Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Ye, en del penger i å selge utstyr, men ja spillene blir lite spilt. Mange kjøper utstyr, så blir det liggende i skuffen. Jeg syntes helt klart det var verdt 5k å få oppleve det, satan så fett første runde, men så dabbet det av, og var lettere å bare spille mer avanserte spill på PC. Kan bare tenke meg hvordan det er for 75% av markedet, som nå utelukkende spiller på mobil å skulle gå over på VR med alt utstyret det krever. :stuck_out_tongue:

Håper for 5PG sin del at de pushes langt fram ^^ Tatt noen aksjer.

1 Like

VR er på vei opp innen simulatorverden. Flere og flere som kjører flysimulator via VR nå.

Grunnen til at det ikke har vært så mye før nå er rett og slett mangel på hardware som har klart å kjøre det tilfredsstillende nok.

Trenger ganske mye “power” for å drive VR brillene med en akseptabel framerate og detaljnivå.

2 Likes

Jeg kan ikke garantere at det ikke er fake, men hvis det ikke er fake men reelt er det fantastisk :slight_smile:

Verden går framover.

…skal ikke være muligt :roll_eyes: men folk kjøper og spiller denne greia. :joy:

image

Kul podcast om gamingbransjen:

Spillet varer 1,5t og Steam lar deg refunde om du har spilt mindre enn 2t:
Her fra han som lagde videoen.
image

1 Like

nytt survival game ute…noen erfaringer?


https://store.steampowered.com/app/1326470/Sons_Of_The_Forest/

Oppfølger til The Forest, som jeg «koste» meg med. Bygge trygg base mot NPC som tilpasser seg din oppførsel, samtidig som man skal løse mysterie. Kjekkest med co-op i mine øyne.
Dette skal prøves en gang man har litt tid.

1 Like

Knapt rørt spill de siste årene, men prøvde for moro skyld Zelda Breath of the Wild på Switchen jeg aldri har brukt. Du store min for en bragd av et spill. Man må være blottet for nostalgi og spillglede for å ikke la seg begeistre.

10/10

Sprøtt å tenke på at det er fra 2017 og hva den lille maskinen får til. Kommer et nytt et i mai. Det er allerede bestilt.

6 Likes

Husker når Zelda A link to the past kom ut. Mitt første RPG, og jeg ble hekta fra første stund 🥹

Synes forøvrig Nintendo slipper billig unna, de selger fremdeles bøtter og spann av gammel hardware pga. ung og ukresen fanbase kombinert med merkevarenavn som appellerer til denne målgruppen (Pokemon / Mario).

Kiden har mast om Switch lenge men gnieren i meg holder fast på at man ikke kan betale over 3k spenn for en Switch, OLED eller ikke. Blir i tilfelle en brukt en på Finn til jul i år :sweat_smile:

2 Likes

Breath of the Wild er verdt en Switch alene spør du meg, både du og kid vil ha glede av det.

1 Like

Guttungen fikk seg switch til jul/bursdag, kommer tett på :laughing:

Han spiller stort sett lego marvel og lego city. Overrasket over ytelsen og kvaliteten på grafikken på den lille dingsen. :+1:

2 Likes

Mario Kart på storskjerm som spilles av 4 ulike samtidig er veldig gøy og sosialt. Anbefales!

2 Likes

Enig med deg at de klarer å presse mye ut av specsene på den greia :sweat_smile:

Leste i går (rykter of course) at Switch 2 (ikke bekreftet) også vil være underlegen hardwaremessig ifht. nyere konsoller (PS5 / XBOX-X) - men igjen, det bryr nok målgruppen seg en døyt om :sweat_smile:

Har vel ikke noe å si hvordan hardware er om spillene kjører bra og er bra? Har aldri hatt det så gøy med spilling som da jeg spilte Zelda: A link to the past på N64 til 2000kr og en ca. 12" gammel skjerm som jeg hadde tjent selv med å rake rundt 50 hager, før vi kom til et hus hvor det var en fotografstudent som ville ta bilder av oss mens vi jobbet. Da vi fortalte det betalte pappa de resterende 500kr og sa vi ikke skulle rake flere hager :stuck_out_tongue: Nintendo har i hvert fall gode programmerere som optimaliserer spillene bra, så man kan regne med at det de gir ut er godt nok for spillene de lager :slight_smile: Tenker det er det viktigste, siden spillene er så bra. Gameboy også, sykt bra spill ^^

7 Likes

Valid point. Jeg har ikke noe fornuftig svar på det, annet enn at jeg ikke får meg til å betale så mye for noe jeg vet ikke koster så mye produsere… spesielt når jeg kan få noe bedre til samme pris. Blir en prinsippsak I guess? Var hovedgrunnen til at jeg gikk over til Android fra Apple for noen år siden… :sweat_smile:

2 Likes

Sier du at Nintendo har gode marginer? :stuck_out_tongue: Hehe ja det har de:

Du finner ikke så mange spill på PS/Xbox egnet for de minste. Må nesten være type 12 år og opp for å ha noe utvalg.

Ellers er også PS5 spesielt, men ogps xbox og OS4 ganske store i forhold til en liten switch. Forskjellen i hardware er synlig i størrelse og også kanskje pris (litt).

Litt av opplegget med spill nå er at det også er så sosialiserende. Man møter alle kompiser på disse arenaene. Så tror ikke man kommer utenom en konsoll eller annen gang.

Har en 3, 6 og 9 åring i hus. 6-åringen har en kompis som har fått alt for mye skjermtid hjemme. Han vil bare spille og virker som han sliter litt med å finne på andre ting når han er på besøk. Spillingen har mao gjort han relativt usosial.

2 Likes