Nå går fro, neste er goggen. Vi lå litt foran usa kursmessig, men nå vil jeg ha 50øre dagen videre så ingen tør selge…
Sikkert lurt! Jeg har vært litt for tålmodig i det siste og ikke cashet inn 25% her og der når jeg har hatt sjansen.
Du har rett tror jeg… kommer seg utover dagen helt klart. Jeg sitter med 75% av opprinnelig så god gevinst for meg i det
Ok folks. Capesize opp +0.5% i dag.
Tror oppgangen er the real deal.
Tror vi ser en korreksjon i både fro og gogl
Norskbulls ligger og vipper mot salg av GOGL, ved 36,30.
Hva tenker dere om Frontline på disse kursene vi har nå om dagen, historisk piker vel ratene utpå senhøsten en gang.
Du kan sikkert trade på dager som i går, hvis du gidder og treffer vil det nok gå litt jojo oppover. Man må se litt ordlyden rundt snakket om shipping om dagen, mye positivt . Brudd opp gjennom 25 ish er vel viktig rent teknisk,ser foreløpig greit ut hvis den holder seg der, noen grunn det skal snu? Mer pros enn cons slik jeg ser det.
Ser ut som Carnegie ASA knuser gogl også.
Skulle virkelig ønske meg at dette forumet var like rå på å komme med estimater på shipping-selskaper som vi er på spill-selskaper. Det hadde vært veldig interessant å se en fundamental analyse av f.eks TIL vs FRO.
Jeg ser jeg traff rimelig godt på toppen i gogl da jeg kjøpte i dag. Skulle nok ha gått inn i FRO igjen isteden ja. Ja, ja, sånn er det å skulle handle når man er på ferie og kun leser på forum jeg tror dette snur opp igjen for gogl, så jeg blir sittende.
Hehe… kjører bil fortsatt… Men den der finta med å selge ned i USA hvis volumet er tynt skal du ikke gå på. De siste to dagene har det vært omsatt 2 mill aksjer over 35.5. Og nå så selges det ned med bare et volum på 250 000 i USA. Hvis NON går på den i morgentimen i morgen så må jeg allerede inn igjen med det jeg solgte… Haha…
Til dere som bare sitter gjennom et parr hvileskjær don’t worry. Skal legge ut en artikkel senere om GOGL som vil gi dere tryggheten
Jeg har ikke Reuter eller Bloomberg 300 000 abonemang. Men jeg kjenner ei som har. Legger ut Capesize tidlig i morgen litt over 11:00, jeg gjetter på at ratene drar seg videre opp… mao. den lille pusten her er nok mest sannsynlig en kjøpsmulighet.
Jeg solgte Gogl bare pga høy RSI.
Skal inn igjen, tror dere sitter trygt alle sammen om dere ikke selger i panikk
Jeg solgte en del bare fordi jeg har forandret gevinst strategi… Ingenting i veien med Goggen.
http://seekingalpha.com/article/3341295-golden-ocean-fredriksens-bulker-giant-returns
Her er et fint balanced paper på GOGL skrevet av en negativ fyr… Men det er god læring. Han kommer med at GOGL har 44% oppside og 17% nedside, mens et annet selskap har 57% oppside. Det han imidlertid glemmer å ta med er at GOGL innen 2017 er/har verdens største drybulk flåte. De får 17 nye Capsize levert utover nå. Det er helt sinnsykt rått hvor godt timet dette er. Måten de har finansiert dette på er at Ship Finance har overfør en haug med cash til GOGL en tid tilbake. Kostnaden er at GOGL må leie 8 capesize fra den til 17600 USD/dag. Resten går på break even 10 000 USD/dag… Snittet av dette for de 24 active Capene er 12500 USD pr dag. Så nå moses det inn penger allerede. Krakknissene på HO påstod BreakEven 15000 USD pr dag… Jeg estimerte 11 til 12000 så jeg traff best
Men det jeg synes er bra her er at GOGL må omtrent være den eneste som er så godt timet på capesize opptrapping… De fleste har vært mer bissi med å kvitte seg med Caper… Mens GOGL har en haug med nye som kommer. At ratene kommer opp nå er bare vakkert… For GOGL trenger penger nå… Og det får de nå… Dersom ratene går videre noen tusen nå så blir goggen det drybulkselskapet som er vakrest… Og her snakker vi om kunn et parr måneder.
Har og en tråd på HO i shippingforumet for å få noen kommentarer derfra fra gamle ringrever… Check it out om det makes sense for dere og… http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2283752
Fan… Jeg var seiiin… Fikk ikke på 34… snakk om å ikke følge sin egen anbefaling… Vel skal vente litt til… men usikker… volumene er stor og det virker ikke som om det mangler kjøpere
Hehe… Nei den ble for spekulativ for meg
Jeg ringte og sjekket Capesize… Kunne tenkt meg + er videre…
Tipper vi finner denne i teknisk analyse rundt om kring snart…