Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Generell Shippingprat 🚱

GOGL virker lite bĂŠrekraftig

3 Likes

Og ratene videre ned i dag. Like fullt bÊrer det oppover. Noen mÄ ha tro pÄ bedre tider.

EDIT: For Ăžyeblikket er GOGL opp 10% i USA.

1 Like

Hei folkens hva hva tror dere om GOGL nÄ med disse ratehoppene. pÄ forhÄnd takk :grinning:

1 Like

@Halling tenker du pÄ for en kortsiktig trade, eller pÄ litt lengre sikt? PÄ lengre sikt, sÄ spÞr deg selv hvor varige du tror ratene skal opp, og hvor langt de skal. SÄvidt jeg har fÄtt med meg, sÄ er ratene fortsatt sÄ lave at GOGL taper penger.

Synes Frontline begynner Ä se intresang ut, men sÄ var det dette med det generelle bÞrsklimaet da

According to the Weber weekly tanker report, VLCC (very large crude carrier) rates on the representative route—the Gulf to Japan—increased to $70,409 per day for the week ended September 18. This compares to $49,498 per day for the prior week.

2 Likes

Personlig sÄ har jeg aksjer i TIL, ikke 100% sikker pÄ hvordan de stÄr sammenlignet med Frontline. De fÄr langt fra samme oppmerksomhet, sÄ jeg tror ihvertfall de er et bedre kjÞp (at de er undervurdert).

2 Likes

@Halling Gogl ser interessant ut igjen (ta)

Disclaimer: har ikke peiling pÄ shipping :slight_smile:

1 Like

Blir sikkert et ruch rundt kvartalsrapporten om noen dager

interessant :smiley: :stuck_out_tongue:

FÞlg med pÄ FRO fremover. Ratene stiger statlig. Shorterne jobber hardt med Ä holde denne nede. BÞr kommer en skikkelig squeeze snart. Omvendt hode-skuldre-formasjon i det korte bildet.

1 Like

thanks
 kikker rundt etter investeringsobjekt sÄ kanskje jeg skal ta noen
?

1 Like

Ratene fortsetter opp. Mellom ws65 og ws75 i dag.

FÞlg med pÄ FRO, evt andre tank-aksjer, fremover. Ratene ligger pÄ rundt 90000 til 100000 USD pr dag nÄ.

1 Like

kilder? @thomashagen

Jeg har en app som heter vlcc fixtures. Der fÄr jeg notification nÄr tankbÄter laster opp, og hvilke rater de fÄr. Jeg fÄr ikke for alle skip, men et representabelt utvalg. Jeg har ogsÄ sett pÄ noen web-sider postet pÄ ho, men husker ikke adressa nÄ.

1 Like
1 Like

Tankratene er hÞye veldig tidlig i sesongen. Dette kan selvfÞlgelig gÄ begge veier, men vanligvis gÄr ratene opp pÄ vinteren.

Har aksjer i TIL, men de har mye aframax, hvor ratene ikke var sÄ hÞye sist gang jeg sjekket.

Bikket 100.000 dollar dagen
Det er nÄ syv Är siden ratene i stortankmarkedet var like gode.

Stortankratene passerte 100.000 dollar fredag. Sist det skjedde var i 2008, skriver Dagens NĂŠringsliv.

Clarksons Platous analyseavdeling i Oslo oppgir til avisen en snittsinntjening for de stÞrste tankskipene pÄ 85.600 dollar i forrige uke. Akkumulert hittil i Är har 300.000-tonnerne oppnÄdd en dagrate pÄ 54.700 dollar, noe som er 126 prosent mer enn pÄ samme tid ifjor.

For de mellomstore tankskipene, suezmaxere pÄ 160.000 dÞdvekttonn, falt markedet i forrige uke litt talbake og endte med et snitt pÄ 41.000 dollar per skip per dag.


her blir det rally!

3 Likes

No blir det liv Ray ray

1 Like