Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generell Shippingprat 🚢

4 Likes

På tide å lade telefonen @Manus :grinning:

1 Like

Ganske grei beskrivelse av situasjonen for shipping, Fearnleys Weekly report

http://fearnpulse.com/#1

1 Like
1 Like

VLCC i brann ved Hormutz https://www.usnews.com/news/world/articles/2020-01-29/reports-of-vessel-on-fire-off-uaes-sharjah-ukmto

1 Like

Men ingen nyheter om hvordan brannen oppstod?

1 Like

Som det står i artikkelen, «during maintenance»… dette er en tanker som har ligget oppankret utenfor UAE i lang tid (år) grunnet rettslig tvist mellom eiere, lånegivere mm… Så langt jeg kan vurdere ingen dramatikk, og vil neppe ha noen innvirkning på ratene…

3 Likes
3 Likes

Blodbadet har startet. Ikke lenge til de store pengene kan tjenes.

Med sinnsyk risiko selvsagt…

Startet? Føler jeg har blødd hele uken :laughing:

Vel, ratene stuper fremdeles og mye spekulative penger må fremdeles bestemme seg for hva de skal gjøre.

Kommer nok som et sjokk på mange, selv om det var varslet, allerede før virusgreiene.

Du har ikke satt deg inn i normale sesongvariasjoner i ratene skjønner jeg. Spot ratene styrer i liten grad aksjekursene. Det er det langtidskontrakter og assetpriser som gjør. At en del svake hender kjøpte aksjer nær peak, og kastet kortene da det kom som et sjokk at ratene falt i januar, forsterker nok bevegelsen ned.
Jeg er en iallefall en kjøper på disse nivåene.

1 Like

23 VLCC tilbake i markedet😩

Hvis det innebærer at de henter Olje i USG i stedet for Iran, vil det potensielt kunne bety behov for mer enn 23 VLCC.

Vel, nå er aksjekursen ned 25% på synkende rater :joy::joy:

Folk kan mase om sesongvariansjoner så mye de vil, spekulative hender driver aksjekursene opp og ned med ratene allikevel

Stopp på verft også. Hvordan påvirker dette for eksempel tid for installasjon av scrubbere? Hva med båter som ligger i kø for verft?

Jeg snakker ikke om mine investeringer :wink:
Jeg snakker om dine medaksjonærer som selger seg ut på stadig synkende kurser, selv om skipsverdiene er høye😉

2 Likes