Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generell Shippingprat 🚢

10/04-2019 12:11:49: (GOGL, GOGL.O) GOGL - Investment in dry bulk freight operator

29/04-2019 08:30:35: (GOGL.O, GOGL) GOGL - Changes to the Board composition

16/05-2019 16:10:08: (GOGL, GOGL.O) GOGL - Invitation to presentation of Q1 2019 Results

https://www.hegnar.no/TV/video/85aff0b5-00080348-cf8f57b5

1 Like

Skuffende lite faglig om markedet, men det for så være. Artig skrue!

1 Like

Hvilke av disse aksjene vil gjøre det best frem mot jul?

  • AVANCE GAS HOLDING
  • ADS
  • FRONTLINE
  • GOLDEN OCEAN GROUP
  • BW LPG
  • FLEX LNG
  • HOEGH LNG HOLDINGS
  • OAKEANIS TANKERS
  • AMSC
  • WILHELM WILHELMSEN HOLDING
  • STOLT-NIELSEN
  • WALLENIUS WILHELMSEN
  • JINHUI SHIPPING
  • NTS
  • MPC CONTAINER SHIPS
  • ODFJELL SER.A
  • STAR BULL CARRIERS
  • NAT

0 stemmegivere

Begrunn gjerne med en kommentar hvorfor du tror ditt selskap vil gjøre det best
(hvis jeg har glemt noen så skriv det også).

1 Like

Hva tenker folk om NAT ? Gikk jo som en rakett i går. Kan den gå til ny ath om ratene holder seg ut året ?

Kjapt overblikk her så har du glemt 2020bulkers og Hunter group.
addit: og belships ser jeg nå

2 Likes

Hvis du ikke kan shipping og ikke trader på TA, så bare drit i shipping aksjer er midt rådt. Kan godt være FRO først topper seg i januar og har tre måneder med stigning foran seg, men hvis ikke? Fra januar 2014 til juni samme år, så falt aksjen ca 50%.

2 Likes

Merkelig disse ikke var inkludert i OSEBX Shipping indeks? Jeg kopierte listen derfra.

Edit: får ikke lov å redigere pollen :frowning:

1 Like

Fra artikkelen:
“Kundene har kjøpt aksjer for 120 millioner kroner og solgt for 83 millioner, viser tallene”
Så de har handlet netto for 37 mill. Ikke så mye da :grinning:

1 Like

Fra Joakim Hannisdahl

mandagens


Gårdagens

Dagens

7 Likes

Ble omsatt for 228,44 mill tot bare i dag, så det er vel mange som ikke bruker Nordnet. :neutral_face:

Prøver å kjøpe noe NAT via DNB, går jo ikke igjennom at all. Aldri før kjøpe noe via DNB, kun nordnet.

Ligger inn kjøp på 3.94 USD.

Handles jo for 3.91 USD nå så burde jo gått igjennom asap, noen som har opplevt lignende ? Har endret flere ganger, slettet og lagt inn ny ordre.

Nok en god grunn til å bare være inne i shipping pga TA og ikke noe FA spør du meg.

Vel, chartene sier at man ikke bør være inne i shipping AKKURAT nå så (toppish!) :wink:

1 Like

Det vil vel nesten alltid se toppish ut når du setter nye topper :wink:

bullish hypotese:

  • Litt rolig nå før helgen i avvente av helgens møte i USA(det blir ingen avtale), selv om ratene fortsetter opp.

  • Da blir det full fart i neste uke når alle skjønner at det ikke blir noe lettelse av embargo og ratene fortsetter oppover.

  • hunt og adsc har hver sin båt som er klar på verft og sannsynligvis er klar i neste uke, de kommer ut på spotmarkedet til helt sinnsyke rater (ads har 10m i gjeld på båten og en tur fra USA til Asia har nå en rate på over 13m). Disse børsmeldingene blir artige!

Kjøpsanledning før helgen.

Embargo av de kinesiske VLCC har jo strengt tatt ikke noe med handelskrigen å gjøre, men det blir fort samme saus i dagens klima