Får håpe gogl kommer nå. Jeg kjøpte på topp, som vanlig, etter at jeg solgte Fro på stoploss. Har ikke gått så bra, men får håpe det snur.
Jeg har også kjøpt meg inn i fro igjen. Burde tradet den i dag, men fulgte ikke med.
Får håpe gogl kommer nå. Jeg kjøpte på topp, som vanlig, etter at jeg solgte Fro på stoploss. Har ikke gått så bra, men får håpe det snur.
Jeg har også kjøpt meg inn i fro igjen. Burde tradet den i dag, men fulgte ikke med.
Må si jeg er Overrasket over kursutbiklingen. Ratene dobbler seg og belønningen er sell off… hehe. Analytikere er så full av dritt…
BDI gir bare et innblikk i ratene for øyeblikket, og sier ikke nødvendigvis så mye om ratene om en måned. Å trade dry bulk ut fra kortsiktige trender i BDI tror jeg kan by på mange overraskelser.
GOGL har mange skip i spot markedet.
Også future ratene drar seg opp… hmmm…
Det kan ikke være lenge før også den økte bunnlinja gjør seg gjeldende i aksjekursen…
Investtech drar fram gogl som salgskandidat i morgenrapporten, men jeg har ikke helt tro på investtech på slike selskap. Kursen snudde da de hadde den som kjøpskandidat. Så dette betyr vel egentlig kjøp?
Golden Ocean Group Limited (Kurs 27. jul 2015: 31.80)Svak salgskandidat
Golden Ocean har reagert tilbake etter et tilsynelatende falskt kjøpssignal fra en dobbel-bunn-formasjon. Aksjen ligger igjen i en fallene trendkanal, noe som indikerer at flere og flere investorer mister troen på selskapet slik at kursene vil fortsette å falle. En positiv volumutvikling styrker aksjen noe, men det kreves nå et brudd over 37,50 kroner før noe nytt kjøpssignal vil bli gitt.
Min erfaring er at går det dritt makroøkonomisk så blir selv de beste dratt ned i driften. Spesielt volatile aksjer ser de store sitt snitt til å push ned for så å kjøpe seg opp igjen
Vi må ha kontinuerlig oppgang i ratene, mange er risikoaverse om dagen. Jeg har vinklet mer over på frontline, der blir det nok trøkk utover tror jeg. Sitter med snitt på 35 i Goggen, men har realisert noe fra forrige opptur.
Investtevh synes jeg blir mer og mer svada for å være ærlig…
Tror ratene kjører videre opp i morgen. Det fundamentale er klart… Kina nå… importerer mer korn enn ever. http://www.hellenicshippingnews.com/the-baltic-dry-enigma/
Fra linken til @Gordon
This is likely an attempt to refill Chinese grain warehouses, meaning
the BDIY rally might not be sustainable. If oil perks up, maybe shipping
rates will gather some momentum and set new highs but it could take
decades before we see BDIY back at 2008 levels.
Synes ikke det høres noe positivt ut for dry bulk. BDI drevet opp av midlertidig økning i kornimport for Kina og oppgang hvis oljeprisen går opp, mens den akkurat har fallt til laveste på seks måneder.
Over hele linja… jern malm og… en sånn oppstokking tar lett et halvt år… og i det tidssperspektivet mener jeg at marketcap må korrigere betydelig opp…
Men så er det jo andre markeder og som vokser frem. Nye ruter som vokser frem. Helhetsbildet for meg er at her har vi et marked i skarp bedring.
Forresten… Ser ut til at ARC har startet roboten igjen. Kan fort bli kroner i pluss her.
Capesizeratene videre opp i dag… +1%… Penger på gata karer.
Tror det blir opptur i Golden i dag. Just saying i tilfelle noen vil forsøke seg på en trade.
Capesize +2,2% i dag… nærmer oss 2015 High igjen… Nå kan et kraftig rykk opp være på trappene når som helst.
Bra. Får håpe kursen reagerer nå. Det ser ut tilnå være mange kjøpere på gang. Får se hvor lenge de ligger og venter før de begynner å kjøpe oppover.
Har banket inn igjen noen Gogl igjen, kom inn med snitt på 32,15.
RCCL ser spennende ut teknisk nå. Kombinert med utsikter til fortsatt lav/lavere oljepris nå kortsiktig kan denne gå langt de neste ukene tror jeg.
BDI videre opp
Kurs nesten 34 nå i USA… Trippel bunn i fin flott ny trendkanal? Har du noe teknisk lurt å si om GOGL.?
Jeg håper virkelig du får rett i dine spådommer om GOGL Gordon, satt i ett sosialt lag med en fra ledelsen i Wllh, Wilhelmsen i dag, (flyr paraglider sammen med ham, han har kontor i Dubai og er maritim logistikk direktør han har ansvar for Afrika, Midt Østen , Svartehavet og Indisk sub, kontinent ). Vi snakket litt om mine posisjoner i aksjemarkedet og han var veldig positiv til tankmarkedet i tiden fremover. Angåenge Bulk var han mere skeptisk fordi selskapene var altfor hissige til å bestille nye skip når de tror at markedet skal bedre seg og generelt føkke det til for seg selv og sende ratene rett ned i kjelleren igjen. Han synes det var vanskelig å spå om rater men trodde på muligheten for i alle fall i det korte bilde at de kunne stige spesielt vis kineserene vill fylle opp slunkne malmlager. Så forresten i dag at Beijing lå godt ann for å få OL i 2022, skulle de få OL kommer de ikke til å spare på noe som helst. Vet ikke når avgjørelsen kommer men spennende. Arrangsjørlandene bruker normalt flere år på å bygge opp infrasrtuktur og diverse arenaer som trengst til 14 dager med fest… Får Kina OL tror jeg ivertfall vi kan utsette Kina krisen en stund. London OL kostet 9,3 Mill pund ca 118 mill norske kr. Etter dagens kurs, Hva vil Kina bruke, ? Jeg tipper vi får tidenes dyreste sommer OL til minst 250 mill kr. Kina produserer mye selv men MYE skal fraktes sjøveien.
Kina skal visst bygge en ny by til 130 mill innbyggere… Aftenposten i går. Vi trenger ikke vite hva Kina skal bruke alt metallet til men bare registrere at de fortsatt har heftig vekst. Oppstokkingen har forresten allerede startet nå. Det skjer i hovedsak fra Brasil til Kina nå… Det blir hardkjør og jeg tror ratene fyker videre opp i morgen.
Vedr at rederiene er flink til å fucke til for seg så ja enig… Men Fredriksen har jo vært så mad at han har bestilt i verste nedturene i 2014 og tidligere 2015 slik at han får jo skipene nå… hvert kvartal nå… De som bestiller nå kommer ikke ut for om et parr år likevel … Det tar tid å bygge Capene… Så vi skal være på den grønne gren om ikke lenge… Og for en god stund…