GOGL stiger i åpningen i USA. Kan skje noe her.
Enig, det psykiske bildet et kjipt for shorter er og selv etter en dupp så øker det kraftig igjen.
RCCL er nå 725 Opp 50 kroner på et par dager.
Fin inngang nå ?
Kjøper du RCCL nå så kjøper du topp. Slik jeg gjorde. Har funket bra for meg. New all time highs on a regular basis. Dette kvartalet var bra. Det blir nok det neste også. Alltid skummelt å kjøpe når kursen er på all time high, men av og til ser bare alt ut som det er stilt opp for oppgang. Er det ikke da det plutselig bryter ut en krig eller en epidemi en eller annen plass?
Tjaaa… Men jeg skal ha med meg GOGL raketten… villt at den fortsatt står på 31 kroner når ratene peker rett opp og er på sitt høyeste det siste året.
Tror ratene bare vil fortsette opp.
Sluttet på 32.10 i USA… Rart at de ikke syntes bedre om rate oppgangen… Hehe… Men kan gjerne vente til mandag, tirsdag,onsdag jeg…
Det som er så vakkert, er det få skip så er det få skip og det tar 2 år for å få gjort noe med det…
Kom seg fint på slutten, etter en dag med opp og ned. Kjøpte mye i gogl den siste uka, så håper på ei god neste uke. Ratene er utvilsomt på rett veg.
Fant denne fra en sjøulk på HO
Mildt sagt veldig bull…
After a soaring 6 weeks (BPI > from 4.179 June 1st to 8.939 July 15th) the Panamax market have accelerated further in both hemispheres. Fresh requirments are met by few candidates in a elevated T/A mrkt well above 12K .Chrtrs with N.Atl fhaul facing 17-18 K for ppt deliveries. USG trip out done at 14 + 450. ECSA still active and a contributor to a firm SE Asia / India market, where owners secure close to 9.000 DOP or 13500 + 350 bss APS. Chrtrs with the typical Indo rounds paying a premium to cover ppt/spot requirements.Aussie/Nopac in the 7-8 K range. Period interest and activity more evident arround 8 K but 1 year moving sideways with the forward curve. Could some late week holdidays give a short term breather ?
Chartering - Capesize
Spot levels up across the board, mainly due to sharply increased transatlantic and fronthaul activity. Limited number of ballasters and considerable iron ore volumes expected from Brazil the next few weeks open up for interesting developments on a china-brazil-china round voyage route that has so far only improved from USD 9300 to USD 10750 w-o-w for standard 180000-tonners. Transatlantic levels for same types are up almost 30% to USD 12700 and climbing further. Paper for q4 is giving support, and 4-7 months periods have been done at usd 14750 for super-economic 180000-tonners delivering China end July, whilst slightly lesser 182000 dwt units fetch USD 12k basis prompt delivery for 10-16 months.
ACTIVITY LEVEL
Capesize Panamax Handysize
Strong Stronger Firmer
RATES
Breakeven 12000 til 13000 (kommet ytterligere ned nå for Q3 både pga fallende drivstoffpriser, driftskostnader og muligheter til refinansiering på lavere rente…)
Spørsmålet ble stilt til Birgitte Vartdal (Chief Finacial Officer)
Yes, hello and thank you. Birgitte, I would like to ask you about your cash break even you have given us your operating expense which they seem to be quite competitive, compared to your peers. Can you also give us your number of your cash break even after interest payments and after debt repayments?
Og så svaret:
Birgitte Vartdal - Chief Financial Officer
Yes, we can start with the cash break even, including a portion of the G&A, we assume that our Capes are in the range around 13,000 on average. And our Supers are around 9000. The same with our Kamsarmaxes and our highest class Panamaxes are in the average around 10,000-ish. That was question number one.
Litt om størrelsene osv her:
Igjen vil jeg minne om at oppgangen i GOGL tar deg ofte gjerne på senga… Derfor for de som vil ha med seg denne… sett av 2 uker og kjøp deg inn på mandag… Denne skjer og når det skjer så spretter den lett 20% på en dag.
CAPESIZE skip i markedet allerede begynner å skifte hender. Godt tegn at aktører posisjonerer seg og investerer i markedet nå. Man skulle jo tro at markedet skal betydelig opp da når analytikere kommer til at kjøp av Capesize er en gid investering.
Morsomt å tenke på at GOGL har ovef 17 stykk på vei inn
Ble litt overasket over at markedet fremdeles bare trekker på skuldrene av rateøkningene …
Something Just Snapped: Container Freight Rates From Asia To Europe Crash 23% In One Week
Container har lite med drybulk å gjøre
Fearnley er særs bull på Q3 og Q4 drybulk ratene
Er ikke dette en shippingtråd?
Jo… Unnskyld… Bare så at
-
Den artikkelen var rar… Skrevet av Tyler Durden (fight club)
-
Den skriver om containerskip som vi ikke har diskutert før
-
Rate blippen i container var for 2 uker siden og her fremstilt som nå…
Mange sitter short nå… Du vil få lese mye bullshit fremover nå for at Capesize bare knaller rett opp nå er ikke ønsket av mange
Vi fikk +7.5% nå på fredag… Jeg tror vi ser +10% i morgen
Er Reuters mer stuerent?
Asia-Europe container freight rates fell 22.8% last week
Joda bevares… Men fortsatt for 2 uker siden.
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKSEN +9,4% TIL USD 17.162/DAG
12:10
Oslo (TDN Finans): Baltic capesize-indeksen er opp 9,4 prosent til 17.162 dollar pr dag.
Det melder Bloomberg News mandag.