Satan… klemmer til… Her er det bare å kaste seg på gutter….
Kan bli ei spennende uke dette her. Syke prisøkninger, kursen virker billig i forhold til inntektsøkningene til selskapet.
17162 USD/dag nå … Break even er 12500 USD/dag…
GOGL har 24 Capes… det betyr at når de får tegnet på de nye ratene så tjener vi rein netto… 4662 USD/dag * 24 = ~120 000 USD dagen…
Videre så får vi en eller 2 Capes til nå i August… ratene øker nok videre og… Jeg blir ikke overrasket om vi sitter og Auser inn 500 000 USD dagen i månedsskiftet Aug/September.
Alle som kan regne litt skjønner at aksjen fort kan dobble på slikt.
Ser noen baisser deg litt på HO, Mulig de blir litt svar skyldig etter denne rateøkningen
De er nok det… Jeg begynte hausingen min på 6000 USD/dagen… nå står vi i over 17000 USD dagen… tre uke senere…Hehehe…Men nå er ratene mer enn høye nok… Nå vil jeg bare ha 15 kroner pr aksje og full uttelling.
GOGL var oppe i 4,44$ i USA. Roet seg litt nå, rt 4,07. Men noe er nok på gang
For traderne så tror jeg risk reward på å sitte over denne natta med GOGL er fantastisk.
Noe må da begynne å skje med alle Capene i solid fortjeneste.
GOGL kursen står krona høyere i USA nå med overbevisning… Kan være lurt å ta GOGL lodd på OSE i sluttauksjon.
"Maskin"avslutning, nå krysser jeg fingre for over 38.40 ila kort tid på høyt volum, da blir det godt opp på 40 tallet
Yess… Og det som er så fint… Om den positive undertonen kommer for å bli… Da kan man ha mye morro med trades her…
Boom… 4.20 i USA… Grattis til de som tok denne over natten starter mellom 35 og 36 på OSE i morgen.
tror jeg solgte for tidlig
Føler at det er på høy tid å sende deg en takk for tipset om denne, Gordon.
Spotrater på over 20000 dagen nå på Vestsiden av Australia, +19% !!!.. Pacific markedet begynner å hardne til også nå. Vet ikke hvordan strategi man burde ha i morgen… Men om det under stemmer så kan det være lurt å kjøpe aksjen før BCI tallene kommer.
Demand for tonnage increased out of W Aus this week…
03 August 2015
The Capesize market was supported by an increase in activity in the Pacific basin. Demand for tonnage increased out of Western Australia as iron ore miners tried to secure prompt vessels, in order to avoid the poor weather forecast for the coming weeks. Average Capesize spot earnings increased 19% w-o-w to $20,071/day.
Har ratene noe sammenheng med olje pris ? Lav olje pris/ høye rater og omvendt ?
Ikke annet enn at lav oljepris vanligvis setter fart i industrien… Som igjen trenger råvarer…
De første 5 min var rolige men nå klemmer det til oppover… Var det noen som fiokk noe?
Lav oljepris gir også lavere driftskostnad (drivstoff) på skipene. De brenner mye olje og oljeprisen gir enorme utslag i regnskapene.
klart… OPEX ned = bedre bunnlinje… Men Kronn sporte om ratene… Du svarer aksjepris
Faktisk… så synnes jeg det er helt sinnsykt at ikke drybulk har gått en tier nå med alt som peker i vår retning… Vel, jeg skal klore meg fast her til korreksjonen kommer.