5 med pluss premium abonnement (uendelig med spill) som ligger urørt til fordel for roblox på padden av gutt 10 og jente 7.

3 Likes

Brukes mye her i hus, av far 40, gutt 7 og jente 10. God of war (far), Fortnite (alle), fifa.(alle) Hadde PS4 som ble ødelagt i fjor, så når konemor ønsket seg glade unger og snill mann i bursdagsgave var valget lett. Verdt pengene :grinning::innocent:. Ikke så stor oppgradering fra 4, så er i tvil om jeg hadde anbefalt kjøp om du har 4’ern

3 Likes

Mange takk for svar!

Har noen som er litt eldre enn deres barn, så både 4’en og PC brukes flittig. Er mye mas om en PS5 nå pga kommende bursdag. Ønsket er enten å kjøpe komponenter sim oppgraderer PC (høyest på ønskelista deres) eller PS5. Tviler litt på om å bytte innmaten i gaming PCen, noe som vil bli gjort sammen med deres kompiser kommer til å bli en suksess. Aner bare mer stress der. Kanskje bare kjøpe en PS5. Følte forskjellen mellom PS3 til 4 var merkbar, ikke hørt like mye om 5ern…

1 Like

En ting det kan være greit å huske på, er at 2023/24 er en periode der mange spill som tidligere ble produsert for den forrige generasjonen og denne, nå plutselig kun produseres for de nyeste konsollene. Jeg for min del er veldig fornøyd med min PS5, selv om spillene i seg selv ikke har landet helt ennå (men som de altså gjør i år, fordi utviklerne slipper å tenke på forrige generasjon plutselig.)

1 Like

Følte ikke at overgangen var like drastisk som fra 3 til 4, men allikevel at totalpakken personlig var verdt det. På ps4 kjørte jeg så si alle spill som var på ps4 og Pc på PC, men nå er ps5 standardvalget. Men koker vel til syvende og sist hvilken spill som spilles, og hvor vennene eventuelt spiller .

2 Likes

Forskjellen syns vel ikke så godt før du har spilt på 5ern en stund for så å gå tilbake til 4 :slight_smile:

2 Likes

gå inn i skikkelig “gamingmodus” med denne :sweat_smile:

Er det noe marked for VR nå for tiden? Virker å ha dabbet helt av de siste 2 årene. Noen som vet noe om det markedet? Ser 5PG skal lansere spillet sitt der via PS VR.

VR er nice to have men det er ikke noe penger i det.

Ye, har lekt med det mye selv. Laget bla. en modded Skyrim med bevegelige hender med fingre osv. med basis i Skyrim Special Edition. Var gøy og lett å leve seg inn i det, men litt hassle å drive med mer enn et par ganger/for å vise frem til venner. Virker som Sony satser litt på Playstation VR. Virker som mye av interessen var drevet av morsomme videoer rundt det, og ikke nødvendigvis VR i seg selv.

Interessen for VR over tid via Google søk, hele verden:

Når jeg var på e3 2018 prata jeg med masse utviklere om VR, veldig samstemt, ingen penger i det. Men ofte en Pr gevinst. Ser ikke at ting har endret seg noe særlig.

PSVR 2 til ps5 kommer ut neste måned. Så det er absolutt fart i VR for tiden.

2000x2000 pr øye (oled lenser) med innebygget kamera for tracking av øye som igjen oppskalerer grafikken i forhold til hvor øyene dine ser osv. Haptic feedback i selve headsettet(risting) med mer

Har selv forhåndsbestilt da det ble annonsert at gran tursimo 7 støtter det. Så da blir det racing gjennom vr briller med ratt og pedal :sweat_smile:

4 Likes