Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generell Shippingprat 🚢

Å steike det var voldsomt, da blir jo ett OL som en mygg i forhold. Men jeg får si som musa når hun tisset i havet “alle monner drar” :slight_smile:

2 Likes

Det ser ut til at både GOGL og FRO gjør det bra i USA i dag. Får håpe det holder seg, og at det fortsetter i dagene som kommer.

Edit: ca 4% på begge nå.

1 Like

@gordon så lenge momentum holder seg over 0 og MACD ikke bryter ned igjen så er det bare å sitte tenker jeg (+ så lenge ratene holder seg / stiger)

Jeg holder enn så lenge.

• aksjen ga kjøpsignal 23/24 juni
  • kjøp etter dobbel bunn bekreftet 10.juli
  • Større volum på positive dager enn negative. (se bare forrige kurstopp på 37 kr med dobbelt så stort volum som dagen etter da det falt).
  • Salgssignal ved RSI over 70 i 21 juli
  • mulig ny kjøp på slutten nå 28/29 juli
  • kommer samtidig med en bullish harami

Det er for øvrig støtte rundt 30,9-31,3 fremover.

6 Likes

Både frontline og goggen går nok krona fra åpning i morgen, hvor goggen blir liggende å vake rundt 33 og frontline i overkant av 27 basert på handel og slutt i USA. Goggen er vel den sterkeste teknisk nå, skulle den klare ny topp forbi forrige topp opp mot 40,kan det kanskje være lurt å gevinstsikre, for så å kjøpe forhåpentlig noe lavere igjen. Må selvfølgelig vurdere opp rater, makroøkonomi, hvor kjapt det stiger osv. Ser lyst ut for nye 10% i begge case på kort sikt.

Irathi, frontline en smule mer “rotete” teknisk?

1 Like

Kina har startet stocking… Sirkuset er i gang… Og jeg vil ha med meg en god del av dette… Virker sikrere enn mye annet for tiden.

3 Likes

Ga deg en like fordi du sa Investtech er svada.:grinning:

3 Likes

Investech er fan meg latterlig… av de 3 salgsanbefalingene han derre forskningssjefen kom med i går så har han nå bommet på alle…

Sjekk denne publikasjonen… nå er Fearnley bull på Capesuze i Q3 og Q4… NÅ smeller det

http://www.hellenicshippingnews.com/chinese-equity-market-iron-ore-and-capesize-market/

http://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-market-keeps-its-momentum-as-outlook-improves/

3 Likes

Føler meg litt schizofren, fra den ene tråden til den andre. Linjer din tilnærming til ønsket oppgang på ratene, noen prosent om dagen så man ikke får de ville jojo tilstandene.

For i 38 nå setter en av de sterkeste tekniske signalene, da har vi en trippel bunn og topp i stigende trend :smiley: det er IKKE usannsynlig

70% av handlene i dag er på ask… Noe er på gang.

1 Like

GOGL spratt, da er vel ratene for dagen kjent, opp ?

Ikke tall fortsatt… Men rapportene artiklene er at Capemarkedet nå smeller noe jævlig opp… De positive tegnende har blitt maskert av andre faktorer i Asia som Fearnley så fint sier…

Snart i pluss med min trade inn på 34 tallet.

2 Likes

Capesize opp +0.9%… Vi lister oss videre opp.

2 Likes

Både GOGL og FRO trekker nedover i USA. Får håpe det snur, ellers fler vel Oslo børs etter i morgen

Edit: begge skal vel opp på litt sikt, så det er ikke noe dramatisk

Samme kurs på GOGL i USA som her i Norge nå så det blir vel bare å vake frem til ratene igjen er ute… Føler meg klar for å klatre videre nå. :slight_smile:

Lite action på FRO og GOGL på morgenen. Begge er røde, og har lite omsetning. Her er det vel bare å vente på bedre tider, forhåpentligvis til uka. I mellomtida er det vel bare å ta en tur på polet.

3 Likes

Strikken er strukket langt og GOGL har fortsatt ikke korrigert opp… Jeg tror vi fort kan få mye opp om Capesize kommer inn med mere pluss i dag. Vi satser på å ende over 15000 USD pr dag :slight_smile:

1 Like

Kjøp!!!

Capesize opp7.5% i dag. Nå er ratene 15700 USD dagen… Nå starter toget.

5 Likes

Meget bra. Denne økningen i ratene tror jeg kommer til å vekke shortgjenge :wink: Tør de fremdeles å la være å dekke seg inn?

1 Like

Tror de fleste skjønner retningen videre i neste uke… Nå tror jeg de endelig kaster inn håndkledet.

4 Likes